2020-06-09, 21:48
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Först han som våldtog sönder en 8års gammals underliv och halvt slog ihjäl henne, han åkte ju också fast på DNA efter 20år minst va?

Och nu denna psykopat en.
Hur fan gör dom dessa vansinnes dåd och sen bara fortsärter att leva? Sen, att det inte utvecklas till seriemördare utan stannar och inte gör fler mord/våld förvånar mig....

Eller hur? Totalt empatilösa men vill inte torska dit så gör inte om det.
Citera
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Först han som våldtog sönder en 8års gammals underliv och halvt slog ihjäl henne, han åkte ju också fast på DNA efter 20år minst va?

Hur fan gör dom dessa vansinnes dåd och sen bara fortsärter att leva? Sen, att det inte utvecklas till seriemördare utan stannar och inte gör fler mord/våld förvånar mig....
Om du tänker på Billdalsfallet, så var det 15år och preskriptionstiden skulle inträda inom en månad. Hade kunnat sluta illa i det fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruk
GM borde ju veta vem jordgubbsflickan är om allt hen säger stämmer. Då hon mest diskuterar diagnoser och kvinnoproblematik i övrigt så anar jag att hon är just en tjej.

Borde inte JF vara rädd för att GM skulle mörda henne också då hon slänger ledtrådar hit och dit om henne. Det är hon inte eftersom hon postar, därför tror jag att hon enbart trollar.
Om JF faktiskt talade sanning (osannolikt i min mening) så var hon ju av uppfattningen att det var en tillfällig psykos och att han inte hade några problem före eller efter denna händelse. Så ur hennes synvinkel så var det ingen risk.
Citera
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xml
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Är detta samma Dani*l? Sekvencia har varit uppe för diskussion emellanåt. counter-strike var väl poppis på den tiden. han hade kanske aldrig råd med awp så hade väl tränat en del med kniven på aztec.

Ahaaa, grabbens farsa hade alltså sett till att han fick sparken?
Citera
2020-06-09, 21:49
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja hur har brodern kunnat hålla det här inom sig i alla år. Han kommer nog snart att få ett brev från polisen.

Kniven och luvan måste han ha känt igen. Om man undanhåller sånt från utredaren kan det nog bli tal om grovt skyddande av brottsling.
Precis som din syrra känner igen alla dina kallingar menar du?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Men håll käften om "jordgubbsflickan nu", det är sannolikt ett troll och inget som denna användare förmedlat tidigare har någon substans och värde.

Det är ju så spretiga och allmänna uppgifter som vem som helst kan trolla med.
Citera
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Nej gav fel länk glöm det
Tack! Du lyckades nog ge mig dagen chock och då har det kommit ett erkännande idag i detta fall.
Citera
Medlem
Citat:

Psykopat är knappast. Seriemördare är också väldigt ovanliga. Antagligen för att dom flesta tycker att mord är väldigt obehagligt och inte vill utsätta sig för det mer.
Jag tror inte dom senaste 16 åren har varit särskilt roliga för honom. Värst tror jag det var innan 2009.
Citera
2020-06-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Jag har som sagt läst alla inlägg från jordgubbsflickan. Personen säger så mycket, detaljer osv utan att på en punkt försäga sig. Sök på namnet och läs alla inlägg.
Eh, du kan inte ha läst alla detaljer så noga då.
Citera
Medlem
Jafattars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabban
Tror att killen fått en psykos helt enkelt,
Finns inga övriga tendenser till brott efter händelsen,
Tror han alltid vetat att den här dagen skulle komma därför han inte ens brytt sig om att byta stad,
Och tror han mått sjukt dåligt över det här så var nog en stor börda att bära så han tycker nog att det är skönt att allt är över,
Självklart ska han straffas med lagens hårdaste straff,
Tycker synd om hans bror och om han har mer släkt dom kommer ju behöva flytta i från stan för att slippa bli påminda och allas blickar,
Men fortfarande är jag nyfiken på vem han är då GM är yngre än mig och brorsan närmare min ålder,
Och som sagt bodde över 30 år i lkpg

Tror inte brodern bor i Linköping.
Citera
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheHut360
Vad jag fattar så slog insatsstyrkan till mot båda två imorse vid halv sju?

Kan inte varit roligt för honom om han har barn. Kanske påväg till jobbet.
Insatsstyrkan knackar väl inte direkt bara på. Utan de ska väl bara in, så fort som möjligt oavsett metod?
Det stämmer. Insatsstyrkan slog till mot båda, båda två var misstänkta men givetvis vet polisen att bara en broder kan vara skyldig.

Så klart är det en obehaglig upplevelse att bli gripen av tungt beväpnad polis. Man får hoppas att de grep honom på väg till jobbet så frugan+barn slapp få ytterdörren uppbruten och se honom ivägsläpad (för det är så det går till ibland).
Citera
2020-06-09, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafattar
Tror inte brodern bor i Linköping.

Har du hängt med? Det gör han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto