2020-06-09, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Busekatt
skyddande av brottsling är olagligt.

Apropå jordgubbsflickan, så får man upp lite spännande resultat om man googlar på jordgubbsflickan och Linköping

Vad får man upp?
Har jordgubben kommit med smaskig info inte varit aktiv några timmar
Citera
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Någon som kan sammanfatta vad grejen med Jordgubbsflickan är? Så mycket prat om henne.
Jag har som sagt läst alla inlägg från jordgubbsflickan. Personen säger så mycket, detaljer osv utan att på en punkt försäga sig. Sök på namnet och läs alla inlägg.
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tror inte att han är en person som gillar förändringar i sitt liv.
Han gillar nog att leva ett inrutat liv i ett välbekant område.
Föräldrarna fanns väl relativt nära honom?

Kan mycket väl vara så att han gärna stannar kvar i staden han växt upp i men på så sätt påminner det ju bara honom än mer om brottet han har begått. Konstigt hursomhelst.

Ja, har för mig att föräldrarna fanns till relativt nära efter att han flyttat ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om han och brodern vägrade bli toppsade. Förstod brodern att polisen skulle se ett samband via deras DNA
. Det är väl en form av skyddade av brottsling?

Ja hur har brodern kunnat hålla det här inom sig i alla år. Han kommer nog snart att få ett brev från polisen.

Kniven och luvan måste han ha känt igen. Om man undanhåller sånt från utredaren kan det nog bli tal om grovt skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Jag börjar fundera över om han verkligen burit på en "hemlighet". Det kanske helt enkelt är så att eftersom ingen frågat så har det inte funnits anledning för honom att ta upp saken tidigare. Jag ror inte hans värld ser riktigt lika dan ut som vår men när de nu frågade så fick de ju direkt ett rakt svar.

Om han inte haft ett jobb, så har förmodligen spelvärlden ersatt den verkliga världen. Tror inte hann funderade på morden, när hann satt framför datorn.
Citera
2020-06-09, 21:45
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Men som jag förstår det, rätta gärna, så har han flyttat ifrån det mindre samhälle där föräldrar och bror bodde och in till Linköping, om än inte helt nära där brottet skedde.

Jo men i det lilla samhället , lär han inte gått till social eller psykiatrin utan den kontakten har varit inne i Linköping.
Citera
Medlem
GM borde ju veta vem jordgubbsflickan är om allt hen säger stämmer. Då hon mest diskuterar diagnoser och kvinnoproblematik i övrigt så anar jag att hon är just en tjej.

Borde inte JF vara rädd för att GM skulle mörda henne också då hon slänger ledtrådar hit och dit om honom. Det är hon inte eftersom hon postar, därför tror jag att hon enbart trollar. En "vanlig" person hade varit rädd eller kontaktat polisen.
Senast redigerad av bruk 2020-06-09 kl. 21:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Isåfall är det polisen problem. Du har inget med det att göra!
Gå och lägg dig!

Enligt rykten har både brodern och GM vägrat topsa sig.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Först han som våldtog sönder en 8års gammals underliv och halvt slog ihjäl henne, han åkte ju också fast på DNA efter 20år minst va?

Och nu denna psykopat en.
Hur fan gör dom dessa vansinnes dåd och sen bara fortsärter att leva? Sen, att det inte utvecklas till seriemördare utan stannar och inte gör fler mord/våld förvånar mig....
Citera
2020-06-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har man avfärdat denna Dani*l som jobbade på sekvencia som pojkes far såg till att han sparkades av Husse? Han var både ostabil och mindre glad?

(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Är detta samma Dani*l? Sekvencia har varit uppe för diskussion emellanåt. counter-strike var väl poppis på den tiden. han hade kanske aldrig råd med awp så hade väl tränat en del med kniven på aztec.
Citera
2020-06-09, 21:47
Medlem
Finns 2 diagnoser som det sällan talas om, shizoid Och shizotyp störning, shizofreniliknande diagnoser men räknas inte som allvarlig! Man har underliga tankar och hjärnan gör egna tolkningar av mycket samt stort behov av social isolering och få nära vänner
Citera
2020-06-09, 21:47
Medlem
JabbatheHut360s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja hur har brodern kunnat hålla det här inom sig i alla år. Han kommer nog snart att få ett brev från polisen.

Vad jag fattar så slog insatsstyrkan till mot båda två imorse vid halv sju?

Kan inte varit roligt för honom om han har barn. Kanske påväg till jobbet.
Insatsstyrkan knackar väl inte direkt bara på. Utan de ska väl bara in, så fort som möjligt oavsett metod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in