2020-06-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillSlut
Men då är det väl bara att ligga i och samla in dna från dom genom fimpar, kaffekoppar etc etc. Hade gått betydligt snabbare än 16 år...

Och angående att GW inte gillar masstopsningar...han är väl inte untouchable, många gånger framstår han bara som en äcklig besserwisser...
Oklart om det ens är lagligt i Sverige att plocka folks fimpar och ölglas för att DNA-testa.

Dessutom vet vi inte om MGM var en av dessa 100 män som vägrade eller om han helt enkelt inte blev tillfrågad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Killen på bilderna som pekas ut att vara den som nu erkänt morden är ganska säkert homosexuell. Kan han ha försökt något med pojken? Försökt att med knivhot ta med pojken in i buskar i närheten? Sen när pojken gjort motstånd och kanske även kallat honom för bög så har han blivit vansinnig?

Och vad baserar du homosexualiteten på..?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Bara han inte begår självmord i häktet.Den risken finns alltid.Så man inte hittar honom död imorgon bitti.Snöpligt slut i så fall
Hur? Finns knappast nåt rep där.
Citera
2020-06-09, 19:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Vad jag har fått höra från relativt säkra källor så har Daniel länge mått dåligt, varit arbetslös och väldigt deprimerad. Länge en ensamvarg. Att han inte verkar finnas alls på sociala medier pekar väl också mot det.

Inte ngn form av missbruk, piller ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Killen på bilderna som pekas ut att vara den som nu erkänt morden är ganska säkert homosexuell. Kan han ha försökt något med pojken? Försökt att med knivhot ta med pojken in i buskar i närheten? Sen när pojken gjort motstånd och kanske även kallat honom för bög så har han blivit vansinnig?
Kan ha varit så men jag har svårt att tro att en 8 årig pojke använder skällsordet "bög" där sexualkunskapen hos en åttaåring är så pass låg även i en hotfull situation att använda detta ordet. Jag tror att den stackars Mohammed måste ha varit livrädd och försökt ta sig därifrån. En åttaåring har direkt inte vuxeninstinkter
Citera
Medlem
Varför har denna man en så låg inkomst och varför lever en svensk 37åring på socialbidrag?

Något är inte rätt.

Varför bor han själv?

Varför är han singel ?

Varför har han ingen utbildning?

Varför är han arbetslös?

Finns mycket som är konstigt.
Citera
2020-06-09, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afx peaks
Det var väl Hebus?
Stämmer. Kontrollerade det precis nu innan. All cred går till Hebus.

Jag var nog tvåa på bollen.
Citera
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Hade GM någon inkomst
I deklarationen 2019 är inkomsten 113.298. Kapitalinkomst 0. Inga betalningsanmärkningar.
Citera
Medlem
Medelkasss avatar
Family Tree DNA, alltså. Har amerikanska släktforskningsföretag alltid opt-in för att ens DNA ska kunna användas vid brottsutredningar numer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Kan tänka mig att Daniel handlat i butiken och blivit bemött på ett sätt som han inte gillade, vilket kan ha lett till ett hämdbegär.
Eller så hade han fantasier om att mörda liksom Mantorpmördaren.
Eller så mådde han bara dåligt, var frustrerad och hade ångest och ville bara göra något åt sin ångest, mildra den genom att mörda.

Jag tänker att jobbsökande inte är omöjligt då han samma år tog studenten.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Ja att det är sexuellt måste väl vara högst sannolikt.

Barnmord utan bekantskap måste vara oerhört ovanligt

Inte ett mord, men en kille högg till en nioårig flicka i halsen i Hjällbo för ett par år sedan - hon överlevde tack vare att han lämnade kniven kvar i halsen. Han hade fått en psykos och lyckades fly till ett mentalsjukhus i Norge innan polisen hittade honom.
Citera
Bannlyst
Det ser ut som ett ghetto... Men jag kan inte Linköping. Jag gissar att GM kommer få ett kort straff i förhållande till gärningen. Just att han kunna flyga under radar i så många år..

Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nej. Det är inget ghetto. Duvkullen har tvärtom tills alldeles nyligen varit ett bra område, men i stort sett enbart svenskar. Det är sista två åren när bostadsbolasget Willhem renoverat i skäggetorp, som personer därifrån fått flytta in i lägenheter i duvkullen.

Nej. Lämna släktingar ifred. De har inte med detta att göra.

Ja. Och preskiritionstiden avskaffades efter palme också, men den utredningen har ändå hållt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in