2020-06-09, 18:55
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Hur var det med "den grekiska sonen" som härjade för 7-8 år sen här? 😆

Va? Nu är jag inte med. Har det pratats om en grekisk son, eller var det en användare som kallade sig så och pratade skit om att Palme hade aids?
Citera
2020-06-09, 18:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Jag tolkar ditt påstående som "Jag kan inte se att SE kan vara GM". Det är acceptabelt. Ingen har full insyn och PU har massor som ingen utanför känner till.
Däremot, "Se kan inte vara GM", kräver en insyn i fallet som motsvara PUs. Och om du inte är del av PU så har ditt påståeende ingen vikt.
Fel. Jag kan avföra massor av människor utan att ha insyn i utredningen.
Citera
2020-06-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Hur är din ställning till CA-spåret? Vilken lösning tror du vi får imorgon?

Jag kan bara gissa i vilket härad det är. Ingen ensam GM. Kanske kan man styrka enbart medhjälp eller liknande. Det viktiga är att vi får svar på det som funnits dolt i utredningen.
Citera
2020-06-09, 18:59
Medlem
vinbras avatar
Fan är orolig för läckor nu inför presentationen. Kan KP och Melander verkligen förbereda den helt själva utan att någon råkar får se ett namn eller bild?

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag kan bara gissa i vilket härad det är. Ingen ensam GM. Kanske kan man styrka enbart medhjälp eller liknande. Det viktiga är att vi får svar på det som funnits dolt i utredningen.

OK tack för svaret om dina tankar.
Citera
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Suhonen får inte mer makt bara för att han säger att PU har hittat mordvapnet. Särskilt inte om det visar sig vara fel. Gå ut och gunga nu innan det blir mörkt.
Jag litar inte på Suhonen vis av historien. Hade kännts bättre om det var vem som helst annars inom S. Så här skriver han själv på twitter "Jag har en källa på att Palmegruppen har vapnet. En annan källa säger att det är Sydafrika. Bägge dessa personer litar jag på". Jag har svårt att se att de skulle ha vapnet om det handlade om sydafrika.
Citera
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groda14
Efter att ha följt o läst denna tråd under flera års tid är min känsla att boboslacke / Furir Revaer m.fl har den mest trovärdiga teorin.
Vilken är den teorin?
Citera
2020-06-09, 19:00
Medlem
p.norths avatar
Haha.. Lika tokigt om inte värre.. Den förlorade sonen från Grekland sköt Palme, hade nå namn på "sonen" kom ej ihåg.
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Va? Nu är jag inte med. Har det pratats om en grekisk son, eller var det en användare som kallade sig så och pratade skit om att Palme hade aids?
Citera
2020-06-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Menar du att om KP t.ex. presenterar en lösning med SE som GM så tror du att uppgifter om WT-män och poliser blir offentliga?

Låter... optimistiskt?

De måste de om de skall bli trodda. Och KP har lovat.
Citera
2020-06-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Jag instämmer. Detta har ingen avgörande betydelse för SE's skuld eller oskuld och på det sättet är det ju ointressant.

Men som du är inne på så ter sig denna "lögn" rätt konstig om man ser SE ur ett gärningsmannaperspektiv.

Tycker det gäller många av de "lögner" som anses vara besvärande för Engström. Är det själva faktumet att han tycks hitta på saker som är problemet så okej, det kan man ju tycka. Men egentligen vad av det han förutsätts ljuga om kan han rimligtvis tjäna på?

Folk kan ägna timmar åt att diskutera Engströms utstämplingstid hit och dit och hur den på olika sätt är besvärande för honom. Få bryr sig om att det är Engström själv som gett oss den. Varför gör han det?
Citera
2020-06-09, 19:02
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Är det sant? Vilken jäkla loser.
Yepp, tror det var vg
Citera
2020-06-09, 19:02
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Fel. Jag kan avföra massor av människor utan att ha insyn i utredningen.
Men nu gällde det SE. Du kan avföra honom från din egen lista. Men kan inte avföra honom från PUs lista.
Citera
2020-06-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag litar inte på Suhonen vis av historien. Hade kännts bättre om det var vem som helst annars inom S. Så här skriver han själv på twitter "Jag har en källa på att Palmegruppen har vapnet. En annan källa säger att det är Sydafrika. Bägge dessa personer litar jag på". Jag har svårt att se att de skulle ha vapnet om det handlade om sydafrika.
Om inte Sydafrika lät svenskar utföra själva gärningen som sagt, och aldrig kom nära vapnet. Troligt? Njae. Möjligt? Tveklöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in