2020-06-09, 17:15
Medlem
Horrorgrams avatar
Detta är ju en rätt så enkel utgång egentligen av fallet.

Två stycken personer - W och T har befunnit sig i lägenheten varpå W är död. Det finns INGEN annan där.

Sen grannarna som hört bråket och dess innan hört dom bråka veckor tidigare. Det är besvärande bevis för T.

Jag tror det gick till följande:

Dom har sitt vanliga kaos, sina bråk och sitt svartsjukedrama. Just den här dagen slinter det rejält för T och han hämtar en kniv och våldsamt med ett ursinne hugger ihjäl henne. Med tanke på dess blodstänk som finns så är det ett raseri bakom. Jag tror han hatade W, han ville verkligen ha ihjäl henne. Det är vad jag tror om själva händelsen, vad som utlöste det är allt det kaos som funnits där flera månader tillbaka.
Han har ju enligt vittne slagit henne förut.

Men en sak jag funderat över:

Varför reagerar man inte på lukten av ett dött huvud den 19:e då den första tekniska undersökningen genomfördes?

Urklippt från rapporteringen från rättegången:

"Fyndet gjordes först den 28 november. Den första tekniska undersökningen genomfördes den 19:e i samband med att den misstänkte greps."

"Åklagaren kommer in på blodanalysen som skulle genomföras den 28 november. Då skulle två experter komma och hjälpa till med blodanalysen av spåren."

"Då möttes vi av en doft som vi tyvärr känner igen"

Fanns inte huvudet där den 19:e i garderoben?
Senast redigerad av Horrorgram 2020-06-09 kl. 17:17.
Citera
2020-06-09, 17:18
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Han stack från jobbet 9,15 tisdagen och polisen hittar honom sovande på soffan kl 10. Dvs 45 minuter efter han stack från jobbet. Han var dödströt och hann inte sova tillräckligt måndagen. Han stack från jobbet för att bli av med huvud men somnade på soffan. Han tänkte säkert att han ska bara vila sedan tänkte han fixa väskan.Men han var slutkört och somnade i stället.

Trött nog för att skita i en av delarna när han gjort sig så mycket besvär? Osannolikt
Citera
2020-06-09, 17:21
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Som jag förstått kommer blodbildsanalysen upp på fredag, det är i vilket fall en annan forensiker som ska förhöras någon av rättegångsdagarna, vilket inte skett ännu.

Ja jag såg det senare.
Men jag hade velat höra lite om hur dom upptäcktes. Hur man tog vara på proven?
Topsade man innan man skrapade ner det i en påse eller gick dom tillväga?

Vad såg man med Blue Star? Var det blodstänk? Blodpöl eller städat blod?

Vad var slutsatsen i badrummet?

Vilka datum var dom där?

Hur gick tankarna när dom prioriterade vilka bevis som skulle analyseras av NFC.

Jag har mååååånga fler frågor. Jag får hoppas att den kvinnliga åklagaren får chansen att fråga på fredag.
Senast redigerad av Bollkalle19 2020-06-09 kl. 17:25. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Två stycken personer - W och T har befunnit sig i lägenheten varpå W är död. Det finns INGEN annan där.

Sen grannarna som hört bråket och dess innan hört dom bråka veckor tidigare. Det är besvärande bevis för T.

Dom har sitt vanliga kaos, sina bråk och sitt svartsjukedrama. Just den här dagen slinter det rejält för T och han hämtar en kniv och våldsamt med ett ursinne hugger ihjäl henne. Med tanke på dess blodstänk som finns så är det ett raseri bakom. Jag tror han hatade W, han ville verkligen ha ihjäl henne. Det är vad jag tror om själva händelsen, vad som utlöste det är allt det kaos som funnits där flera månader tillbaka.

Varför reagerar man inte på lukten av ett dött huvud den 19:e då den första tekniska undersökningen genomfördes?

"Fyndet gjordes först den 28 november. Den första tekniska undersökningen genomfördes den 19:e i samband med att den misstänkte greps."

"Åklagaren kommer in på blodanalysen som skulle genomföras den 28 november. Då skulle två experter komma och hjälpa till med blodanalysen av spåren."

