2020-06-09, 17:46
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Igjen så drar tankene mine seg mot hun som skrev "rasisit" på sin egen husvegg.....

Derfor er det vesentlig hvem denne forretningspartneren er.

Er det noen av navnene som har blitt diskutert her på tråden?

Det er ikke så rart man automatisk tenker på hun Laila nei.Er det gjort i hat?
Men en ufattelig stor risiko for å selv bli tatt.
Citera
2020-06-09, 17:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Absolutt en mulighet. Hun er prest, og den av alle som er tyngst inne i farens imperium, så det spørs hvor tungt «prestekallet» veier.

Er datteren sitt yrke noe du også begrunner teorien din med? Dette punktet må du utdype.

Jeg synes det ikke virker sannsynlig at TH har overtalt alle sine barn til å drepe AEH.

-Brev fra datter til politiet vitner om at hun er oppriktig bekymret, samt at politiet prøvde å manipulere hennes utsagn. Datter bekrefter at hun ikke hadde sagt at TH oppfordret barna til å kalle AEH - xxxxxxx.
Dette var kun en avhørsteknikk av politiet for å sjekke om de snakket sant.

-To av barna har stiftet familie og fått egne barn, og har lest at AEH var en veldig snill og omsorgsfull bestemor som satte stor pris på sine barnebarn - vitner om et godt forhold til sine døtre

-Klarer ikke å se det samlede motivet de alle sammen skulle enes om for at de skulle drepe AEH. Lovet TH dem penger hvis de var med på å kvitte seg med sin egen mor? Høres helt vanvittig ut.
De to døtrene med familie virker ikke som de var desperat etter penger. Dette har vi ingen informasjon om.

Mulig du misforsto det datteren sa til politiet angående kallenavn på AEH. Det var bare en avhørsteknikk av politiet for å bekrefte/avkrefte om TH hadde oppfordret barna til å kalle AEH - xxxxxxx. Datteren bekreftet at dette IKKE var tilfelle.

Å bygge en teori på bakgrunn av dette, samt spekulasjoner synes jeg blir tynt. Men som sagt, kanskje man får flere detaljer om familien etterhvert.
Citera
2020-06-09, 17:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Mulig du misforsto det datteren sa til politiet angående kallenavn på AEH. Det var bare en avhørsteknikk av politiet for å bekrefte/avkrefte om TH hadde oppfordret barna til å kalle AEH - xxxxxxx. Datteren bekreftet at dette IKKE var tilfelle.

Men et sted må de jo ha fått kallenavnet fra, de har vel ikke bare trukket det ut av løse luften? Noen må ha nevnt det.
Citera
2020-06-09, 17:55
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Er datteren sitt yrke noe du også begrunner teorien din med? Dette punktet må du utdype.

Jeg synes det ikke virker sannsynlig at TH har overtalt alle sine barn til å drepe AEH.

-Brev fra datter til politiet vitner om at hun er oppriktig bekymret, samt at politiet prøvde å manipulere hennes utsagn. Datter bekrefter at hun ikke hadde sagt at TH oppfordret barna til å kalle AEH - xxxxxxx.
Dette var kun en avhørsteknikk av politiet for å sjekke om de snakket sant.

-To av barna har stiftet familie og fått egne barn, og har lest at AEH var en veldig snill og omsorgsfull bestemor som satte stor pris på sine barnebarn - vitner om et godt forhold til sine døtre

-Klarer ikke å se det samlede motivet de alle sammen skulle enes om for at de skulle drepe AEH. Lovet TH dem penger hvis de var med på å kvitte seg med sin egen mor? Høres helt vanvittig ut.
De to døtrene med familie virker ikke som de var desperat etter penger. Dette har vi ingen informasjon om.

Å bygge en teori på bakgrunn av dette, samt spekulasjoner synes jeg blir tynt. Men som sagt, kanskje man får flere detaljer om familien etterhvert.
Hadde du lest citatet i svaret mitt, ville du forstått at jeg ikke mener presteyrket styrker teorien, men svarte at den heller ikke svekker den.

Resten har jeg gått gjennom i mine tidligere poster og ser ingen grunn til å repetere, annet enn å konstatere at vi har ulikt syn på betydningen av klageskrivet og tildeling av morens økenavn, i tillegg til hypotesen som sådann.

