2020-06-09, 23:07
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
En sak gör SE:s vittnesmål för en gångs skull tungt. Han har ingenting att vinna på det han säger, han kunde lätt ge sig själv alibi genom att säga att han pratade ett par minuter med vakten - men han gör inte det. Varför? Jag vet inte.

Här förhöret från 25/4 sid 7 och framåt.
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMOWtJMXhCYTVONkU/view
Tack, jo det där hade jag ju läst, såg bara inte datumet högst upp. Ja men här nämner han inte att han pratat med HO men det är inte liktydigt med att han inte gjorde det i verkligheten. Jag tror SE väljer att inte prata om det för att storyn inte går ihop med att han har bråttom egentligen. Ja, det är lite konstigt men jag väljer nog ändå att tro på HO i detta fall. SE vinner inget o som jag ser det inget att förlora heller på att utelämna det. det finns en sak jag dock tycker är konstig, han uppger att han är 20 m ifrån när sista skottet faller (eftersom han bara hör ett skott) och när han kommer fram så är det flera där (AH, SG). Det tar inte SE mer än låt säga 5 sekunder att nå fram 20 m om man nu har bråttom, även om han nu stannar o kollar klockan. På 5 sekunder kan inte AH o SG hunnit fram. Som jag tolkar det är SE antingen längre ifrån än vad han uppger eller så är han på platsen tidigare än vad han uppger.
Citera
2020-06-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Jag är helt övertygad om att palmeexperterna: Wall,Borgnäs samt Stocklassa har fel om att KP kommer att presentera SA som skyldig till palmemordet. Imorgon kommer SE att presenteras som mördare allt annat vore en sensation. Bara timmar kvar nu...
"Åklagare Krister Petersson som leder utredningen om Palmemordet är fåordig om Filters nya uppgifter i fallet. I tidskriften pekas en specifik person ut som Olof Palmes sannolika mördare, men chefsåklagaren menar att han har en egen uppfattning om vem som mördade Sveriges dåvarande statsminister".

KP:s uttalande för 2 år sen. Svårtolkat kanske men låter som han har någon annan GM än SE i åtanke.
Citera
2020-06-09, 23:09
Medlem
Bestbesafes avatar
Finns det bevis om skottet kom framifrån , eller bakifrån ?

En man som pratat och fått fel svar? Sedan vänt om och skjutit?

Har Lisbeth frugan vittnat om detta?
hon kan ju aldrig ha missat det

Palmes son såg K-P
var det lilla barnet ute så sent utanför bio i sthlm ?
Var fanns han när Palme skjöts?
Mordet skedde efter 23.00 en fredag
Knappast att ungar får vara ute då i liten ålder?
Citera
2020-06-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Gunnar Wall skulle inte tveka att ställa de rätta frågorna, men risken är nog att IC inte längre minns.

Många hade glömt det mesta redan på 90 talet. Det var som ett invant mantra.

Hoppas det finns alternativmedia på plats. IC lär komma undan besvärliga frågor vilket som.

På åklagarsidan stod det något om endast en fråga per fakenewsmedia så det kanske är riggat?
Citera
2020-06-09, 23:10
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lookie
http://www.filedropper.com/wipeout43082020104351548000

LZJ utan mustasch.Tog bort den hjälpligt.
Stämmer bäst in på fantombild o Lisbeths vittnesmål.
Intressant är även kläder på bilden.
Ser inga likheter med fantombilden. Väldigt djupa ögon möjligen.
Har skrivit innan att han ser ut som tommy lindström med mustach
Citera
2020-06-09, 23:11
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Tack, jo det där hade jag ju läst, såg bara inte datumet högst upp. Ja men här nämner han inte att han pratat med HO men det är inte liktydigt med att han inte gjorde det i verkligheten. Jag tror SE väljer att inte prata om det för att storyn inte går ihop med att han har bråttom egentligen. Ja, det är lite konstigt men jag väljer nog ändå att tro på HO i detta fall. SE vinner inget o som jag ser det inget att förlora heller på att utelämna det. det finns en sak jag dock tycker är konstig, han uppger att han är 20 m ifrån när sista skottet faller (eftersom han bara hör ett skott) och när han kommer fram så är det flera där (AH, SG). Det tar inte SE mer än låt säga 5 sekunder att nå fram 20 m om man nu har bråttom, även om han nu stannar o kollar klockan. På 5 sekunder kan inte AH o SG hunnit fram. Som jag tolkar det är SE antingen längre ifrån än vad han uppger eller så är han på platsen tidigare än vad han uppger.

