2020-06-09, 20:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
«Vær stille» synes jeg er en soft, nesten feminin ordre... «Hold kjeft» eller «Værr stilee» ville jeg heller brukt.

Kan denne forretningsforbindelsen ha bruker her inne, og han har kanskje ytret seg provoserende her?

Det samme med fremgangsmåten, anonyme beskjeder, villedning, tåkeleggning og dramatikk.

Kvinnetaktikker.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-09 kl. 20:57.
Citera
2020-06-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken

Jeg tror det er mange som skulle likt å se videoen, ja..
Interessant.
To biler faktisk.

Står ikke hva som er blitt gjort med den andre, men da er det tydelig at personen som har gjort det visste at han eide begge?
Citera
2020-06-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Noe som er lurt å se på med klarsynte lesninger er hvor de passer med andres.
Det som stemmer med hva Wi*nger har fått inn her er at hun ble tatt levende fra huset og holdt et sted ved vann, og dette var sør for hjemmet.
Vannet passerte foran hytta, som også er vest for hytta. (Mer detaljer om hvordan det ser ut rundt hytta husker jeg ikke helt.)
En av dem som var med på bortføringen hadde militær bakgrunn.
Det hun skriver med politisk mål og at kidnappingen er sammenflettet med politiet, da tenker jeg på at W sa at det føltes som hun hadde funnet ut noe om TH som hun tenkte på å gå videre med.

Det som også hadde vært interessant her er å skille lesningene til de Bulgarske og sammenligne dem innbyrdes. Det orker jeg ikke akkurat nå. Men der alt krysser hverandre, altså der alle disse har fått det samme er det som er mest interessant. Jeg vet man har jobbet på denne måten med å finne sunkne skip, med hell.

Å herrefred.
Citera
2020-06-09, 21:34
Medlem
Politiet opprettholder altså siktelse mot TH.

Hvis vi da skal følge siktelsen mot TH. Jeg er naturligvis helt åpen for at politiet kan ha tatt rett mann. Selv om det isåfall gjenstår å se hva de har på han.

Hvis da TH står bak så har han vært avhengig av hjelp, både til selve ugjerningen og IT kunnskaper.

Da må det altså ha vært noen som har vært villig til å hjelpe han med denne forferdelige handlingen mot en eldre dame.

Er det noen som har gode forslag på hvordan han skulle gå fram for å få tak i disse?

Han må jo få JA på første forsøk hvis han skal lansere idèen for en person, for hvis første person sier NEI, så kan han ikke gå videre å spørre nestemann. Da vil jo den første kunne vitne mot han senere å si " TH spurte meg om dette i jan 2018 osv". I så måte ville jo hans plan falt i grus.

Litt satt på spissen dette, men hvordan skulle han klare å få med folk på dette? Det synes jeg er en gåte.
Citera
2020-06-09, 21:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det samme med fremgangsmåten, anonyme beskjeder, villedning, tåkeleggning og dramatikk.

Kvinnetaktikker.
Det har du faktisk rett i, lillesøster er trolig en dirigent i dette spillet.
Citera
2020-06-09, 21:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr

Hvis vi da skal følge siktelsen mot TH. Jeg er naturligvis helt åpen for at politiet kan ha tatt rett mann. Selv om det isåfall gjenstår å se hva de har på han.

Hvis da TH står bak så har han vært avhengig av hjelp, både til selve ugjerningen og IT kunnskaper.

Da må det altså ha vært noen som har vært villig til å hjelpe han med denne forferdelige handlingen mot en eldre dame.

Er det noen som har gode forslag på hvordan han skulle gå fram for å få tak i disse?

Han må jo få JA på første forsøk hvis han skal lansere idèen for en person, for hvis første person sier NEI, så kan han ikke gå videre å spørre nestemann. Da vil jo den første kunne vitne mot han senere å si " TH spurte meg om dette i jan 2018 osv". I så måte ville jo hans plan falt i grus.

Litt satt på spissen dette, men hvordan skulle han klare å få med folk på dette? Det synes jeg er en gåte.
Etter min mening finnes det ikke noe godt forslag til dette. Han har ikke behøvd å spørre utenforstående, fordi han har hatt sine egne tre hjelpere, barna, som også har motiv. Det kan til og med være barna som har overtalt faren sin for alt jeg vet.
Citera
2020-06-09, 21:52
Medlem
Citat:

Det er utrolig hva folk vil gjøre for penger?
Citera
2020-06-09, 21:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
«Vær stille» synes jeg er en soft, nesten feminin ordre... «Hold kjeft» eller «Værr stilee» ville jeg heller brukt.

