2020-06-09, 22:50
Medlem
FurirRevaers avatar
I varje fall lättare än att få t ex Christer Pettersson norr om Kungsgatan och vid Dekorimahörnan.

Tidangivelserna enkom varken fäller eller friar honom. Kan dom däremot presentera hårda fakta som håller för att peka ut honom, då spelar det ingen roll hur snävt man tycker det sk tidsspannet är.
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Hur får du in det tidsmässigt? Man får ju redan skarva för att få honom att hinna från stämpelklockan till Dekorima inom tidsspannet.. så det måste röra sig om en väldigt snäv högersväng isf.
Citera
2020-06-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Makarna Palme passerar säkert hundra människor denna kväll, är dessa "möten" också sammanträffanden?

Varför måste SE veta att paret Palme passerar Skandia just när de gör det.

Vad sjutton är det med alla er i det här forumet som hela tiden utgår ifrån att mördaren måste VETA saker och ting kring Palmes rörelsemönster?

Om Palme sköts vid Sari's skyltfönster, hade du ställt samma fråga då? Hur kunde GM veta att Palme skulle stå just där och just då?

Människor står och går där de står och går. Det är inte konstigare än så.

Alla dessa frågor med sekunder och centimeter hit och dit ställs ENBART för att det är ett mord på en Statsminister.

Betänk att Palme kanske sköts som privatperson och inte som Statsminister.

Enligt ditt sätt att resonera så framstår det som en slump att Skandiamannen sköt just Olof Palme och inte någon annan "privatperson" som han råkade stöta ihop med den här kvällen?

Jag framhåller att det är väldigt osannolikt att ett mord på en av den tidens mest kontroversiella politiker och följdaktningen med så många tänkbara motiv är en konsekvens av slump, speciellt som den tilltänkta mördaren är en tidigare ostraffad, uppstyrd kontorsnisse på väg hem från sitt jobb.

Och om SE ingick i en komplott så måste denna komplott ha varit väldigt amatörmässig eftersom alla komplotter med självaktning hade insett det dumdristiga i att utse Skandiamannen till hit man.
Citera
2020-06-09, 22:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Varför skulle anstiftarna vänta till år 2000 innan de mördar clownen SE? Det är så jag tolkar dig. De borde ju ha släckt honom redan veckan efter mordet med tanke på hans exhibitionistiska beteende. Och den som rekommenderade honom till "agent" borde blivit torterad till döds under extremt plågsamma former av övriga när de inser vilket misslyckande han ser ut att bli.

Inte vet jag, SE började kanske att vackla i sin lojalitet, började storsupa och knapra smärtstillande i sin vånda, till exempel.

Någon orsak fanns till att SE söp och snaskade på värktabletter, vad tror du är orsaken?

På tal om annat, mannen som Alf Lundin beskriver gick bakom LOP, sätt på honom ett par stålbågade glasögon, signalementet stämmer väl mycket väl på DF, vad sägs?
Citera
2020-06-09, 22:57
Medlem
FurirRevaers avatar
De ville "prata" med CP och hade kommit överens om att han skulle komma in till polishuset en viss tid. Sedan så ringer han och vill ändra och det var jobbigt för CP skulle vara någon annanstans etc. Då säger polisen till honom att de åker och hämtar honom. Sedan läckte detta till tidningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Skulle det kunna vara teoretiskt möjligt att KP och hans mannar plockar in en gm under natten?

Jag menar om KP har lika starka bevis, säg som i "dubbelmordet i Linköping", o kan ändock ha en pressträff imorgon?

Eller måste ett sådant ingripande meddelas isf några dagar i förväg (om han nu inte redan har skickat in begäran om åtal och varför), men jag har för mig att det är en allmän handling så då skulle vi redan ha vetat om det?

Tänkte om KP ville verkligen chocka svensson.

Nu kommer jag inte ihåg på rak-arm hur det gick till när CP plockades in annat än att polisen kände sig tvungna eftersom tidningen Expressen hade fått nys om CP. Så polisen plockade in CP så att han inte "behövde" se sig själv på löpet. (Kort sammanfattning, hoppat över en del steg).
Citera
2020-06-09, 23:00
Medlem
FurirRevaers avatar
Ja för min del så är jag ingen fast teori men har resonerat och argumenterat, ifrågasatt och inland bidragit med någon fundering. Antar att trådskrivaren menade olika inlägg snarare än teorier men det får han/hon svara på.
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Ja, precis, är också ärligt riktigt nyfiken på den teorin. Nu är ett gyllene tillfälle att förklara den.
Citera
2020-06-09, 23:02
Medlem
Bestbesafes avatar
Igår

ganska exakt 24h sedan fick jag en plötslig tanke efter att jag läste om Skandiamannen kort

Jag har aldrig brytt mig om Palme Mordet.
Det är gammalt och hopplöst har jag känt .

