2020-06-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Fast oskyldig är han inte direkt? Han har skyddat en mördare i 16 år
Det vet du inte.
Citera
2020-06-09, 23:31
Medlem
Citat:

Varken du, jag eller förutom kanske någon i den här tråden vet om han har skyddat en mördare eller inte så sluta spekulera i det. Det är upp till polisen att avgöra. Det finns inget som pekar på att brodern visste något än så länge.
Citera
2020-06-09, 23:32
Medlem
Citat:

Anledningen att ingen av dom har blivit toppade är kanske för att ingen bosatt i deras håla har blivit kallade....
Citera
Medlem
Vegakaptens avatar
Citat:
Va vadå en hon? Hänger inte med pratar vi inte om Daniel nu?
Sorry, råkade nämna det enda mord som har berört mej nära.....låt oss fortsätta prata om dessa mord. Blev bara illa berörd och mindes min förtvivlan då...
Citera
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
GMs syster har en nutida bild på honom på hennes facebook
visa då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Jag kan nu avslöja att den misstänkte mördaren kommer begäras häktad. Jag kan också avslöja att han kommer sitta frihetsberövad fram till och med rättegången.

Kom ihåg var ni läste det först!

Vet du var han kommer sitta häktad? Tänker pga häktesbristen i landet behöver det inte innebära i Östergötland
Citera
Medlem
Citat:
Det vet vi inget om. Han kanske inte ens visste något.
Citera
2020-06-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
En gåta att han inte torskade efter något år efter dubbelmordet. Man hade ganska mycket information om mördaren: mellanblont hår, 180-190 cm lång, ljus hy, inte kriminell, tar inga droger, samt bosatt i området.
Ja vad har poliserna sysslat med??
Det bor ju inte oändligt med 20 åringar i området.
Citera
2020-06-09, 23:33
Medlem
Expressen-artikeln nämner att han satt och krökade själv ofta och att han var trasig till den nivån att det var sorligt att se när vännerna besökte honom för sista gången.

Kan han ha slutat cold turkey innan mordet och fått psykbryt pga delirium?
Citera
2020-06-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
visa då

Enligt media är den enda närma anhöriga hans bror. Om det är H som åsyftas så är inte det en syster.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nja detta är väl inte sant. I nästan alla fall så beror det på att hjärnan helt enkelt går sönder på något sätt och man utvecklar en psykisk sjukdom. Antagligen finns felen redan där när man föds.
I det här fallet verkar det vara ett rätt klassiskt fall av schizoid personlighetsstörning.

Fast den personlighetsstörningen stimuleras ju och bra föräldrar hade väl ändå fixat hjälp för detta. Grabben var 21 år gammal. Blir intressant att höra om uppväxt och familjebild, trots att föräldrarna nu är avlidna då, i väldigt tidig ålder båda två?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vilken längd? Du menar kanske hur långt folk är beredda att gå för att skydda sig själva. Det stämmer att folk är beredda att gå långt, men jag skulle nog inte påstå att det är egoism som driver. det är självbevarelsedriften. Egoism handlar mer om att få/ta medan självbevarelsedrift handlar om att överleva.

Hur som helst är ju hela denna historia mycket märklig på alla tänkbara sätt. Själva händelsen är märklig och det är märkligt att han sedan lyckats hålla sig undan i så många år utan ett enda övertramp. Om inte utredningen arbetat på det sätt de gjort och anlitat expertis inom släktforskning så hade han ju fortsatt leva som han gjorde. Tror inte att han erkänt självmant.

Ja du omformulerade istortsett mina ord och förstod mycket väl vad jag menade.

Men ja jag håller med om att detta är ett mycket märkligt fall, Jag själv som tidigare i livet har levt på bidrag och haft psykoser av diverse slag tror personligen att detta är något som hänt under en psykos som han sedan förträngt till en viss del med hjälp av alkohol och andra substanser. Det är inte speciellt svårt att leva under radarn när du går på bidrag och mår dåligt, det enda du gör är istortsett att underhålla dig själv med filmer, alkohol och tv/dataspel, sedan går du till affären två gånger i veckan.

Nu har inte jag personligen mördat någon kallblodigt så jag har nog svårt att sätta mig in i att kunna leva med det men att gå obemärkt bland alla andra människor är inte helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in