2020-06-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Hur kan den här människan mörda 2 st och sen inte göra något mer så han åker fast. Måste vara en unik mördare.
Kanske inte var planerat? Kanske ville han bara hota lillkillen men det spårade ur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Han kommer inte sitta alls är mitt tips. Han kommer dömas till rättspsykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning. Detta innebär att om han anses frisk idag kan vandra ut med ett leende på läpparna. Är han psykiskt sjuk idag och har varit det obrutet så kan han bli kvar hur länge som helst om det blir vård med särskild utskrivningsprövning då kan inte läkare varken friskskriva eller bevilja permission.

Kommer nog framgå att han hade en allvarlig psykisk störning vid tillfället för dådet.

Med tanke på hur hans tragiska och ensamna liv sett ut så gissar jag på att han mår ännu sämre ut. Att han ska anses vara frisk låter helt otroligt, speciellt nu när han fått leva med det här mordet på sitt samvete i 16 år.
Citera
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
GM´s föräldrar gick bort 2018 och 2019,
GM är 37 år!
Vaddå växte upp utan föräldrar...

LÄS i tråden INNAN du dillar!

Du kanske missade att det var frågetecken i mitt inlägg, det var alltså inget påstående. Du är ju en komplett riksidiot.
Citera
2020-06-09, 20:14
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om GM begått dubbelmordet ett drygt halvår tidigare så hade han gått fri.
Min fetning: (senare)
Precis! Jag undrar om det är detta försvarsadvokaten kommer att använda sig av, dvs hans ålder. Så nära att gå fri!
Citera
2020-06-09, 20:14
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Han kommer inte sitta alls är mitt tips. Han kommer dömas till rättspsykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning. Detta innebär att om han anses frisk idag kan vandra ut med ett leende på läpparna. Är han psykiskt sjuk idag och har varit det obrutet så kan han bli kvar hur länge som helst om det blir vård med särskild utskrivningsprövning då kan inte läkare varken friskskriva eller bevilja permission.

Kommer nog framgå att han hade en allvarlig psykisk störning vid tillfället för dådet.
Är inte så säker på att han var psyksjuk vid morden. Tror mer på att det handlar om hämnd för nåt som arabfarsan gjort...
Citera
2020-06-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Ja

Tycker du det är tråkigt att Daniel Nyqvist har åkt fast?
Citera
2020-06-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Kanske inte var planerat? Kanske ville han bara hota lillkillen men det spårade ur?
Nej det låter inte rimligt, varför ta kvinnan då?
Citera
Medlem
Citat:

Han kommer INTE att släppas fri, och OM han skulle göra det.. så vet ALLA hur han ser ut och vad han heter. Då lär han inte finnas kvar så länge.. barnmördare är inte direkt omtyckta... och 30+ knivhugg på ett barn, är inte ett vanligt barnmord enligt mig.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Anledningen till fördröjningen av studenten är för att han innan gick på Folkungaskolan vars linje han hoppade av för att sedan börja på Ljungstedtska. Behöver alltså inte vara en indikation för problem i skolan - speciellt inte när media har gått ut med att han hade övervägande bra betyg.
Ah okej. Är ju dock inte så vanligt att man tar studenten två år sent.
Citera
Medlem
rytaris avatar
Kan det ha varit något sexuellt?
GM var pedofil och hade haft ögonen på den mördade pojken, han tänkte skrämma honom med kniven och tvinga honom med sig men pojken började skrika på hjälp och han fick panik och knivhögg honom, sen tog han kvinnan som hade hört skriken också för att undanröja vittnen? Skulle förklara varför han aldrig har visat något intresse för vuxna kvinnor heller, eller vuxna män för den delen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Killen på bilderna som pekas ut att vara den som nu erkänt morden är ganska säkert homosexuell. Kan han ha försökt något med pojken? Försökt att med knivhot ta med pojken in i buskar i närheten? Sen när pojken gjort motstånd och kanske även kallat honom för bög så har han blivit vansinnig?

Detta låter mycket sannolikt. Han försökte nåt med pojken och så dök tanten upp och ingrep, vilket ledde till att han dödade båda två.

Någon homosexuell vinkel och något homosexuellt motiv kommer ju dock knappast media att lyfta fram, även om det skulle komma fram under utredning och rättegång.
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Min fetning: (senare)
Precis! Jag undrar om det är detta försvarsadvokaten kommer att använda sig av, dvs hans ålder. Så nära att gå fri!
Varför skulle han gå fri om mordet skett ett halvår tidigare??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in