2020-06-05, 11:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Sök bara på "vegan".

https://www.gymgrossisten.com/soy-protein-isolate-1-kg/6321R.html
Citera
2020-06-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Stämmer, detta kan man dricka som laktosintolerant.

På en sida för kosttillskott läser jag:

”Extra “rena” former av vassleprotein såsom vassleproteinisolat och liknande (de kallas ofta för whey 100). Generellt sett innehåller de billigare vassleproteinpulvren ganska mycket laktos, medan de dyrare isolaten innehåller mycket mindre eller i stort sett inget alls. Men vill du till 100% undvika laktos bör du skippa vassle helt.”

Har själv Whey 100 hemma som jag reagerar på. Stor skillnad på ifall laktosen är något filtrerad eller minskad jämfört med att produkten är helt fri från laktos.
Citera
2020-06-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay2dZ
Har krux med IBS tyvärr så att den innehåller havre gör att det går bort tyvärr. Men att hitta något utan båda är ju desto svårare. Står dock att den är fri från både laktos och gluten, men sistnämnda finns ju i havre?

Havre i sig är glutenfritt faktiskt
Citera
2020-06-05, 12:22
Medlem
Chinottos avatar
Jag kör på hampaprotein, dyrt men bra mycket godare än ärtor (vidrigt) och soja (okej).
Beror på hur mycket du tar och hur mycket pengar du vill lägga. Kanske en lyxigare variant detta.
Citera
2020-06-05, 12:31
Medlem
Finns ju en hel hög hos Proteinbolaget

https://www.proteinbolaget.se/kosttillskott/proteinpulver/laktosfritt-proteinpulver

Inget jag har testat så har ingen aning om det är bra eller ej..

Personligen så låter ju biffprotein mest lockande
Senast redigerad av HalfRunar 2020-06-05 kl. 13:01.
Citera
2020-06-09, 18:12
Medlem
Vad TRÖTT jag blir. Beställde hem Sojaproteinet från MMSport. Helt utan laktos och gluten, vilket är perfekt. Däremot verkar jag känna av det ändå. Står i beskrivningen att den innehåller fibrer. Så nu detta också? Finns ju fan ingenting man kan dricka. Kräks!!!
Citera
2020-06-09, 18:36
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Vad TRÖTT jag blir. Beställde hem Sojaproteinet från MMSport. Helt utan laktos och gluten, vilket är perfekt. Däremot verkar jag känna av det ändå. Står i beskrivningen att den innehåller fibrer. Så nu detta också? Finns ju fan ingenting man kan dricka. Kräks!!!
Har du kollat upp magproblemen? Ser du något mönster i det du äter?
Citera
2020-06-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Har du kollat upp magproblemen? Ser du något mönster i det du äter?

Laktosen är bekräftad av läkare. Aldrig kollat kring gluten eller annat. Tycker att det ibland går bra med saker, medan det andra gånger är sämre. Svårt att sätta ett finger på det. Har misstänkt IBS men det är också sjukt diffus.
Citera
2020-06-09, 18:48
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Laktosen är bekräftad av läkare. Aldrig kollat kring gluten eller annat. Tycker att det ibland går bra med saker, medan det andra gånger är sämre. Svårt att sätta ett finger på det. Har misstänkt IBS men det är också sjukt diffus.
Ja, IBS och liknande är diffust. Men en glutenintolerans borde du veta om. Detta finns det inget av i proteinpulver. Möjligtvis att det blir irriterat pga fibrer. Eller kan det vara att du dricker för snabbt? Att magen reagerar på ett plötsligt intag, kanske? Du kan ju testa dricka långsammare om du vill.
Citera
2020-06-09, 21:47
Medlem
Citat:

Vatten kan du väl dricka? Proteinpulver. Tycker inte du missar något om jag ska vara ärlig.
Citera
2020-06-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vatten kan du väl dricka? Proteinpulver. Tycker inte du missar något om jag ska vara ärlig.

Vad menar du? Vatten kontra proteinpulver?
Citera
2020-06-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Vad menar du? Vatten kontra proteinpulver?

Jag menar att han får det att låta som att det är synd om honom bara för att han skriver att han inte kan dricka något efter träningen. Men det kan han ju. Det ger ingen fördel för honom i myskelbyggande- eller i återhämtningssyfte att dricka mat så han kan dricka vatten och äta mat.
Senast redigerad av MRZnr1 2020-06-10 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in