Citat:
Verkstedet har adresse i samme gate som eldste datteren til AEH.
Det første jeg tenker på er at AEH kunne vært vitne til noe ulovlig.
Det virker ulogisk at AEH ville passere verkstedet på vei hjem fra datteren, hvis ikke hun hadde et ærend et annet sted i nærheten. F.eks. hvis hun skulle følge eller hente et barn på Solh*im Skole (*=e), skolen ligger like ved verkstedet, men jeg vet ikke hvilken skole barnebarna går på.
Ellers er det heller ikke uvanlig å ta en omvei, når man har hund.
Det er de eneste logiske forklaringene jeg kommer på akkurat nå.
Det første jeg tenker på er at AEH kunne vært vitne til noe ulovlig.
Det virker ulogisk at AEH ville passere verkstedet på vei hjem fra datteren, hvis ikke hun hadde et ærend et annet sted i nærheten. F.eks. hvis hun skulle følge eller hente et barn på Solh*im Skole (*=e), skolen ligger like ved verkstedet, men jeg vet ikke hvilken skole barnebarna går på.
Ellers er det heller ikke uvanlig å ta en omvei, når man har hund.
Det er de eneste logiske forklaringene jeg kommer på akkurat nå.
Nu ved jeg ikke hvor stor en by eller hvor urban Lørenskog er, men det virker umiddelbart meget sammenfaldende. Og om ikke andet har ældstedatteren jo haft sin gang omkring værkstedet, hvis hendes datter går i skole ved siden af. Men hvordan det skulle hænge sammen fatter jeg ikke.
Jeg har skimmet lidt omkring Young Guns, den gruppering de anholdte tilhører. Det virker ikke til, at bander/gjenger er så udbredt i Norge, som i Danmark, men ud fra hvad jeg kan forstå er det et pakistansk broderskab. De fleste opvokset sammen, grupperingen er vokset i størrelse de seneste år.
Har internationale forbindelser ift narko og hvidvaskning af penge. Virker umiddelbart ret godt organiserede, og da de fleste er uden domme, eller kun kortere afsoninger (det kan jo så også skyldes at politiet har mindre bevågenhed på dem end i fx Dk og Sverige). Men hvis politiet ellers gør deres arbejde virker de som rimelig dygtige kriminelle (det er de pakistanske miljøer også her).
Men gruppen er også de seneste år kendetegnet ved interne stridigheder, klikeopdeling mv. Dette taler imod et eksternt samarbejde med nogen uden for gruppen (hvis vi holder fast i politiets hypotese om at TH har medvirket til drab). For det første fordi 'mer altid vil have mer' i det miljø, de vil altid forlange flere penge. For det andet fordi disse grupper er dynamiske og der vil være nogen der i sidste ende falder dig i ryggen.
Dog bemærker, jeg at de kidnappede en familiefar, fordi de mente han havde taget en pose med penge og narko. Overskriften til dette er "I to døgn leter politiet med helikopter og hunder etter familiefar" I trusselsbrevet står der "Politi er dårlig være diskre speciell når de lette efter person. De bruke helikopter og hund, vi ser"
https://www.vg.no/spesial/2018/gjengen/kap4/
Jeg kan dog dårlig forestille mig, hvordan de skulle være involveret, hvis teorien om THs medvirken er rigtig, Men den ridsede bil "vær stille" passer efter min vurdering slet ikke ind i resten af GM profilen hvis TH er involveret, og hvis det overhovedet har noget med sagen at gøre. Det er så typisk bande/gjenge opførsel.
Senast redigerad av colli 2020-06-09 kl. 23:19.
Senast redigerad av colli 2020-06-09 kl. 23:19.