2020-06-09, 19:49
Medlem
Pojken är tydligen begravd i Libanon. Inte i Sverige där föräldrarna fortfarande bor. Pappan har varit inblandad i en del märkligheter med sitt företag. Hoppas detta inte har något med mordet att göra.
Citera
2020-06-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Med en årsinkomst på 100K förutsätter jag att han inte jobbade alls. En riktig vinnare.
Så var kom pengarna ifrån då? Han kanske hade jobb som tidningsutdelare eller något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Svårt att bedöma men nog tror jag att det även bland åttaåringar förekommer att man kallar varandra bög när man råkar komma för nära varandra och liknande. De lär sig utav äldre bröder utan att veta innebörden utav det direkt.

Vet du om det fanns buskage i närheten utav mordplatsen som skulle kunna ha varit lämpligt att föra med sig pojken till?
Jo visst bland jämnåriga möjligtvis men en åttaåring som säger så här till en man som är dubbelt eller tredubbelt så större än en själv? Tveksamt. Finns bilder på google på mordplatsen där det finns buskage i nära anslutning till bebyggelse, det har ju hänt att våldtäkter har även skett på såna här platser. Men jag kan gå till godo med teorin att GM kan ha försökt våldta mohammed och Anna Lena ska ha sett detta vilket ledde till att Anna lena valde bryskt att göra motstånd och försöka rädda Mohammed.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2020-06-09 kl. 19:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det är samma person. Öronen och hårlinjen är likadana om du jämför. Är mest för att han sträcker på smilbanden ordentligt på den ena bilden som gör att de ser olika ut.

Och för att det skiljer några år. Han kan ha gått upp i vikt, bland annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Husen är det villor eller är det lägenheter? Villor för 2-4 mille är rena rean jämfört med Stockholm.

Framför husen är det fristående villor, jämte dessa nyproducerade fristående villor, bakom husen är det radhus. Går du till skolan 300 meter från hans hus har du välbärgade medelsvenssons till 95 %.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Massa osammanhängade vittnesuppgifter som troligen inte har något alls med mordet att göra.

Och klockan var 7:50 en vardag, knappast särskilt tidigt... På vilket sätt är det ovanligt att folk är uppe då, mördare eller ej?

Ja, men vittnesuppgifter säger ju att mördaren varit i området cirka 30 minuter innan mordet. Så säg att han kom till mordplatsen kl 07:30. Och om han bodde dryga milen därifrån så måste han åkt hemifrån typ 07:00? Alltså i princip vaknat, gått upp, käkat corn flakes och åkt iväg för att hugga ihjäl en 8-åring med sådant övervåld att misshandeln utan kniv hade räckt för att döda honom. Statistiskt sett känns det som en ovanlig tidpunkt för ett dubbelmord. Men vi får se.
Citera
Medlem
Snaidistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Varför har denna man en så låg inkomst och varför lever en svensk 37åring på socialbidrag?

Något är inte rätt.

Varför bor han själv?

Varför är han singel ?

Varför har han ingen utbildning?

Varför är han arbetslös?

Finns mycket som är konstigt.

Jag tror att dådet tärt mer på hans psyke än ni tycks tro. Känns som han lidit av svår depression som fått till följd att han inte förmått ordna upp och ta tag i sitt liv.
Han verkar ju varit mycket isolerad och oförmögen till normal social interaktion.
Citera
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Med en årsinkomst på 100K förutsätter jag att han inte jobbade alls. En riktig vinnare.

Kanske inte. Syns socialbidrag i deklarationen? Undrar vad han spenderade sina dagar med att göra.
Citera
2020-06-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Family Tree DNA, alltså. Har amerikanska släktforskningsföretag alltid opt-in för att ens DNA ska kunna användas vid brottsutredningar numer?

Haha, jo, för man lär ju kunna välja bort att myndigheter kommer använda ens DNA-information. Snacka om naivitet.

Om du eller någon i din familj har använt någon sån här tjänst och lämnat DNA så kan de spåra dig. Detta lär ju ha varit avsikten från första början. Målet är ju att bygga upp en internationell databas med åtminstone Alla människor i västvärlden, som är lätt sökbar för diverse myndigheter och aktörer.

USA har ju tydligen tryckt på länge för detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Blir nog svårt att bevisa att man hade någon form av psykos för 16 år sedan. GM verkar ha agerat helt rationellt i övrigt. Det utesluter nog en allvarlig psykisk störning i lagens mening.

Ulf Olsson fick ju rättspsykiatrisk vård för morden han begick 14-15 år före han åkte dit.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Problemet med en del av dessa tystlåtna och lugna människor är att de finns dem med sjuka fantasier och idéer i huvudet och det kommer inte fram då personen inte gärna pratar med andra.
De sitter tysta och verkar normala, om än väldigt tystlåtna.
Det problemet börjar att belysas mer och mer, då många skolsjutningar och masskjutningar begås av den typen av människor.
Ibland finns tecknen där, men förbigås ofta pga att man tänker att personen verkar så mesig och inte tycks kunna göra en våldsam sak.
Man har som sagt en ibland fördomsfull bild av hur en mördare ska vara.

Ja, exakt. Det är min uppfattning också. I de lugnaste vatten kan det finnas många tysta, oansenliga, väldigt vanliga människor som bär på en enorma ilska eller längtan efter att döda. Jag har genom åren träffat några människor som senare begått grova brott inklusive mord. Och de har varit lugna, snälla och inte gjort något väsen av sig. Trivts med att vara hemma. Ofta haft de något specialintresse. Aldrig i livet att jag trott att de varit kapabla till de brott de sedan begått. Det finns andra utåtagerande jag mött som jag inte på något vis varit förvånad över vad de senare gjort när det gäller brottslighet.

Men det är de lugna, väldigt vanliga som flugit under min och alla andras radar. Det är de som kommer till skolan med vapen för att döda så många som möjligt. Det är de som styckar flickvänner. De är de som våldtar på ett våldsamt och sadistiskt sätt. Det är de som sprider barnporr. Och det är de som är så mycket svårare att få fast, för de är som regel inte kända av polisen. och även om de lämnar DNA på brottsplatsen, så finns det ingen misstänkt att jämföra DNA med.

Om det inte funnits folk som vill ha reda på vilka de är släkt med eller från vilket land deras släkt kommer ifrån, så hade Daniel tagit med sig detta i graven. Han hade då aldrig blivit avslöjad, dvs om han inte berättat det för någon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Kanske inte. Syns socialbidrag i deklarationen? Undrar vad han spenderade sina dagar med att göra.
Sjukpensionär kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in