Exakt, hans vittnesmål stämmer inte, inte heller att han följer poliser som jagar skytten.
Citera
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Hur visste han att Palme skulle komma just där den kvällen ?

Den eviga frågan som så många ställer.

Ursäkta om det blir lite filosofiskt, men ändå.

Svaret är: det kan vara slumpen. Slumpen händer hela tiden. En extremt olycklig tidpunkt, på extremt olycklig gata. Slumpen är hänsynslös mot alla snyggt upparbetade teorier. Man kan inte räkna på sannolikheter för slumpen, den är utanför vårt förstånd. Poliser hatar den, alla hatar den. Den går inte att räkna på.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Enligt ditt sätt att resonera så framstår det som en slump att Skandiamannen sköt just Olof Palme och inte någon annan "privatperson" som han råkade stöta ihop med den här kvällen?

Jag framhåller att det är väldigt osannolikt att ett mord på en av den tidens mest kontroversiella politiker och följdaktningen med så många tänkbara motiv är en konsekvens av slump, speciellt som den tilltänkta mördaren är en tidigare ostraffad, uppstyrd kontorsnisse på väg hem från sitt jobb.

Och om SE ingick i en komplott så måste denna komplott ha varit väldigt amatörmässig eftersom alla komplotter med självaktning hade insett det dumdristiga i att utse Skandiamannen till hit man
.

Om SE var GM var det ju ett sällsynt smart drag att utse just SE, han var väl den första levande människan på jordklotet som avfärdades både som vittne och GM, eller snarare, han misstänktes inte ens för att vara GM, inte på minst 30 år.

Presenterar KP SE som GM i morgon så får du tåla att vi kallar dig en dumdristig amatör, deal?

Givetvis spelar det ingen roll om OP mördades vid Kammakargatan eller Tunnelgatan, inget konstigt att man slår till när LOP passerar en korsning där GM har fyra flyktingar att välja på.

Hade LOP gått på den andra sidan Sveavägen kunde man slå till där och trots det fly in på Tunnelgatan.

Människor i närheten, visst, och vad gör människor när någon skjuter skarpt, jo, de backar undan, tänker på sin säkerhet, instinktivt, ingen risk att någon ingriper och haffar boven, AB och LJ är vittnen som styrker just det här, folk har respekt för skjutvapen.

Mordplatsen måste inte ha varit förutbestämd, lägg ner tramsandet nu.
Citera
Medlem
FurirRevaers avatar
I Linköpingfallet hämtade dom in honom kl 07. Men det här fallet är så mycket större och tidpunkten utannonserad långt i förväg. Tror inte på några anhållande men visst vore det spännande med några gryningsräder!
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Så var det. Det ringer en klocka.
Vad tror du om ett anhållande inatt/tidig morgon?
Citera
2020-06-09, 23:12
Medlem
Jag trodde aldrig mordet skulle kunna lösas, så i morgon har jag allt att vinna och inget att förlora.
Citera
2020-06-09, 23:12
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways

Ja, håller med, det är märkligt. Hela det förhöret, om man har de andra vittnenas förhör bredvid, är ö h t oerhört märkligt.
Citera
2020-06-09, 23:13
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Finns det bevis om skottet kom framifrån , eller bakifrån ?

En man som pratat och fått fel svar? Sedan vänt om och skjutit?

Har Lisbeth frugan vittnat om detta?
hon kan ju aldrig ha missat det

Palmes son såg K-P
var det lilla barnet ute så sent utanför bio i sthlm ?
Var fanns han när Palme skjöts?
Mordet skedde efter 23.00 en fredag
Knappast att ungar får vara ute då i liten ålder?

Du får läsa på lite.

Han sköts bakifrån. Två skott avlossades där det andra snuddade LP. Givetvis har hon vittnat om detta.

Nog för att Mårten Palme är Olofs son, men han var 24 år gammal vid tillfället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in