2020-06-09, 22:26
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Helt enig! Kan like godt være en idiot som er bruker her ja

Tror jeg må ha en lang pause kjenner jeg puhhh

Nyvaaken var vel en av de som slang seg på løgnen om økenavnet "nullet" og hiver seg like godt på her også.

Ser andre det samme jeg ser her?
Citera
2020-06-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Primært er det kun EN kjent nærmest offentlig person som KAN utpeke seg som kandidat til å formidle "tvilsomme jobber" og vedkommenede er feks kjent fra TV. Denne personen har hatt kontakt og gitt oppdrag fra Stay Behind miljøet og det er omtalt i dokumentet "Grogate". Altså i skjæringspunktet mellom kriminalitet og etterettning. Og derfor er dette med Holden og Kihle nokså røpende.
Jeg tror jeg vet hvem du sikter til.

Uansett (dersom det ikke er TH);

https://www.tv2.no/a/7779826/

Vet noen om disse kidnapperne ble tatt?
Bedre planlagt denne gangen?
Strips og kvelning virker jo kjent, men det er vel noe flere kan bruke.
Citera
2020-06-09, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Politiet har jo uttalt at TH har et klart motiv (?), mener jeg å huske.

Hva kunne dette vært, dersom det var et felles motiv?
Det har vært spekulasjoner om at AEH var begynt å bli senil, eller ukontrollert på ene eller andre måten, f.eks. pga at hun var blitt betydelig alkoholisert.

Flere kan (tidligere?) ha vært involvert i noe kriminelt, som AEH hadde visst om, men som de andre kanskje ikke var klar over at hun visste noe om. AEH var kanskje begynt å bli løsmunnet, og på den måten var hun blitt et alvorlig problem.
Citera
2020-06-09, 22:31
Medlem
Venneparet de var i teater med kvelden før. Er det kanskje B.Brodw... ?I linken står det at venneparet er i 70-årene. Er Brodw... også bestevennen som var med under møtet med mt.Green?

Operafantomene er for unge....
https://www.youtube.com/watch?v=wrEb7MbeHVg
Citera
2020-06-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har vært spekulasjoner om at AEH var begynt å bli senil, eller ukontrollert på ene eller andre måten, f.eks. pga at hun var blitt betydelig alkoholisert.

Flere kan (tidligere?) ha vært involvert i noe kriminelt, som AEH hadde visst om, men som de andre kanskje ikke var klar over at hun visste noe om. AEH var kanskje begynt å bli løsmunnet, og på den måten var hun blitt et alvorlig problem.
Godt mulig.

Spørsmålet er om noen utenforstående har fortalt om denne hemmeligheten da? Hvis politiet har et klart motiv uten om ektepakten.
Citera
2020-06-09, 22:34
Medlem
Citat:
Jeg tror jeg vet hvem du sikter til.

Uansett (dersom det ikke er TH);

https://www.tv2.no/a/7779826/

Vet noen om disse kidnapperne ble tatt?
Bedre planlagt denne gangen?
Strips og kvelning virker jo kjent, men det er vel noe flere kan bruke.

Usikker på om bakmennene er tatt, men det var ikke proffe folk.
Citera
2020-06-09, 22:37
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Primært er det kun EN kjent nærmest offentlig person som KAN utpeke seg som kandidat til å formidle "tvilsomme jobber" og vedkommenede er feks kjent fra TV. Denne personen har hatt kontakt og gitt oppdrag fra Stay Behind miljøet og det er omtalt i dokumentet "Grogate". Altså i skjæringspunktet mellom kriminalitet og etterettning. Og derfor er dette med Holden og Kihle nokså røpende.

kjedelige dager på nyhetsspeilet, derfor du er her?
Citera
2020-06-09, 22:38
Medlem
Citat:
Godt mulig.

Spørsmålet er om noen utenforstående har fortalt om denne hemmeligheten da? Hvis politiet har et klart motiv uten om ektepakten.

En veldig sannsynlig hemmelighet er jo utdypet litt her og har sin klare logikk og passer i forhold til en slag timeline.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-06-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Politiet opprettholder altså siktelse mot TH.

Hvis vi da skal følge siktelsen mot TH. Jeg er naturligvis helt åpen for at politiet kan ha tatt rett mann. Selv om det isåfall gjenstår å se hva de har på han.

Hvis da TH står bak så har han vært avhengig av hjelp, både til selve ugjerningen og IT kunnskaper.

Da må det altså ha vært noen som har vært villig til å hjelpe han med denne forferdelige handlingen mot en eldre dame.

Er det noen som har gode forslag på hvordan han skulle gå fram for å få tak i disse?

Han må jo få JA på første forsøk hvis han skal lansere idèen for en person, for hvis første person sier NEI, så kan han ikke gå videre å spørre nestemann. Da vil jo den første kunne vitne mot han senere å si " TH spurte meg om dette i jan 2018 osv". I så måte ville jo hans plan falt i grus.

Litt satt på spissen dette, men hvordan skulle han klare å få med folk på dette? Det synes jeg er en gåte.

Jeg er ikke overbevist om at han er skyldig.
Hvis han er det, kan en teori være at han har kontaktet en fortrolig som har svin på skogen som TH så ville ha fortalt politiet, dersom den andre fortalte det til politiet.
Så kunne muligheten være at de tidligere har samarbeidet ang kriminelle uoppdagede handlinger. (hvitvask for eks, eller verre, vært skrevet før her om de enorme investeringene på Gardermoen og hvor mye som stod på spill).
Eller han kunne han ha kontaktet proffe kriminelle (med forbindelser) som han har luftet tanken for, som hadde mye å vinne ved å holde tett. Motivet kunne være enormt økonomisk tap i forb m skilsmisse, eller at AEH visste om ulovligheter hun tenkte å gå til politiet med.
Men jeg er absolutt ikke overbevist om at det er han som står bak.
Kan det være han dekker over andre?
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-09 kl. 22:53.
Citera
2020-06-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
kjedelige dager på nyhetsspeilet, derfor du er her?

Skjønner behovet for at du må tråkke litt på meg fordi du selv verken leser eller kan noe utover det media og skole har fortalt deg. , men det er neppe bare meg her som studerer Norge og dets mere lumske sider og kan stemme i på at Holden og Kihle er særs tvilsomme.

Tipper du kjøpte 22 juli stories fra VG med hud og hår?
Citera
2020-06-09, 22:43
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Nyvaaken var vel en av de som slang seg på løgnen om økenavnet "nullet" og hiver seg like godt på her også.

Ser andre det samme jeg ser her?

Nyvåken var aldri en som slang seg på dette kallenavnet!! Men en som bemerket at det stemte ikke med antall siffer 7. Pluss,det er et godt råd å lese på tidligere kommentarer vi ha lagt ut,før du konkluderer. Good Luck and Good Night.
Citera
2020-06-09, 22:45
Medlem
Citat:
En veldig sannsynlig hemmelighet er jo utdypet litt her og har sin klare logikk og passer i forhold til en slag timeline.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Takk, det har jeg ikke fått med meg.

Spørsmålet er om AE (og venninnen?) kan ha holdt på denne hemmeligheten så lenge.
I tillegg er det rart om venninnen nå skal ha fortalt politiet alt? Da burde vel enda en sak bli løst her.
Kanskje samme leiemorder?
Eller en helt annen hemmelighet?

På en annen side tenker jeg det er naturlig av en venninne å si at man har delt alt. Det kan vel bety motsatt også, at dersom det var noe spesielt i forholdet mellom AE og TH så ville hun visst om det?
Sier hun noe mer om hemmeligheten? Hvilken holdning har hun til siktelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in