2020-06-09, 18:43
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jo jo, men två dagar innan presskonferensen. Det enda han kan uppnå med en lögn är förlust av respekt.
Han behöver ju inte ljuga. Hans källor var inte så pålitliga som han trodde. Och varför säger han att det ska bli spännande att se vad som sägs på onsdag om han redan vet vad som ska sägas?
Citera
2020-06-09, 18:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Det verkar osannolikt att en tolvåring dödade Palme för 34 år sen, rofl
Ja precis. Det var därför jag tog det som exempel, eftersom du är övertygad om att PU inte har vapnet och att Suhonen ljög om det. Varför skulle han då bli belönad?
Citera
2020-06-09, 18:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Han behöver ju inte ljuga. Hans källor var inte så pålitliga som han trodde. Och varför säger han att det ska bli spännande att se vad som sägs på onsdag om han redan vet vad som ska sägas?
Ja, så kan det vara. Märkligt ändå hur ryktet har uppstått. Att det härstammar från en ren lögn har jag svårt att tro, men kanske en missuppfattning.
Citera
2020-06-09, 18:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackhawkdown
Nu går jag kaxigt ut och säger svaret inför imorgon. Detta är min slutgiltiga gissning.

Craig Williamson planerade mordet - Hans Holmer övervakade OP inom SÄPO - C.G Östling är den som gav order via Walkie-Talki - Anti Avsan är dekoriamannen som tryckte av.

Den här stämmer skapligt överrens med Damegårds teori; enda skillnaden är att Damegård har
"Abdul Kasem" som gärningsman. Han släpptes av Heine Hüman på någon sidogata till Sveavägen, och sågs av vittnet "Skellefteåmannen"; han bytte plats med Anti Avsan då denne hade blivit igenkänd av de två finska kvinnorna på väg hem.

Jag håller med dig om det andra. Williamsson, Östling och Holmér, som inte var i Dalarna.
Citera
2020-06-09, 18:49
Medlem
fotsvetts avatar
Om KP presenterar en lösning imorgon som inte leder till åtal pga att GM inte är i livet, så kan man inte vara 100% säker på att det verkligen är en korrekt lösning. Man kan kanske vara 99% säker men inte 100%.

Då lär spekulationerna fortsätta och den här tråden kan leva några år till.
Citera
Medlem
p.norths avatar
Hur var det med "den grekiska sonen" som härjade för 7-8 år sen här? 😆
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Ännu en knäppgök och gubbstrutt som på livets eftermiddag vill smeta Olof Palme med aids och annat trams via ny bok?

"Hans Holmér, "Ebbe" och Carl Lidbom har lyckats mörka mordet under alla år! Staten, polisen och rättsväsendet fortsätter på samma vis att mörka världens dyraste och mest omfattande mordutredning. Min kusin bonden Bengt berättade 2010 för polisen min berättelse: "Då tog det hus i helvete"! Vi blev båda utsatta för mordförsök: "Vi visste för mycket"!"

https://tuvheden.se/
Citera
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ja precis. Det var därför jag tog det som exempel, eftersom du är övertygad om att PU inte har vapnet och att Suhonen ljög om det. Varför skulle han då bli belönad?
Om du inte lärt dig det än,sossar ljuger..
Dom ljuger för makt.
Citera
2020-06-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Tid och plats? Är sugen på öl och semestern står för dörren.
Tennstopet tycker jag är klassisk mark även om det är på fel sida landet. Stamlokus som St Andrews är alternativ.

FÖRORDAR Tennstopet!
Citera
2020-06-09, 18:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Om du inte lärt dig det än,sossar ljuger..
Dom ljuger för makt.
Suhonen får inte mer makt bara för att han säger att PU har hittat mordvapnet. Särskilt inte om det visar sig vara fel. Gå ut och gunga nu innan det blir mörkt.
Citera
2020-06-09, 18:54
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Almsäter Ekman
https://www.amazon.co.uk/Vintage-murder-Christoffer-Alms%C3%A4ter-witnesses/dp/B075CTSR3Q
Lutar år att de är polisspanare och idag jobbar i Halmstad båda två
Citera
2020-06-09, 18:55
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tennstopet tycker jag är klassisk mark även om det är på fel sida landet. Stamlokus som St Andrews är alternativ.

FÖRORDAR Tennstopet!
I Göteborg då?
Citera
2020-06-09, 18:55
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Jag konstaterade för flera månader sedan att SE inte kan vara GM. Hur andra tänker är svårt att med sakliga argument påverka, särskilt när det gäller religösa och SE-troende.
Jag tolkar ditt påstående som "Jag kan inte se att SE kan vara GM". Det är acceptabelt. Ingen har full insyn och PU har massor som ingen utanför känner till.
Däremot, "Se kan inte vara GM", kräver en insyn i fallet som motsvara PUs. Och om du inte är del av PU så har ditt påståeende ingen vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in