2020-06-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Verkstedet har adresse i samme gate som eldste datteren til AEH.
Det første jeg tenker på er at AEH kunne vært vitne til noe ulovlig.
Det virker ulogisk at AEH ville passere verkstedet på vei hjem fra datteren, hvis ikke hun hadde et ærend et annet sted i nærheten. F.eks. hvis hun skulle følge eller hente et barn på Solh*im Skole (*=e), skolen ligger like ved verkstedet, men jeg vet ikke hvilken skole barnebarna går på.
Ellers er det heller ikke uvanlig å ta en omvei, når man har hund.
Det er de eneste logiske forklaringene jeg kommer på akkurat nå.

Nu ved jeg ikke hvor stor en by eller hvor urban Lørenskog er, men det virker umiddelbart meget sammenfaldende. Og om ikke andet har ældstedatteren jo haft sin gang omkring værkstedet, hvis hendes datter går i skole ved siden af. Men hvordan det skulle hænge sammen fatter jeg ikke.

Jeg har skimmet lidt omkring Young Guns, den gruppering de anholdte tilhører. Det virker ikke til, at bander/gjenger er så udbredt i Norge, som i Danmark, men ud fra hvad jeg kan forstå er det et pakistansk broderskab. De fleste opvokset sammen, grupperingen er vokset i størrelse de seneste år.
Har internationale forbindelser ift narko og hvidvaskning af penge. Virker umiddelbart ret godt organiserede, og da de fleste er uden domme, eller kun kortere afsoninger (det kan jo så også skyldes at politiet har mindre bevågenhed på dem end i fx Dk og Sverige). Men hvis politiet ellers gør deres arbejde virker de som rimelig dygtige kriminelle (det er de pakistanske miljøer også her).
Men gruppen er også de seneste år kendetegnet ved interne stridigheder, klikeopdeling mv. Dette taler imod et eksternt samarbejde med nogen uden for gruppen (hvis vi holder fast i politiets hypotese om at TH har medvirket til drab). For det første fordi 'mer altid vil have mer' i det miljø, de vil altid forlange flere penge. For det andet fordi disse grupper er dynamiske og der vil være nogen der i sidste ende falder dig i ryggen.

Dog bemærker, jeg at de kidnappede en familiefar, fordi de mente han havde taget en pose med penge og narko. Overskriften til dette er "I to døgn leter politiet med helikopter og hunder etter familiefar" I trusselsbrevet står der "Politi er dårlig være diskre speciell når de lette efter person. De bruke helikopter og hund, vi ser"
https://www.vg.no/spesial/2018/gjengen/kap4/

Jeg kan dog dårlig forestille mig, hvordan de skulle være involveret, hvis teorien om THs medvirken er rigtig, Men den ridsede bil "vær stille" passer efter min vurdering slet ikke ind i resten af GM profilen hvis TH er involveret, og hvis det overhovedet har noget med sagen at gøre. Det er så typisk bande/gjenge opførsel.
Senast redigerad av colli 2020-06-09 kl. 23:19.
Citera
2020-06-09, 23:05
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Takk, det har jeg ikke fått med meg.

Spørsmålet er om AE (og venninnen?) kan ha holdt på denne hemmeligheten så lenge.
I tillegg er det rart om venninnen nå skal ha fortalt politiet alt? Da burde vel enda en sak bli løst her.
Kanskje samme leiemorder?
Eller en helt annen hemmelighet?

På en annen side tenker jeg det er naturlig av en venninne å si at man har delt alt. Det kan vel bety motsatt også, at dersom det var noe spesielt i forholdet mellom AE og TH så ville hun visst om det?
Sier hun noe mer om hemmeligheten? Hvilken holdning har hun til siktelsen?

Har ingen ide om venninna utover det som er skrevet i media, men man kan jo lese litt mellom linjene da. Dersom det ER det som her indikeres så snakker vi en dyp statskrise. Kings Bay gange hundre...
Senast redigerad av Sherlock.Undt.Holm 2020-06-09 kl. 23:09.
Citera
2020-06-09, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Jeg tror jeg vet hvem du sikter til.