Kan denne forretningsforbindelsen ha bruker her inne, og han har kanskje ytret seg provoserende her?

Denne har (brukte) vel bare normal voksen språkbruk,og ikke sånn rølp eller bryggesjauer slang.
Citera
2020-06-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det er utrolig hva folk vil gjøre for penger?

Ja selvsagt, men jeg mente at selv om i et tenkt tilfelle, at noen for eks hypotetisk er en person som er god på IT, og TH prøver å lansere en ide for seg ang å delta på drap av en eldre dame, så er det vel en veldig stor sjanse for at man sier nei selv om han blar opp aldri så mange millioner? Er jo ikke mange som kan være i stand til å si ja til sånt?

Jeg synes ikke det er opplagt at den første han spurte bare sa ja og nr 2 også sa ja, så da løste det seg uten at han trengte spørre flere? Han kunne jo ikke risikere at de sa nei og trakk seg for da ble det jo ikke noe av planen hans isåfall?

Var derfor jeg lurte på om noen har gode teorier om hvordan han kunne klare løse det isåfall?
Citera
2020-06-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ja selvsagt, men jeg mente at selv om i et tenkt tilfelle, at noen for eks hypotetisk er en person som er god på IT, og TH prøver å lansere en ide for seg ang å delta på drap av en eldre dame, så er det vel en veldig stor sjanse for at man sier nei selv om han blar opp aldri så mange millioner? Er jo ikke mange som kan være i stand til å si ja til sånt?

Jeg synes ikke det er opplagt at den første han spurte bare sa ja og nr 2 også sa ja, så da løste det seg uten at han trengte spørre flere? Han kunne jo ikke risikere at de sa nei og trakk seg for da ble det jo ikke noe av planen hans isåfall?

Var derfor jeg lurte på om noen har gode teorier om hvordan han kunne klare løse det isåfall?
Ja, skjønner hva du mener.

Det kan vel være at man over noe godt i glasset en kveld diskuterer mange ting, der han blant annet vurderer holdningene til en person. Hypotetisk en han vet kan masse om krypto, spør hvordan det fungerer, om man kan skjule handlinger osv. Etter flere og flere samtaler kan han vel spørre om personen er interessert i å utføre dette i praksis for en viss pengesum. På forhånd kan han vel ha fått bekreftet på et vis hvor langt han er villig til å gå.

Et annet forslag jeg har er at dem kan ha blitt truet til det? Jeg vet ikke hva slags makt folk har, men folk med penger har mye makt.

Tredje forslag er at han har leid inn en "torpedo" til å gjøre det for seg, og slike er vel ikke vanskelig å be?

Edit; Finner du riktig folk i en "riktig" livssituasjon så tror jeg det er ganske mye man kan bli manipulert til å gjøre. Riktig livssituasjon mener jeg psykisk syke, folk med lite penger osv.
Citera
2020-06-09, 22:07
Avslutad
Citat:

Jeg synes også at det er usannsynlig at TH kan ha fått hjelp med et drap på sin kone. Hvis TH er involvert i drapet, så må de andre som har medvirket hatt samme motiv.

Det er jo nettopp derfor mange her mener at drapet ikke kan ha blitt utført av organiserte kriminelle, fordi det finnes en slags "moral" i disse miljøene, dvs man dreper/kidnapper ikke en gammel dame på 70 år.

TH ville utsatt seg selv for pengeutpressing resten av sitt liv ved å kjøpe slik hjelp, og sånn sett ville "hjelpen" blitt et større problem enn det evtuelle motivet for drapet på AEH.

Jeg tviler på at noen i THs bekjentskapskrets ville hjulpet ham, hvis de ikke hadde et motiv selv.
Citera
2020-06-09, 22:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Denne har (brukte) vel bare normal voksen språkbruk,og ikke sånn rølp eller bryggesjauer slang.
Ja, eller «hysj» hadde fortalt det samme, men det er vel ikke dannet nok i visse miljøer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in