Citat:
Ursprungligen postat av
Hunterrr
Politiet opprettholder altså siktelse mot TH.
Hvis vi da skal følge siktelsen mot TH. Jeg er naturligvis helt åpen for at politiet kan ha tatt rett mann. Selv om det isåfall gjenstår å se hva de har på han.
Hvis da TH står bak så har han vært avhengig av hjelp, både til selve ugjerningen og IT kunnskaper.
Da må det altså ha vært noen som har vært villig til å hjelpe han med denne forferdelige handlingen mot en eldre dame.
Er det noen som har gode forslag på hvordan han skulle gå fram for å få tak i disse?
Han må jo få JA på første forsøk hvis han skal lansere idèen for en person, for hvis første person sier NEI, så kan han ikke gå videre å spørre nestemann. Da vil jo den første kunne vitne mot han senere å si " TH spurte meg om dette i jan 2018 osv". I så måte ville jo hans plan falt i grus.
Litt satt på spissen dette, men hvordan skulle han klare å få med folk på dette? Det synes jeg er en gåte.
Jeg er ikke overbevist om at han er skyldig.
Hvis han er det, kan en teori være at han har kontaktet en fortrolig som har svin på skogen som TH så ville ha fortalt politiet, dersom den andre fortalte det til politiet.
Så kunne muligheten være at de tidligere har samarbeidet ang kriminelle uoppdagede handlinger. (hvitvask for eks, eller verre, vært skrevet før her om de enorme investeringene på Gardermoen og hvor mye som stod på spill).
Eller han kunne han ha kontaktet proffe kriminelle (med forbindelser) som han har luftet tanken for, som hadde mye å vinne ved å holde tett. Motivet kunne være enormt økonomisk tap i forb m skilsmisse, eller at AEH visste om ulovligheter hun tenkte å gå til politiet med.
Men jeg er absolutt ikke overbevist om at det er han som står bak.
Kan det være han dekker over andre?