2020-06-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Kontakta polisen om detta. Viktigt. Viktigt.

Går det att hitta mail till åklagare?
Citera
2020-06-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333

Tror det bästa är att ringa ÅKM på 010-562 50 00. Be om en mejladress eller fråga hur man kan gå till väga, så det går rätt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civic
Ja, det var detta jag reagerade på tidigare idag när det dök upp CSI i rättegången helt plötsligt.
I FUP står det "...G hade sett Navy CSI som går mellan kl. 20 till 20.30 varje kväll..."
Men det finns inget Navy CSI. Det är i så fall Navy CIS (NCIS) ja.
Så detta borde kollas lite mer noga för att säkra tidpunkten utefter vad han de facto tittade på, och inte gå på mellan kl XX-YY eller liknande. Tror G säger rätt när han säger just Navy CSI, dvs NCIS, och inte CSI. Han reagerar nog inte på CSI i rätten då han själv tror det heter så. NCIS LA 17-18 stämmer ju i så fall väldigt bra.

GRYMT BRA! Järnkoll!! detta måste ju åklagare få veta!! det fastställer ju tiden!!!! BRA
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333

Kontakta Uddevalla Tingsrätt och fråga dem!
Citera
2020-06-09, 17:49
Medlem
Ok,för alla som funderar på det här med liklukt; det kan ta upp till 5-6 sex dagar innan föruttnelseprocessen är i gång och liklukten uppstår (i rumstemp), så att huvudet inte luktade den 19e,inpackat i folie och väska som det var är nog inget konstigt alls.
(I kyla kan det ta mycket lång tid,ett exempel är tex ett barn som låg i kylrummet på Skogskyrkogåren i Sthlm i 4 år i väntan på begravning...)
Citera
2020-06-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Ja jag såg det senare.
Men jag hade velat höra lite om hur dom upptäcktes. Hur man tog vara på proven?
Topsade man innan man skrapade ner det i en påse eller gick dom tillväga?

Vad såg man med Blue Star? Var det blodstänk? Blodpöl eller städat blod?

Vad var slutsatsen i badrummet?

Vilka datum var dom där?

Hur gick tankarna när dom prioriterade vilka bevis som skulle analyseras av NFC.

Jag har mååååånga fler frågor. Jag får hoppas att den kvinnliga åklagaren får chansen att fråga på fredag.
LÄS FUP!!! Det gör vi andra...då får du direktinformation,och inte 2.hand news!!!!
Citera
2020-06-09, 17:51
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
LÄS FUP!!! Det gör vi andra...då får du direktinformation,och inte 2.hand news!!!!

JAG vet!

Men domaren och nämndemännen bör också få reda på ALLT!
Citera
2020-06-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aubry
Tror det bästa är att ringa ÅKM på 010-562 50 00. Be om en mejladress eller fråga hur man kan gå till väga, så det går rätt till.
jim.westerberg@aklagare.se (han heter väl så? Annars är det förnamn.efternamn@aklagare.se
Citera
2020-06-09, 17:52
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civic
Ja, det var detta jag reagerade på tidigare idag när det dök upp CSI i rättegången helt plötsligt.
I FUP står det "...G hade sett Navy CSI som går mellan kl. 20 till 20.30 varje kväll..."
Men det finns inget Navy CSI. Det är i så fall Navy CIS (NCIS) ja.
Så detta borde kollas lite mer noga för att säkra tidpunkten utefter vad han de facto tittade på, och inte gå på mellan kl XX-YY eller liknande. Tror G säger rätt när han säger just Navy CSI, dvs NCIS, och inte CSI. Han reagerar nog inte på CSI i rätten då han själv tror det heter så. NCIS LA 17-18 stämmer ju i så fall väldigt bra.

Mycket intressant att detta inte hittats tidigare och att inte åklagare snappat upp detta. Det är en viktig del i fastställandet av tidslinjen som låser T till lägenheten vid den troliga tidpunkten för Ws mord.
Citera
2020-06-09, 17:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
JAG vet!

Men domaren och nämndemännen bör också få reda på ALLT!

Kolla stämningsansökan, där finns bevisen som lagts fram
Citera
2020-06-09, 17:58
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Kolla stämningsansökan, där finns bevisen som lagts fram

Ah precis. Borde inte detta bevis diskuteras och förklaras då?

Eller vad fan vet jag. Det kanske räcker att skriva det en gång och sen hoppas att rätt folk kommer ihåg det sen.
Citera
2020-06-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
jim.westerberg@aklagare.se (han heter väl så? Annars är det förnamn.efternamn@aklagare.se

Jag har skickat i majl med skärmdump 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in