2020-06-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Nettopp. Jeg føler han forteller så mye han kan for at alt skal virke som normalt, men så får man heller følelsen av det motsatte.

Precis! Det slog mig första gången jag hörde det, men jag skrev inget om det här. Tänker mest för mig själv. Sen ser jag att nån annan skriver om just det som jag tänkt på. Jag reagerade också på när han pratar om när TH talade om för honom att det hade hänt nåt med Lisbeth. Då blev han orolig. Vet inte om jag hade använt ordet orolig om nån jag känner hade berättat för mig om sin partner. Jag går inte och är orolig för mina vänners fruar och män. Hade nog uttryckt mig på ett annat sätt där. Fast det kan hända att jag överreagerar och märker ord.
Citera
2020-06-09, 11:43
Medlem
Jeg går ut fra at RU fortalte alt han visste til politiet, men først i avhør etter at han var pågrepet, ikke i vitneavhørene.

Årsaken til at han ble siktet for medvirkning til drap kan ha vært gjort som et pressmiddel som skulle skremme han, og "belønningen" for å snakke var en reduksjon i siktelse.

Grunnen til at han ikke ble fremstilt for varetekt kan ha vært fordi politiet ikke ville gå en ny smell som med TH, ved en for svak sak.

Han kan ha kommet i kontakt med TH via TEH, og var nok oppriktig interessert i forretninger med TH (jfr. hva han skriver i div. fora), men møtene med TH endret fort karakter til bistand med oppsett av Kryptorigg. Dette er ett av punktene TH lyver om. TH sier han ikke husker navnet, det var egentlig ikke så mange møter, RU møtte opp uanmeldt etc.

RUs innvolvering strekker seg neppe lenger enn bistand i forkant, og han visste nok heller ikke hva som egentlig skulle skje.
Citera
2020-06-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Motivet er sammensatt og dreier seg neppe om bare penger. Utroskap, sjalusi, svik er ingredienser som trolig sammen med det "å ta ned risikoen" for et stort økonomisk tap var med på å gi grobunn for hat og bitterhet, som til slutt ble for mye å bære for denne virkelighetsfjerne familien.

Helt utrolig, men fullt mulig.

Men barnen har alla sina erfarenheter och är väl knappast i chocktillstånd under flera år för att deras mor kan ha varit otrogen för många år sedan mot deras far.
De är inte tioåringar!
Jag tror inte (som Kornblomst) heller att de har något intresse av att hålla samman imperiet
i allmänhet. Bara om de vill överta det och ser det som en livsuppgift.

I vilket fall, otrohet osv tror jag inte spelar någon roll för barnens del.
I så fall borde de mörda han som lämnade familjen och drog sig till ut/hemlandet.
som svikit sin familj!
Senast redigerad av Moschata 2020-06-09 kl. 12:10.
Citera
2020-06-09, 11:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men äldsta dottern som är präst, som lyssnar på människors tragedier och dagligen konfronteras med "gott och ont" ..hur länge ska hon i så fall orka tiga?

Var det hennes man som drog iväg till sitt hemland mitt i allt (Australien?) ...
Kan det, i så fall, varit därför ...att han inte klarade av att stanna och hålla tyst?
Absolutt en mulighet. Hun er prest, og den av alle som er tyngst inne i farens imperium, så det spørs hvor tungt «prestekallet» veier.
Citera
2020-06-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg går ut fra at RU fortalte alt han visste til politiet, men først i avhør etter at han var pågrepet, ikke i vitneavhørene.

Årsaken til at han ble siktet for medvirkning til drap kan ha vært gjort som et pressmiddel som skulle skremme han, og "belønningen" for å snakke var en reduksjon i siktelse.

Grunnen til at han ikke ble fremstilt for varetekt kan ha vært fordi politiet ikke ville gå en ny smell som med TH, ved en for svak sak.

Han kan ha kommet i kontakt med TH via TEH, og var nok oppriktig interessert i forretninger med TH (jfr. hva han skriver i div. fora), men møtene med TH endret fort karakter til bistand med oppsett av Kryptorigg. Dette er ett av punktene TH lyver om. TH sier han ikke husker navnet, det var egentlig ikke så mange møter, RU møtte opp uanmeldt etc.

RUs innvolvering strekker seg neppe lenger enn bistand i forkant, og han visste nok heller ikke hva som egentlig skulle skje.

