Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Problemet med en del av dessa tystlåtna och lugna människor är att de finns dem med sjuka fantasier och idéer i huvudet och det kommer inte fram då personen inte gärna pratar med andra.
De sitter tysta och verkar normala, om än väldigt tystlåtna.
Det problemet börjar att belysas mer och mer, då många skolsjutningar och masskjutningar begås av den typen av människor.
Ibland finns tecknen där, men förbigås ofta pga att man tänker att personen verkar så mesig och inte tycks kunna göra en våldsam sak.
Man har som sagt en ibland fördomsfull bild av hur en mördare ska vara.
Ja, exakt. Det är min uppfattning också. I de lugnaste vatten kan det finnas många tysta, oansenliga, väldigt vanliga människor som bär på en enorma ilska eller längtan efter att döda. Jag har genom åren träffat några människor som senare begått grova brott inklusive mord. Och de har varit lugna, snälla och inte gjort något väsen av sig. Trivts med att vara hemma. Ofta haft de något specialintresse. Aldrig i livet att jag trott att de varit kapabla till de brott de sedan begått. Det finns andra utåtagerande jag mött som jag inte på något vis varit förvånad över vad de senare gjort när det gäller brottslighet.
Men det är de lugna, väldigt vanliga som flugit under min och alla andras radar. Det är de som kommer till skolan med vapen för att döda så många som möjligt. Det är de som styckar flickvänner. De är de som våldtar på ett våldsamt och sadistiskt sätt. Det är de som sprider barnporr. Och det är de som är så mycket svårare att få fast, för de är som regel inte kända av polisen. och även om de lämnar DNA på brottsplatsen, så finns det ingen misstänkt att jämföra DNA med.
Om det inte funnits folk som vill ha reda på vilka de är släkt med eller från vilket land deras släkt kommer ifrån, så hade Daniel tagit med sig detta i graven. Han hade då aldrig blivit avslöjad, dvs om han inte berättat det för någon.