Det tar (tyvärr) ett tag innan en kropp börjar lukta. En död kropp kan utan problem ligga några dagar utan lukt.
Citera
2020-06-09, 17:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Hunden från Sverige var tränad för blod och hunden från Tyskland var tränad för lik. Hunden från Tyskland var de tvungna att vänta på till den 28:e november.
Citera
2020-06-09, 17:25
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristinmandarin
Det tar (tyvärr) ett tag innan en kropp börjar lukta. En död kropp kan utan problem ligga några dagar utan lukt.
Hade huvudet legat i garderoben bara sådär så hade det säkert luktat helvete redan då. Men det var ju välpacketerat och inlindat i diverse örngott, med kläder i väskan så jag tycker inte heller det är konstigt att det tog ett tag innan odören kröp igenom.
Citera
2020-06-09, 17:26
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Hunden från Sverige var tränad för blod och hunden från Tyskland var tränad för lik. Hunden från Tyskland var de tvungna att vänta på till den 28:e november.

Okej då är jag med, så då kan lika gärna huvudet kunnatt ligga i garderoben då den 19:e?
Citera
2020-06-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Hade huvudet legat i garderoben bara sådär så hade det säkert luktat helvete redan då. Men det var ju välpacketerat och inlindat i diverse örngott, med kläder i väskan så jag tycker inte heller det är konstigt att det tog ett tag innan odören kröp igenom.
Ja precis, hade det legat "löst" hade det säkert börjat lukta efter iaf 2-3 dagar,men inpackat som det var så fördröjde det nog lukten.
Urk...
Citera
2020-06-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletpelle
Då får du gärna upplysa mig som varit med från dag 1.
Wii-konsol, verktygslåda,fightstick vilket är det menar du?

Storlek ung. som en glasslåda!
Citera
2020-06-09, 17:35
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Okej då är jag med, så då kan lika gärna huvudet kunnatt ligga i garderoben då den 19:e?

Ja. Varför? Jo för T greps vid 10-tiden på förmiddagen den 19 november. Vid 13-tiden utfärdades domstolsbeslut på att byta låset till dörren till rättsväsendets egna lås (kallar jag det för - har inget namn för låset!) och det skedde på kvällen.

Strax efter att T blev gripen på förmiddagen så fanns det redan två stycken kriminaltekniker på plats i lägenheten som arbetade hela dagen till sena kvällen. Inga andra människor fanns där.

Och när dessa kriminaltekniker gick av passet för brottsundersökningen så lämnas nycklar in (för det nya låset alltså) till polisen. Man tar inte med dessa hem utan det är saker som ska kvitteras in och ut.

I FUP står det också att när poliser har varit där för att hämta T's post så har de inte klivit in ens utan enbart öppnat dörren (kommer ihåg att det stod datum/tid och vilka poliser t.o.m.) som har gjort det några gånger mellan tiden 19 nov - 28 nov. Att dessa poliser inte gick in är enligt reglemente av att det pågick brottsplatsundersökning och då får de inte kontaminera lägenheten helt enkelt.
Senast redigerad av CS128 2020-06-09 kl. 17:41.
Citera
2020-06-09, 17:35
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civic
Ja, det var detta jag reagerade på tidigare idag när det dök upp CSI i rättegången helt plötsligt.
I FUP står det "...G hade sett Navy CSI som går mellan kl. 20 till 20.30 varje kväll..."
Men det finns inget Navy CSI. Det är i så fall Navy CIS (NCIS) ja.
Så detta borde kollas lite mer noga för att säkra tidpunkten utefter vad han de facto tittade på, och inte gå på mellan kl XX-YY eller liknande. Tror G säger rätt när han säger just Navy CSI, dvs NCIS, och inte CSI. Han reagerar nog inte på CSI i rätten då han själv tror det heter så. NCIS LA 17-18 stämmer ju i så fall väldigt bra.
Kontakta polisen om detta. Viktigt. Viktigt.
Citera
2020-06-09, 17:36
Medlem
Citat:
Fast grejen är att när dom väl kom dit med den tyska hunden så behövdes ingen hund för att hitta huvudet,eftersom det vid det laget luktade i hela lgh..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in