Min hypotese er fortsatt at alle tre barna og faren sto bak dette grusomme familiekomplottet mot stakkars sjanseløse AE. Ingen har klart å slå sprekker i den hypotesen hittil foruten å kalle den: utrolig, spinnvill, utenkelig, på viddene osv.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 18:01. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det ville hastet da også, for dess lenger og mer omfattende man har kontakt med pårørende til den man kidnapper, dess større sjanse for å bli tatt. Drap er også mer alvorlig enn kidnapping så man har en enda bedre grunn til å bli ferdig med det og fordufte raskt Ikke meg du siterer, men narsissist/psykopat blir som en sektleder for familien ja. Jeg kjenner (kjente) personlig en slik familie, og alle der er hjernevasket i større eller mindre grad.
Men jeg tror ikke barna er involvert, i alle fall ikke med deres vitende og vilje, men jeg tror at de vet eller mistenker mer enn de sier og at det er flere ting som gjør at de ikke kommer ut med dette. Som det at de vil tro det beste, de tenker på arven, de føler seg truet av TH og hans flygende aper om han faktisk er en psykopat/narssisist. Om man skal eksponere en psykopat så må man bryte alle bånd med dem og den delen av familien som er på deres side. De trenger ikke drepe deg, men de kan virkelig ødelegge livet ditt om du går imot dem.Og her har jo vedkommende antagelig allerede drept, så...Interessant, det hadde vært fantastisk om de klarte noe sånt.
Å ha lenger og mer omfattende kontakt er ikke det samme som å vente med å ta kontakt, så det var ikke akkurat det vi diskuterte.
Citera
2020-06-09, 18:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men et sted må de jo ha fått kallenavnet fra, de har vel ikke bare trukket det ut av løse luften? Noen må ha nevnt det.
Ja det blir spekulasjoner. Mitt poeng er at dette blir for tynt grunnlag til å si at alle barna i familien var delaktig.
"En fjær blir til ti høns"
Citera
2020-06-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg har også lest dette ett sted, men tror det er noe som ikke stemmer her. Har kun lest ett sted at det var kontordamen. De andre stedene har det stått lønnsansvarlig. VE har tidligere hatt stilling som økonomisjef i Polaris.

Godt poeng
Citera
2020-06-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Her ble det visst mange dobbelt meldinger!

Om du er en person som har vært med på plottet,så røper du ikke en annen medhjelper!
Så stokk dum kan de ikke være! Da leder jo bare den som blir truet tilbake på en selv.
Dette er nok en som har moret seg,og ønsker å skape overskrifter.En som ikke har peiling,men farer med slærv.

Kan det bare være en random som har vært på vei hjem fra festligheter og tok litt dårlige beslutninger?

Kan det være TH som vil "legge skyld" på noen andre?

Kan det være en helt annen GM som er sjeleglad for at TH er siktet, og vil gjøre slik at flere blir dratt med ned?

Kan det være han selv som har gjort det for deretter å si, nei jeg er ikke involvert, hvem gjør dette mot meg?
Citera
2020-06-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 år siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bror er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt så stor at TH har fått barna til å vende seg vekk fra sin mor, og økenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen før dette heller, men det gikk fra dårlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om å ville skilles, og attpåtil krevde mer penger av TH, innså han og de andre at noe måtte gjøres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de måtte selge unna store deler av livsverket for å få råd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom årene, tror jeg har fått en samlet familie til å stå bak en slik plan.

Det høres utrolig ut, men hvis man ser på tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.

Det kan jo hende at AE har sagt at hun vil utfordre ektepakten og donere pengene til veldedige formål.

Da har vi et motiv som gjelder hele familien.
Citera
2020-06-09, 18:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det kan jo hende at AE har sagt at hun vil utfordre ektepakten og donere pengene til veldedige formål.

Da har vi et motiv som gjelder hele familien.
Ja, dessuten. Godt poeng.
Citera
2020-06-09, 18:39
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Kan det bare være en random som har vært på vei hjem fra festligheter og tok litt dårlige beslutninger?

Kan det være TH som vil "legge skyld" på noen andre?

Kan det være en helt annen GM som er sjeleglad for at TH er siktet, og vil gjøre slik at flere blir dratt med ned?

Kan det være han selv som har gjort det for deretter å si, nei jeg er ikke involvert, hvem gjør dette mot meg?

*Om denne har tatt en Laila,og ripa på sin egen bil en trussel -så burde det være eneste kriminelle han har gjort.Nå blir han veid og målt og granska i alle retninger.

*Om en som vil skade han,ved å prøve å dra han inn i saken -så tok riperen en mega risk selv,og hva kunne være verdt den sjansen?
* En som bare er troll,og som har lest seg opp -ønsket oppstyr og overskrifter.Kan le stort nå,om ingen bevis lå igjen.
Citera
2020-06-09, 18:47
Medlem
Hvem av TH sine forretningspartnere er det som har fått bilene sine beslaglagt av politiet?

Det må da være noen som vet noe, tenker jeg. Noen av dere lokale som har hørt rykter?

BB advokaten bor i Sørumsand, FDS bor i Oslo, GHH bor på Rasta, og så det det bladmann BB som visstnok bor i Drøbak, og VE, er ikke sikker på at han kan betegnes som "forretningspartner", kanskje mer korrekt å kalle han "ansatt".

Det kan være flere mulige kandidater, for alt jeg vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in