Uansett (dersom det ikke er TH);

https://www.tv2.no/a/7779826/

Vet noen om disse kidnapperne ble tatt?
Bedre planlagt denne gangen?
Strips og kvelning virker jo kjent, men det er vel noe flere kan bruke.
To polakker er tiltalt - den ene ble overlevert til Norge igår.

https://www.tv2.no/a/11382938/
Citat:
Rettsaken mot de to polakkene vil trolig bli avviklet høsten 2020.
https://www.tv2.no/nyheter/11487447/
Citat:
Presis klokken 12.53 mandag landet et grått kamuflasjefarget militærfly på Oslo lufthavn. Om bord var en polakk, tiltalt for mishandling og grovt ran av to personer i Bergen.
Citera
2020-06-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon värkar bli mer och mer nämnt i olika samanhang. Skulle inte avskriva henne i första taget.
När du skriver kjäresten menar du han hon har som nuvarande kille eller EX killen?

Eg kille
Citera
2020-06-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes også at det er usannsynlig at TH kan ha fått hjelp med et drap på sin kone. Hvis TH er involvert i drapet, så må de andre som har medvirket hatt samme motiv.

Det er jo nettopp derfor mange her mener at drapet ikke kan ha blitt utført av organiserte kriminelle, fordi det finnes en slags "moral" i disse miljøene, dvs man dreper/kidnapper ikke en gammel dame på 70 år.

TH ville utsatt seg selv for pengeutpressing resten av sitt liv ved å kjøpe slik hjelp, og sånn sett ville "hjelpen" blitt et større problem enn det evtuelle motivet for drapet på AEH.

Jeg tviler på at noen i THs bekjentskapskrets ville hjulpet ham, hvis de ikke hadde et motiv selv.

Dersom det var en fortrolig av TH, kunne det vært en som også hadde gjort store ulovligheter som hun også kan ha uttalt hun ville gå videre med. TH kan ha formidlet det til denne personen.
Når det gjelder halvmilitære fra enkelte områder i verden, kan de ha verre ting på samvittigheten enn drapet på en eldre dame.
Dette var kun teorier rundt Hunterr’s spørsmål. Som sagt, han kan være fullstendig uskyldig.
Citera
2020-06-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Dersom det var en fortrolig av TH, kunne det vært en som også hadde gjort store ulovligheter som hun også kan ha uttalt hun ville gå videre med. TH kan ha formidlet det til denne personen.
Når det gjelder halvmilitære fra enkelte områder i verden, kan de ha verre ting på samvittigheten enn drapet på en eldre dame.
Dette var kun teorier rundt Hunterr’s spørsmål. Som sagt, han kan være fullstendig uskyldig.

Hvis du tror det er leiemordere fra andre siden av kloden så har du sett for mye på film.
Citera
2020-06-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Jeg er ikke overbevist om at han er skyldig.
Hvis han er det, kan en teori være at han har kontaktet en fortrolig som har svin på skogen som TH så ville ha fortalt politiet, dersom den andre fortalte det til politiet.
Så kunne muligheten være at de tidligere har samarbeidet ang kriminelle uoppdagede handlinger. (hvitvask for eks, eller verre, vært skrevet før her om de enorme investeringene på Gardermoen og hvor mye som stod på spill).
Eller han kunne han ha kontaktet proffe kriminelle (med forbindelser) som han har luftet tanken for, som hadde mye å vinne ved å holde tett. Motivet kunne være enormt økonomisk tap i forb m skilsmisse, eller at AEH visste om ulovligheter hun tenkte å gå til politiet med.
Men jeg er absolutt ikke overbevist om at det er han som står bak.
Kan det være han dekker over andre?

Det er et spektakulært krim-mysterium som verden aldri har sett maken til. En sak å bli veldig fanget av.

Jeg tror GM som har hatt regien bak dette har veldig gode evner spesielt innen det kreative. Kunstnerisk, musikk, foto, tekst, det teateralske..slike ting. Dette kunne være manus for en kriminalfilm. Jeg tror GM tenker om sin handling som et mesterstykke. Det perfekte mord.
Jeg tror GM er en som er interessert i krim-film, og som har god kunnskap og interesse for alt rundt drapssaker, spor, fjerning av lik, alibi...slike ting. Og jeg tror at vedkommende har gått litt under radar fordi TH har stått foran og fått oppmerksomheten. Og jeg tror det var en del av mesterstykket å sette TH i flomlyset og rette all mistanke på han gjennom spor og indisier som nagler TH til mistanken fra alle. Fordi denne GM har hatt anledning til det. Og jeg tror at GM har gjort alt dette alene.

