2020-06-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteln
Många verkar tro på nån sorts konspiration. Själv tror jag det är SE som gjort det mer eller mindre på impuls. Han verkade söka enormt med bekräftelse, och vad skulle vara större i palmehatarkretsar än den största gärningen?
Han var inte smart, men de som ledde utredningen initialt var än sämre.
Han själv placerar sig på mordplatsen, men om jag förstått det rätt är det inget annat vittne som gör det - alltså kan han ha varit GM. Att han återvände dit och pratade med nån polis som vägrade lyssna är det, som jag förstått det, återigen bara han som påstår.

Att inget annat vittne lägger märke till SE:s försök att få kontakt med polisen är i sig knappast särskilt märkligt i den förmodligen ganska kaosartade stämning som då rådde. Och om det var så – att SE försökte få polisens uppmärksamhet utan att lyckas (vilket han hävdar i förhör 10.3) – så är inte heller det särskilt anmärkningsvärt. Även vittnet Per W säger sig ha uppfattat ett ointresse från polisens håll (27.3).

Ville SE ha bekräftelse i palmehatarkretsar så bör han ju ha informerat dessa palmehatare om sin gärning. Något som tyder på det finns ju inte.
Citera
Medlem
Chevamannen på tv4 strax
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag litar inte på Suhonen vis av historien. Hade kännts bättre om det var vem som helst annars inom S. Så här skriver han själv på twitter "Jag har en källa på att Palmegruppen har vapnet. En annan källa säger att det är Sydafrika. Bägge dessa personer litar jag på". Jag har svårt att se att de skulle ha vapnet om det handlade om sydafrika.
Jag ställer mig också tveksam, men jag utgår från att Suhonen inte ljög eftersom han bara kan förlora på ett sådant uttalande.
Citera
2020-06-09, 19:05
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Haha.. Lika tokigt om inte värre.. Den förlorade sonen från Grekland sköt Palme, hade nå namn på "sonen" kom ej ihåg.

Ha ha, okej. Det cirkulerar så mycket trams och smutskastning kring OP/MOP att man blir trött i hela mössan.
Citera
2020-06-09, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det viktiga är att vi får svar på det som funnits dolt i utredningen.

Får vi det, enligt din bedömning?
Citera
2020-06-09, 19:06
Medlem
hehehos avatar
Intressant råmaterial från Arlanda dagen efter mop, på svtplay Arlandamannen , knappast EdK
Program del 3
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Jag litar inte på Suhonen vis av historien. Hade kännts bättre om det var vem som helst annars inom S. Så här skriver han själv på twitter "Jag har en källa på att Palmegruppen har vapnet. En annan källa säger att det är Sydafrika. Bägge dessa personer litar jag på". Jag har svårt att se att de skulle ha vapnet om det handlade om sydafrika.

Jag tänker att påståendet om vapnet ju fick så stor uppmärksamhet att om det är felaktigt så borde PU ha dementerat saken - även om det hade dödat spänningen lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag tror på Deep state-spåret, d.v.s. sossarna själva. De kan ha fått viss hjälp av CIA.
Varför ratar du underrättelsevärldens groggstinkande svans som var övertygade att OP skulle till Moskva och lämna försvarsplanen och som drivit spår själva?
Citera
Medlem
Citat:

Ingen av dessa personer har i alla fall någon anledning att lita på Suhonen.
Citera
2020-06-09, 19:07
Medlem
FurirRevaers avatar
Precis. De måste berätta så mycket de kan av allt runtom. Förekom det bevakning? Då måste det fram, sättas i sammanhang även om det inte har med mordet att göra. Vittnesmål från hittills okända vittnen? De måste göra rent hus med tidigare spår på ett övertygande sätt, annars funkar det inte. Även sådant som kan var pinsamt för enskilda.

Hela sanningen? Nja, men till 75-80 %. Annars kommer det inte vara trovärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
De måste de om de skall bli trodda. Och KP har lovat.
Citera
2020-06-09, 19:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag tänker att påståendet om vapnet ju fick så stor uppmärksamhet att om det är felaktigt så borde PU ha dementerat saken - även om det hade dödat spänningen lite.
Dagens PU lägger sig inte i vad utomstående säger. Det kan väl inte ha undgått dig?
Citera
2020-06-09, 19:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
OK. Då ingår du i PU.
Kan du avfärda Anna Hage som GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto