2020-06-09, 18:41
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej. Vi kan väl kalla det trådsanning innan det blir helt bekräftat. Det borde ju vara så om man nu precis begått ett dubbelmord så vill man hålla sig under radarn, dvs inte besöka Vårdcentralen. Det om trådsanningen stämmer var ju bara mer omplåstring, något personen kunde klarat själv tillsammans med några alvedon.
Ja det kan understrykas att detta inte nödvändigtvis rörde den nu anhållne GM. Uppgifterna är dock från DN-artikeln som rör polisutredningen, och ett faktum, inte någon trådsanning. Någon kom in med skärskador från kniv på händerna samma dag som detta mord.
Citera
2020-06-09, 18:42
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Nej det gör det inte! Hur svårt är det att förstå? Kan du visa någonting som styrker det du säger?

35 kap. 2 § 2 st. brottsbalken.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Gotlandspersonen kan vara någon han spelat dataspel med.
Citera
Medlem
Eremtid, datanörd, sjuka fetischer, svensk.

Känns som han kvalar in på FB. Skulle inte förvåna mig om han varit inne här och skrivit.
Citera
2020-06-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolin333
Hörde det på Ekots extrasändning nu på em. Det var det enda reportern (i Linköping) upprepade om och om igen. Att GM var från Lambohov och född 83

Kan du ge dig nu när vi har fått bild från MGMs ytterdörr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tror inte GW tar upp det då han är samma PK-pajas som poliserna. Hela tråden har drivits av hurrarop till polisen och imorgon är han fast och hängd högt. Äckligt drev i tråden utan cool spanar logik och har nu visat sig ännu mer idag med nya namn i tråden som bara skriker hämnd, visa ansiktet, jag tar honom eller mina kompisar på kåken.

Mannen är ju för fan en mästare som hållit sig undan Kling&Klang i 16 år och bott utanför deras tröskel. Jag vill tro att han lämnat in sin dator i familjens butik och att det där hänt något mellan honom och grabben som var känd som en retsticka. Nu skulle han läxa upp grabben.

Då gick något helt fel. Vem kom med kniven? En 21 åring med kniv mot en 8 åring? Och varför i helvete kastade han bort sin egen kniv vid mordplatsen när han kunde fällt in den och stoppat den i fickan? NEJ! Som jag skrivit tidigare tror inkallad mordexpert Åkesson att kniven var grabbens.

GM ser inte ut att vara ett psykfall eller hardcore. Jag tror grabben högg honom med kniven och så blev han vansinnig och sen fått stöd av släkten. En libanes med en kniv är väl som en svensk med en nyckel i fickan. Men det kan inte inavel förstå som aldrig levt i MÖ. En oskyldig pojk, jaja jag vet vad pojkar kan göra som kommer från krigszoner och även från England.
Du är inte rätt funtad i huvudet. Har känt flertal libaneser som flytt från kriget och varken dem eller deras ungar har gått omkring med kniv... Att anklaga en 8:a åring för sitt eget mord måste vara något av det dummaste jag läst här på länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tror inte GW tar upp det då han är samma PK-pajas som poliserna. Hela tråden har drivits av hurrarop till polisen och imorgon är han fast och hängd högt. Äckligt drev i tråden utan cool spanar logik och har nu visat sig ännu mer idag med nya namn i tråden som bara skriker hämnd, visa ansiktet, jag tar honom eller mina kompisar på kåken.

Mannen är ju för fan en mästare som hållit sig undan Kling&Klang i 16 år och bott utanför deras tröskel. Jag vill tro att han lämnat in sin dator i familjens butik och att det där hänt något mellan honom och grabben som var känd som en retsticka. Nu skulle han läxa upp grabben.

Då gick något helt fel. Vem kom med kniven? En 21 åring med kniv mot en 8 åring? Och varför i helvete kastade han bort sin egen kniv vid mordplatsen när han kunde fällt in den och stoppat den i fickan? NEJ! Som jag skrivit tidigare tror inkallad mordexpert Åkesson att kniven var grabbens.

GM ser inte ut att vara ett psykfall eller hardcore. Jag tror grabben högg honom med kniven och så blev han vansinnig och sen fått stöd av släkten. En libanes med en kniv är väl som en svensk med en nyckel i fickan. Men det kan inte inavel förstå som aldrig levt i MÖ. En oskyldig pojk, jaja jag vet vad pojkar kan göra som kommer från krigszoner och även från England.

Har jag skrivit tidigare i tråden. Kniven tillhörde den lille libanesen på väg till skolan med dito. Sedan efter ett tjafs drar den lille araben upp kniven och knivskär GM som får TOKSPEL! har för mig framstått som Glasklart hela tiden! Kolla tidigare inlägg av mif i tråden.
Citera
2020-06-09, 18:44
Medlem
NirvanAs avatar
Kommer han få rabatt för han fyllt 21 ett halvår tidigare, eller spelar det ingen roll om han var 58 år eller född 1983-10-19 och alltså 21 på morddagen?
Citera
2020-06-09, 18:44
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Är det inte tysk bakgrund? Dvs att en förälder eller förälders förälder är tysk.
Det behöver ju inte innebära att man ett tyskt efternamn.

Nja jag tolkar det som att det är det första spåret som sen visar sig vara fel. Pga för mkt hål i DNA sekvensen. Så som jag tolkar det är de helsvenskar. Artikeln är lång och ngt rörig.
Citera
2020-06-09, 18:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaRwIn2.0
Gissar på påföljd. Sluten vård, diagnos asperger. 8 år

Gissar på att det kommer att överklagas så långt det går, vare sig det blir psyk eller livstid. Antingen blir inte åklagaren nöjd, eller så är det advokaten.
Citera
Medlem
covfefe...s avatar
Såg bilderna från hans brors bröllop. Är MGM med på någon av de bilderna?
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
16 bonusår i frihet fick han alltså pga att svenska polisen är fullständigt inkompetent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in