Enig med deg i det.

Men politiet har nok spurt RU veldig nøye om hvilke områder av kryptovaluta-verdenen han har fortalt og forklart TH om.

Og RU har helt sikkert måtte forklare seg om hvilket inntrykk han hadde av hva TH greide å ta til seg av kunnskap og innsikt.

Jeg tror at TH kan ha bløffet om hva han oppfattet og forsto om kryptovaluta. TH omtaler seg selv som "teknisk tilbakestående". Han liker gjerne å spille dum. Det ser ut til å være en del av "imaget" hans.
Citera
2020-06-09, 12:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men barnen har alla sina erfarenheter och är väl knappast i chocktillstånd under flera år för att deras mot kan ha varit otrogen för många år sedan mot deras far.
De är inte tioåringar!
Jag tror inte (som Kornblomst) heller att de har något intresse av att hålla samman imperiet
i allmänhet. Bara om de vill överta det och ser det som en livsuppgift.

I vilket fall, otrohet osv tror jag inte spelar någon roll för barnens del.
I så fall borde de mörda han som lämnade familjen och drog sig till ut/hemlandet.
som svikit sin familj!
Nemlig, det hele er UTROLIG! men fremstår bortsett fra det som det mest logiske. Se på stagingen, brevene, tidslinjen, alibiet, alle hvis og om som blir radert ut ved å sette inn denne hypotesen.

Ta t.ex. Ch*rles M*nson, det han fikk sine disipler til å gjøre var UTROLIG, dog var de ruset, men likevel. Det finnes flere eksempler, men heldigvis få, at lignende har skjedd gjennom historien.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 12:03. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Precis! Det slog mig första gången jag hörde det, men jag skrev inget om det här. Tänker mest för mig själv. Sen ser jag att nån annan skriver om just det som jag tänkt på. Jag reagerade också på när han pratar om när TH talade om för honom att det hade hänt nåt med Lisbeth. Då blev han orolig. Vet inte om jag hade använt ordet orolig om nån jag känner hade berättat för mig om sin partner. Jag går inte och är orolig för mina vänners fruar och män. Hade nog uttryckt mig på ett annat sätt där. Fast det kan hända att jag överreagerar och märker ord.

Jeg har hele tiden ansett han som den mest aktuelle partner til TH, dersom TH står bak dette. Først og fremst siden han er hans nærmeste partner i gjennom alle år. Lojalitet er isåfall viktig.
Helt enig med dere i akkurat den biten. Og spesielt siden han sier såpass mye som kunne stemme med en plan (hvis man skal se mistenkelig på det).
At han var i huset rett før og sånn sett kan ha sørget for plausibel forklaring på DNA i huset.
At han sendte sms til AE før han kom til besøket, selv om han skulle besøke TH.
Spesielt også dette med at han kommenterer at det var "AE som tok meg i mot i døra" osv. Noe som sånn sett kunne være smart å si hvis drapet faktisk skjedde innenfor den døra. Er kanskje ikke så ofte man snakker om hvem som tok imot i døra for det er ikke så vesentlig. Men veldig vesentlig å si med henseende til å ha plausibel grunn til å ha nærkontakt med AE i det partiet av huset. En klem for eks.

Han snakket også om stemning ute og inne, før noen i det hele tatt hadde stilt spørsmål ved stemning i huset 2 dager før ugjerningen( i januar 2019 var saken helt ny for media, og det var kidnapping det handlet om. Denne personen hadde også nettopp fått vite om det iflg han selv).

Men jeg tenker på at hvis han skal være med på det må han kanskje være den som skal dra hjem til AE og drepe henne og frakte bort liket osv. TH var jo på jobb. Det er jo en syk manns verk.

Det skurrer for meg. Forutsetningen må være at han har en personlighet som gjør at han kan være kapabel til en slik voldshandling. Det kan man aldri avskrive, men det har jeg absolutt ingen forutsetning til å uttale meg om.