Men att det går ju inte undvika när det står stort om det i alla press sedan ett par dagar.

Jag läste där om att Skandia Mannen hade en granne som var vapen intresserad.

Jag kände direkt att det finns behov att utreda om han varit i staden med.

Nu fick jag det bekräftat via media.

Vapenbrodern fanns där i staden.
Hur länge håller hans alibi ?

Åkte familjen hem, och han blev kvar på krogen ?

Skandia Mannen och hans vapenbroder grannen var båda i staden sent och i aktuell tid fast båda bodde FLERA mil bort i Täby?

Gick det ens tåg till täby så sent året 1986?
Alla fick köra bil eller taxi då till landsbyggden täby kan jag tänka mig.
Täby var ju INGET då.
Lantis ställe typ

DET Finns bara tre alternativ nu
Skandia Mannen , troligast
Skandia Mannens vapenbroder till granne , hans vapen, kan kanske vara mördaren även.
Vet inte vad dom hände på krogen WAPEN .
Någon i mötet med Skandiamannens granne på Waffen krogen .

Jag vet knappt ett skit om det här, känslor bara jag har som jag utviker nu.

Det blir spännande nu få veta vem , och varför .
Kan dom verkligen gå 100% all in nu och safe helt säkert veta vem det är nu efter alla dessa år ?

Varför tog det så jävla lång tid för om det blir löst nu ?
Senast redigerad av Bestbesafe 2020-06-09 kl. 23:05.
Citera
2020-06-09, 23:03
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Enligt ditt sätt att resonera så framstår det som en slump att Skandiamannen sköt just Olof Palme och inte någon annan "privatperson" som han råkade stöta ihop med den här kvällen?

Jag framhåller att det är väldigt osannolikt att ett mord på en av den tidens mest kontroversiella politiker och följdaktningen med så många tänkbara motiv är en konsekvens av slump, speciellt som den tilltänkta mördaren är en tidigare ostraffad, uppstyrd kontorsnisse på väg hem från sitt jobb.

Och om SE ingick i en komplott så måste denna komplott ha varit väldigt amatörmässig eftersom alla komplotter med självaktning hade insett det dumdristiga i att utse Skandiamannen till hit man.

Det är just därför att detta mord är så svårt att lösa, det är en ensam galning som har ett vapen och ogillar OP och helt plötsligt är han på gatan och SE har ett nygenomgånget vapen i fickan, känner sig stursk och tilltalar paret Palme och får inte det svar han vill ha, stannar och låter de gå vänder sig om och skjuter. En teori som alla andra.
Citera
2020-06-09, 23:04
Medlem
Jag är helt övertygad om att palmeexperterna: Wall,Borgnäs samt Stocklassa har fel om att KP kommer att presentera SA som skyldig till palmemordet. Imorgon kommer SE att presenteras som mördare allt annat vore en sensation. Bara timmar kvar nu...
Citera
2020-06-09, 23:04
Bannlyst
Blir det någon gryningsräd vid 5 tiden på morgonen? Förutsatt att det finns någon mördare eller medhjälpare vid liv.
Citera
2020-06-09, 23:05
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groda14
Efter att ha följt o läst denna tråd under flera års tid är min känsla att boboslacke / Furir Revaer m.fl har den mest trovärdiga teorin. Den känns solid rakt igenom .

Jag frågar igen, är alleles för nyfiken för att släppa detta: vilken är den teorin? Vem är GM enligt den teorin? Vet att det är kunskap bakom, och vill gärna veta mer.
Citera
2020-06-09, 23:05
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
De ville "prata" med CP och hade kommit överens om att han skulle komma in till polishuset en viss tid. Sedan så ringer han och vill ändra och det var jobbigt för CP skulle vara någon annanstans etc. Då säger polisen till honom att de åker och hämtar honom. Sedan läckte detta till tidningarna.
Så var det. Det ringer en klocka.
Vad tror du om ett anhållande inatt/tidig morgon?
Citera
2020-06-09, 23:06
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Blir det någon gryningsräd vid 5 tiden på morgonen? Förutsatt att det finns någon mördare eller medhjälpare vid liv.

Efter alla dessa år som gått, tror inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in