2020-06-09, 20:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Jag tror GM ville hitta ett enkelt offer och det blev en pojke.

Låter inte så osannolikt, speciellt med tanke på att GM inte direkt tycks vara någon förhärdad brottsling i övrigt. Kanske fick han helt enkelt, i sin egen lilla värld, för sig att han "måste" döda någon och valde en som inte kunde göra speciellt mycket motstånd.
Citera
2020-06-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindofmagic
Jordgubbsflickan??
Läst alla inlägg!! Man undrar!!!
Jordgubbsflickan TROR sig veta vem som är gärningsman men misslyckas med att ge rätt svar på de detaljer man inte kunde veta då men som man vet idag.

Framförallt missar h*n på åldern när h*n menar att GM är äldre än det polisen letar efter. Polisen letade efter någon i 20-årsåldern. GM var 21.

JF menar också att GM köpte kniven i slutet på 80-talet - alltså när GM var en 5-6 år gammal.

Så bara släpp jordgubbsflickan.
Senast redigerad av byggare bob 2020-06-09 kl. 21:00.
Citera
2020-06-09, 20:57
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelgurkan
http://www.bilddump.se/bilder/20200609172337-178.174.148.33.jpeg

"professionell ljusteknik" alltså inget teutonic knights
Citera
2020-06-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
En tanke jag brottas med ofta.

Jag är medveten om att han har förstört livet för offrens familjer och anhöriga, men jag kommer i sådana fall förstöra hans familj och anhöriga.

Det hela vore lättare om han själv var medveten om sina handlingar.

Det här gått så många år så det känns som om det ställer till med mer än vad det gör nytta.

Jordgubbsflickan var alltså bara ett troll.
Vad hade denna incel för familj? 🤣
Citera
2020-06-09, 20:58
Medlem
RobertoSavianos avatar
Jag fattar inte hur ni kan haka upp er på ”jordgubbsflickan”?

Personen har bara skrivit massa random shit som visat sig inte alls stämma överens med den GM som åkt fast.
Citera
2020-06-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Jag undrar samma sak. Men med tanke på att han enligt mina källor har varit deprimerad, sjukskriven/arbetslös så kan han mycket väl främst hållit sig hemma

Det finns troligtvis inga bilder sedan dess, möjligtvis på något passerkort på något jobb lr dylikt. I övrigt har han inte funnits på sociala medier, åtminstone inte med bild eller namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
"professionell ljusteknik" alltså inget teutonic knights

Någon som kan tyda hela texten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jordgubbsflickan TROR sig veta vem som är gärningsman men misslyckas med att ge rätt svar på de detaljer man inte kunde veta dö men som man vet idag.

Framförallt missar h*n på åldern när h*n menar att GM är äldre än det polisen letar efter. Polisen letade efter någon i 20-årsåldern. GM var 21.

JF menar också att GM köpte kniven i slutet på 80-talet - alltså när GM var en 5-6 år gammal.

Så bara släpp jordgubbsflickan.
Njaa, det kan ju vara så att jf medvetet slirat på vissa detaljer. Orsaken kan var den att jf inte vill bli identifierad.
Citera
2020-06-09, 21:00
Medlem
Citat:
Absolut, är själv 82:a och i princip alla hade Lunarstorm i vår ålder

Ingen Lunarstorm, ingen Skunk. Ingenting sådant har intresserat han.
Citera
2020-06-09, 21:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Absolut, är själv 82:a och i princip alla hade Lunarstorm i vår ålder
.

Jag har två grabbar på 33 och 28 år och den äldsta var 17 år då för 16 år sedan och hade konto på Lunarstorm iaf. Inte den yngre.

Men finns det kvar fortfarande? Var inte det en fluga då som försvann?
Citera
2020-06-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Nej det låter inte rimligt, varför ta kvinnan då?
Har du inte varit med om fallet alls, hon kom ju där påväg till jobbet och såg Mohammad attackerad och ville hjälpa, hon hade egentligen inget med planen att göra. Han kunde ju inte ha ett vittne.
Citera
2020-06-09, 21:02
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Livstid är nog tämligen uteslutet pga hans relativt unga ålder vid tiden för brotten. Dessutom har det gått 16 år, vilket även kan ha betydelse för strafflängden.
Ja, hänsyn kan tas till relativt ung ålder, lite drygt 21 år. Men inget hinder, Lidingömordet gav en 23-åring livstid. Lycksele en 21-åring livstid osv.

Att mordet begåtts för 16 år sen kan ge en viss förmildring, men den förmildringen har nog inte helt prövats för mord. Men visst 16 år är en lång tid.

Som sagt, tror att domen blir 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in