Men tanker som "han virker snill" osv må folk legge bort. For vi kjenner hverken han eller folk i nær familie til TH. Jeg har sagt det før men jeg synes også Per Or:derud virker veldig snill.
Citera
2020-06-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Henger ikke på greip. Den som står for kommunikasjon i etterkant er meget kompetent. Å føle seg så trygg på egne datakunnskaper at man kan skjule seg for Kripos er ikke noe du kan bli på 1 år. Vi snakker 21 års fengsel med den minste feil. Å involvere RU for crypto når man allerede har en kompetent person ville vært en meningsløs risiko.
Citera
2020-06-09, 12:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Noe jeg også tenker på som underbygger hypotesen om at faren og alle barna står bak er denne konstante undervurderingen av politiets kompetanse. Det mener jeg også gjennomsyrer hele kidnappingsplottet, trusselbrevet, og til sist det skjebnesvangre klagebrevet. Også farens stadige "hjelp" under etterforskningen virker påfallende i så måte.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 12:10. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-06-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg holder fortsatt fast ved min teori jeg har hatt siden i fjor sommer. I motsetning til veldig mange andre, tror jeg AEH ble drept i affekt. Enten kvelden/natten etter teaterbesøket, eller tidlig på morgenen den 31 oktober. Teorien min er at TH har blitt forbannet på AEH (muligens med alkohol innabords) og tatt kvelertak på henne. Holdt litt for lenge og så har det gått fryktelig galt. Alternativt har sønnen vært i huset når de kom hjem fra teateret og passet valpen, en konflikt/bråk har oppstått og det har resultert i at AEH omkom. Sammen har far og sønn kommet opp med kidnappingsplanen. Videre tror jeg VE har blitt involvert. Jeg tror det er han som snakket med TH fra AEH's tlf som den lønnsansvarlige. Deretter har TEH tatt seg av SMS til HHB1 og ringt seg selv. Liket av AEH har enten blitt fjernet under natten eller på morgenen den 31. TH ringte disse "bekymringstelefonene" i 11-tiden. Deretter er det ett opphold i 12-tiden, før han begynner å ringe igjen i 13-tiden. Hva gjorde han denne timen i mellom? Skrev trusselbrevet sammen med VE? Eller fjernet de liket i dette tidsrommet? Politiet har sagt de ikke har kontroll på TH på denne tiden. Jeg har en liten mistanke om at GHH er involvert også, men litt usikker der. Intervjuet han har gitt til VG tidligere var veldig merkelig i mine ører.

Har lagt merke noe litt spesielle kommentarer fra TEH på sosiale medier. Den ene har jeg kommentert her før. På ett av sine bilder på Facebook, har han skrevet at han på bildet har konemishandlerbart. Med tanke på at faren har gitt moren hans juling flere ganger, vrenger det seg litt i magen min. På ett bilde på hans instagramkonto skriver han #some of us kill.

Kan ju vara så, men frågan som uppstår hos mig är hur de hade sinnesnärvaro och tid till att författa ett så långt trusselbrev med avsiktliga fel på natten eller morgonen ...
Om de kanske också var något alkoholpåverkade ...
Citera
2020-06-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Noe jeg også tenker på som underbygger hypotesen om at faren og alle barna står bak er denne konstante undervurderingen av politiets kompetanse. Det mener jeg også gjennomsyrer hele kidnappingsplottet, trusselbrevet, og til sist det skjebnesvangre klagebrevet. Også farens stadige "hjelp" under etterforskningen virker påfallende i så måte.
Det er en svært kompetent person involvert på data. Og den finnes ikke i kjernefamilien, så spar oss for dumme konspirasjoner.

For å gjøre det litt enklere å forstå for de som ikke kan noe om datasikkerhet: Du kan ikke plutselig spille fotball på høyt nivå.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-09 kl. 12:18.
Citera
2020-06-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Veldig interessant - gleder meg til fortsettelsen - og takk for at du deler!

Jeg er fremdeles nysgjerrig på dette med stavemåten i "cee face ae". Hvorfor skulle politiet stave "see" feil på den måten?

Ettersom du skrev du hadde formidlet info her fra forumet ang kryptosporet tilbake til politiet anbefaler jeg at du spør politiet, og ikke meg. Svaret er uansett å finne her i tråden...

Kryptosporet og krypterte eposter er på mange måter de heteste sporene, fordi et sted satt det noen og sendte meldinger, der og da. Problemet er at alt av disse spor er meget godt skjult. Det har ikke blitt gjort en eneste feil. Den kommuniserende parten visste nøye hva de drev med, de må ha vært bort i kryptomiljøet før og hvordan man kan bruke det til kriminelle handlinger. Det er ikke du og jeg på en måte.
Senast redigerad av goingsomewhere 2020-06-09 kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in