2020-06-09, 19:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
Jag tänker att jobbsökande inte är omöjligt då han samma år tog studenten.

Ja, det är ju inte otroligt det heller.
Om Daniel känner sig dåligt eller orättvist bemött ökar dessutom chansen att han inte känner någonting för dem han mördat, han rättfärdigar sina dåd, har inga problem att känna ånger för han tycker möjligtvis att han har gjort rätt utifrån sina egna upplevelser.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Helt ärligt. Husen runtomkring går för 2-4 mille. pröva det som ghetto..

Husen är det villor eller är det lägenheter? Villor för 2-4 mille är rena rean jämfört med Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRO70o/gripen-for-dubbelmordet-i-linkoping-daniel-holl-sig-undan-i-16-ar

Vad kan han ha jobbat med?

Med en årsinkomst på 100K förutsätter jag att han inte jobbade alls. En riktig vinnare.
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Haha vad händer, har AB precis outat fel person med bild? Personen från AB respektive Expressen ser inte ett dugg ut som varandra - vem har fel?

Det är samma person. Öronen och hårlinjen är likadana om du jämför. Är mest för att han sträcker på smilbanden ordentligt på den ena bilden som gör att de ser olika ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
En bild säger dock mer än tusen ord. Man ska inte underskatta flashbackare då många har bra sinne för att känna igen saker och ting och även sociala mönster. Finns ju brottsfall där flashbackare har själva löst för att sedan avslöjas till allmänheten.

Lägg av, ingen kan bedöma en människas psyke från det där fotot och anledningen till att flashback ibland har bidragit med lösningar är dels att det är nordens största skvallercentrum och ofta för att packet, de skyldiga, är flashbackare och hänger här, t ex kattmördaren i GTB
Citera
2020-06-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiiingdomofheaven
Vad kan brodern tänkas få för staff?
Känns tråkigt att hans liv ska raseras nu pga sin lillebror. Dock antar jag han undanhållit information?
Kan väl bli svårt att bevisa om det nu är så, tror inte det händer så mycket med han. Han lär väl få tillräckligt mycket skit bara för att vara släkt med jäkeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du kan nog vänta dig en mer komplex anledning än dina fantasier om datorspel.

Sjölvklart är det mer komplext, det fattar väl jag också. Men om man ska hårdra det så är det säkert något åt det hållet.
Citera
Medlem
Varför pixlar inte media GM? Han är ju inte dömd än?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercovers
Varför i hela helvetet knivmördar man en åttaårig invandrarunge & en medelålders svensk kärring klockan åtta på morgonen efter studenten?

....snubben måste ha mer än EN skruv lös(?).

Vadå efter studenten? Sedan när tar man studenten i oktober? Att han nyligen tagit studenten betyder nödvändigtvis inte dagen innan.
Citera
Medlem
Förmodligen så visste hans föräldrar vad han gjort. Jag tror faktiskt själv att mina föräldrar aldrig skulle berättat till polisen om jag hade gjort något så hemskt.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja helt olik bild från expressens (där han är mycket lik fantombilden).

Han utmålas som ensam och utstött. Fattig och utan socialt nätverk. Dessutom med döda föräldrar.

Undrar när föräldrarna dog? Om deras död kan ha triggat något?? Ofta lever ju ens föräldrar när man är 37.

Det är samma person. Både expressen och aftonbladets bilder har postats här under dagen.
Citera
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja helt olik bild från expressens (där han är mycket lik fantombilden).

Han utmålas som ensam och utstött. Fattig och utan socialt nätverk. Dessutom med döda föräldrar.

Undrar när föräldrarna dog? Om deras död kan ha triggat något?? Ofta lever ju ens föräldrar när man är 37.
Modern död 7 juni 2018
Fadern död 27 september 2019
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in