2020-06-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tennstopet gillade Gergel också
Även Donald och många andra. Riktig klassisk smältdegel. Journalister, skådespelare, mediefolk och spioner från alla läger

Klassiker som sos, fläsk med löksås, biff Rydberg mm. Varit stamgäst
Citera
2020-06-09, 19:25
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Du menar väl 9.30 TV4 och SVT 2 m.m sen säkert AB live expressen Live m.m

SVT1 väl? I alla fall enligt tablån jag hittar: https://www.svtplay.se/kanaler?date=2020-06-10&range=day
Citera
2020-06-09, 19:27
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
SVT1 väl? I alla fall enligt tablån jag hittar: https://www.svtplay.se/kanaler?date=2020-06-10&range=day

Du har rätt där SVT 1 är det 9.30 tack...tur att man har en TV på jobbet hehe..
Citera
2020-06-09, 19:28
Medlem
Konstigt att Patrick Haemers ej varit mer relevant i utredningen. Mycket pekar på att det var han.
Citera
2020-06-09, 19:28
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Precis. De måste berätta så mycket de kan av allt runtom. Förekom det bevakning? Då måste det fram, sättas i sammanhang även om det inte har med mordet att göra. Vittnesmål från hittills okända vittnen? De måste göra rent hus med tidigare spår på ett övertygande sätt, annars funkar det inte. Även sådant som kan var pinsamt för enskilda.

Hela sanningen? Nja, men till 75-80 %. Annars kommer det inte vara trovärdigt.
Det kanske inte är en slump att det har lossnat efter Lisbets död? Hennes roll i utredningen verkar ha varit mycket olycklig. (I utredningen alltså. Det enda sätt jag kan föreställa mig hon skulle kunna ha nått med själva mordet att göra är väl i hennes yrkesroll. Någon besviken part i ett socialtjänstmål som bestämmer sig för att skaffa privat upprättelse. Men det utgår jag från att till och med PU måste ha haft vett att kontrollera av.)
Citera
2020-06-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har för mig att revolvern i taklampan är från tv-serien och inte GW: s böcker. Där har anstiftaren Waltin lånat och lämnat tillbaka mordvapnet på polisens tekniska rotel.

Hela scenariot är knappast speciellt trovärdigt eller menat att vara det, även om det förstås i stort kan vara någon insider inom Säpo som lämnat information till mördaren om biobesöket.

Ett sånt scenario har i vilket fall varit trovärdigt för PU.

Från följande har jag tvättat bort de flesta detaljer av integritetsskäl, tyvärr, för det är riktigt udda och rätt spektakulärt:
Någon gång under 10-talet kontaktade PU en företagare i Götaland - de ville söka efter mordvapnet i ett väldigt specifikt, ganska stort "konstverk", som stod publikt placerat vid tillfället.
Av någon anledning ska undersökningen aldrig blivit av. Jag vet heller inte alls anledningen till att de ville undersöka det från första början.
Det finns en omständighet i placeringen som eventuellt skulle kunna förklara det konstiga mejlet mellan BW och DF(JT), men just det är jag övertygad om bara är en ren slump.
Det enda jag kunnat spekulera fram är en svag koppling till någon som varit återkommande omnämnd i tråden genom åren, som får sägas tillhöra det klassiska polisspåret.
Därför kastar jag fram en nyopererad CGÖ som skräll-GM inför morgondagens presentation!

Denna korta historia är om inte annat ett tecken på att PU senaste åren jobbat brett med helt andra saker än SE och, framför allt, det har inte läckt ett knyst om det utåt.
Senast redigerad av Westrogothia 2020-06-09 kl. 20:11.
Citera
2020-06-09, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Yepp, tror det var vg

” Er drapsvåpenet funnet?
Daniel Suhonen, forfatter, redaktør og sosialdemokrat sier til Aftonbladet at «De har drapsvåpenet». Til VG sier Suhonen at at han ikke vet om drapsvåpenet er funnet, men at det er en av flere teorier han har hørt. Han opplyser til VG at han har kilder nær etterforskningen.”
Citera
2020-06-09, 19:33
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
” Er drapsvåpenet funnet?
Daniel Suhonen, forfatter, redaktør og sosialdemokrat sier til Aftonbladet at «De har drapsvåpenet». Til VG sier Suhonen at at han ikke vet om drapsvåpenet er funnet, men at det er en av flere teorier han har hørt. Han opplyser til VG at han har kilder nær etterforskningen.”

WTF?! Ger Suhonen alltså olika besked till Norge och Sverige? Vad i hela friden är det som pågår?

"En av flera teorier han har hört". Vad i helvete?

EDIT: Länk till artikeln i VG: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JojQMP/svensk-diplomat-fikk-navnet-paa-mulig-palme-morder-han-er-i-live

Lägg märke till att VG-artikeln nästan helt fokuserar på Sydafrika och vapnet hamnar i skymundan.
Senast redigerad av vinbra 2020-06-09 kl. 19:40.
Citera
2020-06-09, 19:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Oki.. I Sverige då.

5.30 skrev du innan, men 9.30 är det Svensk lokaltid, då stannar landet hehe...
Citera
2020-06-09, 19:36
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Innan var han säker på att han liknade CP. Likheterna mellan CP och SE är ungefär lika stora som mellan Helan och Halvan.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Även Donald och många andra. Riktig klassisk smältdegel. Journalister, skådespelare, mediefolk och spioner från alla läger
Klassiker som sos, fläsk med löksås, biff Rydberg mm. Varit stamgäst
Icke att förglömma, surströmmingen!

OnT: Hoppas att slippa CP och SA, SE eller CA vore mer "spännande"!
Citera
2020-06-09, 19:37
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Koppling till konstgalleriet på Västerlånggatan 28?

Jag hittade uthyrningsannonsen för galleriet Allemans katt (egentligen var adressen en av sidogränderna) som fanns i december 1985.

Som jag har letat i det spåret. Utan resultat.
Citera
2020-06-09, 19:38
Medlem
Hur tror ni presskonferensen kommer gå till i morgon? Hur länge pratar de etc?

Tror de kommer presentera vapnet först i morgon och gå igenom den tekniska bevisningen där på att det är vapnet, INNAN de namnger vem som sköt och då också går igenom hur vapnet är kopplat till GM.

Är nog klokast att göra så med. Annars tror jag man tappar fokuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in