Citat:
Jag frågade också om detta, sr-reporten sa att det bara är inom Sverige det görs. Men jag lyssnade på rättegången med L*na W*sström och där hade man länk från England pga corona (kanske även andra omständigheter) men klart son f*n att tyska polisen kan ordna detta och speciellt under rådande omständigheter. Sjukt! Ska de brevväxla för motfrågor då?!
Citat:
Jag drar inga slutsatser innan fingeravtrycken identifierats.
Om jag tolkar informationen rätt så sitter dessa fingeravtryck långt ut, dvs i slutskedet av "paketeringen" om jag får uttrycka mig så okänsligt.
Lager G059 är längst ut och består av 7 skikt.
De oidentifierade fingeravtrycken hittades på skikt A och skikt C där skikt A är ytterst.
Hur de oidentifierade fingeravtrycken hamnat där kan man bara spekulera vilt och brett om och jag håller mina gissningar för mig själv då de är inget mer än just gissningar.
Jag kopierar in text från aktbilaga 133 igen om någon undrar vad jag svamlar om:
Om jag tolkar informationen rätt så sitter dessa fingeravtryck långt ut, dvs i slutskedet av "paketeringen" om jag får uttrycka mig så okänsligt.
Lager G059 är längst ut och består av 7 skikt.
De oidentifierade fingeravtrycken hittades på skikt A och skikt C där skikt A är ytterst.
Hur de oidentifierade fingeravtrycken hamnat där kan man bara spekulera vilt och brett om och jag håller mina gissningar för mig själv då de är inget mer än just gissningar.
Jag kopierar in text från aktbilaga 133 igen om någon undrar vad jag svamlar om:
Mina gissningar vad jag tror, inget som står eller sagts i förhör eller i bevisning men jag gissar/tror på 2 scenarion
1. Kan bero på blodet som han hade på händerna med, börjar "icke kladdigt" sen blir det "kladdigt".
eller:
2. Haft handskar och några gått hål på utan han märkt det och lager efter lager blir det "kladdigare." Handske och att han är "kladdig" kanske gör det otillräckligt för en matchning?
Därav kanske otydliga avtryck som är för svåra att tyda/matcha.
Vi får se vad som sägs om detta sen, förhoppningsvis kommer det fram i rättegången vad som menas och hur det ska tydas.