2020-06-09, 20:20
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteln
Många verkar tro på nån sorts konspiration. Själv tror jag det är SE som gjort det mer eller mindre på impuls. Han verkade söka enormt med bekräftelse, och vad skulle vara större i palmehatarkretsar än den största gärningen?
Han var inte smart, men de som ledde utredningen initialt var än sämre.
Han själv placerar sig på mordplatsen, men om jag förstått det rätt är det inget annat vittne som gör det - alltså kan han ha varit GM. Att han återvände dit och pratade med nån polis som vägrade lyssna är det, som jag förstått det, återigen bara han som påstår.

Så, han stämplade ut för kvällen från sitt arbete som grafiker och, väl på gatan, sprang på Olof Palme och beslutade sig för att bli kung inom palmehatarkretsen? Vilken tur att han hade en Magnum 357 tillgänglig i sin lilla bögslunga.

Med all respekt tror jag inte vi kommer få höra den slutsatsen imorgon på presskonferensen.
Citera
2020-06-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror på Deep state-spåret, d.v.s. sossarna själva. De kan ha fått viss hjälp av CIA.

Jag förundras över denna generation, som spelat för mycket datorspel, och sett för mycket sci-fi deckare med uppskruvna vändningar för att trollbinda publiken. NÄEJ, detta är inte HBO eller netflix.
Det är palmemordet, utfört 1986.

Vart i helvete får alla saker ifrån,
Citera
2020-06-09, 20:21
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Nu är jag inte säker på vad du menar med "just där", men jag antar att du menar mordplatsen.

Menar du på att mordet är planerat och mordplatsen planerad i förväg?

Det är ju det du skall svara på om man tror på idiotteorin att SE på impuls knallar ut i exakt rätt ögonblick med en Magnum i högsta hugg i hopp om att landets statsminister skulle komma förbi på nattpromenad.
Senast redigerad av Krakem 2020-06-09 kl. 20:24.
Citera
2020-06-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det är ju det du skall svara på om man tror på idiotteorin att SE på impuls knallar ut i exakt rätt ögonblick med en Magnum i högsta hugg.

Jag är lite osäker på vad du menar? Vad är det jag ska svara på?

Menar du att jag tror att SE är GM?
Citera
Medlem
Vem var mannen i Spånga vars fru gråtit ut i högerextremwebbtv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Ja det måste han. Någon har antingen givit honom informationen eller så har SE förföljt paret Palme i flera timmar.

Mycket möjligt.
Allt kan hända i denna soppa.

Är det ens säkert att det var SE som stämplade vid stämpelklockan.
Nattvakten kan ha stämplat hans kort.

Således var SE grandmannen som stod och väntade utanför bion.
Följde efter.
Jag tror inte att Dekorimamannen fanns.
Isåfall hade ju det häär vittnet Björkan sett honom?
Citera
2020-06-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StephenHuntley
Vart har du läst att Stefan Löfven var medbjuden?
Såg nu att det stod att Lövfen var bjuden samma datum. Så det kan ju vara en annan anledning också men det är frestande att tänka att det handlade om någon typ av förklaring/ursäkt från presidenten. Men som sagt, det KAN ha varit i ett annat ärande också.

https://www.expressen.se/nyheter/sydafrika-ar-det-hetaste-sparet-i-palmeutredningen/

Kan också vara att Skandiamannen var en del av en större komplott:
https://efolket.eu/krister-petterssons-hogintressanta-spar-sakert-inte-bara-skandia-mannen/
Senast redigerad av Perfecthairline 2020-06-09 kl. 20:31.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Nu är jag inte säker på vad du menar med "just där", men jag antar att du menar mordplatsen.

Menar du på att mordet är planerat och mordplatsen planerad i förväg?
Självklart var det planerat. Det var åtminstone planerat när biofilmen startade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Bara dom inte kommer med nåt jävla Sydafrikaspår som vi inte kan kolla upp, allt annat är bättre än Sydafrika.

Hoppas att det är ett Sydafrika spår, där Eugene deKock är torpeden som gjorde slut på Palme.
Fastnade på kamera på aktuellt när han skulle lämna landet.

Det skulle förklara allt.

Att han inte nämde att han var mördare i sanningskommissionen var nog för att inte bli av med sin frihet.
Citera
2020-06-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Det kanske inte är en slump att det har lossnat efter Lisbets död? Hennes roll i utredningen verkar ha varit mycket olycklig. (I utredningen alltså. Det enda sätt jag kan föreställa mig hon skulle kunna ha nått med själva mordet att göra är väl i hennes yrkesroll. Någon besviken part i ett socialtjänstmål som bestämmer sig för att skaffa privat upprättelse. Men det utgår jag från att till och med PU måste ha haft vett att kontrollera av.)

Tänker ibland att Lisbeths död kan ha varit en mer konkret katalysator än så. Att hon satt på avgörande information som hon överlämnade till utredningen först efter sin död. För att slippa ägna sina sista år åt att genomlida det spektakel som skulle följa.

Men det finns så klart svagheter i det resonemanget. En är att Peterssons uttryckta optimism genom åren inte sammanfaller med hennes död.
Citera
2020-06-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Självklart var det planerat. Det var åtminstone planerat när biofilmen startade.

Ok. Anser du även att mordplatsen var planerad när biofilmen startade?
Citera
2020-06-09, 20:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Hoppas att det är ett Sydafrika spår, där Eugene deKock är torpeden som gjorde slut på Palme.
Fastnade på kamera på aktuellt när han skulle lämna landet.

Det skulle förklara allt.

Att han inte nämde att han var mördare i sanningskommissionen var nog för att inte bli av med sin frihet.

Kolla del 3 av 34 år med Palmemordet eller vad det heter på svtplay Det är inte de Kock
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-06-09 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in