Jeg er usikker på om TH har dekket over noe. Kan hende, men tviler.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-09 kl. 23:46.
Citera
2020-06-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Om viljen er sterk får man til det meste. Gaming- og datanerds kan få til mer enn en med master.

Dette komplottet har pågått i måneder, kanskje år, og interessen for krypto og Tor kan ha blitt spedd på med opplæring, sannsynligvis av noen som ikke vet det selv.

Politiet har beslaglagt eller funnet alle PC-er i THs liv nå. Dessuten har de overvåket all datatrafikk i mange måneder.
Citera
2020-06-09, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere

Svaret er uansett å finne her i tråden...

Den kommuniserende parten visste nøye hva de drev med, de må ha vært bort i kryptomiljøet før og hvordan man kan bruke det til kriminelle handlinger. Det er ikke du og jeg på en måte.

1) Ja, jeg så at noen mente at det heksadesimale språket kun gir adgang til visse tegn. Dette tilbakeviste jeg og ga eksempel fra annen kommunikasjon.

2) Jeg er ikke en del av noe "kryptomijø". Jeg vet at BTC kan spores.

Jeg hadde i dette tilfellet, som falsk motpart,

1] Kjørt Tails OS fra en USB-pinne
2] Sendt BTC gjennom to-tre tumblere før betaling til forhandlingskonto
og 3] Sørget for at all datatrafikk gikk gjennom Tor, noe Tails strengt tatt hadde sørget for uansett.

Jeg er enig i at TH neppe har gjort dette. Men det er ikke nødvendigvis et teknologisk geni i den andre enden.
Citera
2020-06-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvis du tror det er leiemordere fra andre siden av kloden så har du sett for mye på film.
De behøver ikke være fra andre siden av kloden for ikke å være fra Norge. Men hvis det er norske leiemordere som bor her, blir jeg overrasket. Det er en relativt god oversikt over det miljøet i Norge.
Citera
2020-06-09, 23:38
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
1) Ja, jeg så at noen mente at det heksadesimale språket kun gir adgang til visse tegn. Dette tilbakeviste jeg og ga eksempel fra annen kommunikasjon.

2) Jeg er ikke en del av noe "kryptomijø". Jeg vet at BTC kan spores.

Jeg hadde i dette tilfellet, som falsk motpart,

1] Kjørt Tails OS fra en USB-pinne
2] Sendt BTC gjennom to-tre tumblere før betaling til forhandlingskonto
og 3] Sørget for at all datatrafikk gikk gjennom Tor, noe Tails strengt tatt hadde sørget for uansett.

Jeg er enig i at TH neppe har gjort dette. Men det er ikke nødvendigvis et teknologisk geni i den andre enden.

Det har pågått en stor kampanje nærmest for å fastslå at den med kryptoregien må være en "black belt" og dermed reduseres antallet mistenkte der og kansje går vår mann fri som bare er en kreativ kar som kan google og gjennomføre forholdsvis avanserte operasjoner som en slags skript kiddie?

(Skript kiddie er betegnelsen på såkalte hackere som bruker programvare skrevet av andre mens faktiske og dyktige hackere skriver "zero day code", dvs ny og ukjent kode)

Tror ikke selv at noe med mere en medium IT interesse bør kunne få til det vi ser på her og alt tilsier at denne personen kan befinne seg nært. Hvem ville feks TH få råd fra når det gjelder krypto i forhold til han som ville ha han som investor? TH ville jo sjekket og diskutert dette med den han anså som mest lojal og kompetent?
Citera
2020-06-09, 23:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Politiet har beslaglagt eller funnet alle PC-er i THs liv nå. Dessuten har de overvåket all datatrafikk i mange måneder.
Det er neppe noen som tror TH står bak kryptorigget. Plottet er nøye planlagt, og selvfølgelig brukes ikke kjente digitale enheter, Ip adresser eller sim-kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in