2020-06-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorSvartPenis
Nej, med största sannolikhet är det psykos som ligger bakom dessa mord. Under tidigt 00-tal var det flera mord där psykoser var den avgörande faktorn för att GM gick lös. Jag tror inte en chans på att en rasist på 21 år, en morgon, bestämmer sig för att beväpna sig med en butterfly-kniv och sedan går ut och mördar första blattebarn han ser.

Du får tro vad du vill ...men kan också vara så att GM hade någon oförrätt gentemot pojkens familj. Who knows...
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G26
När då?

Jag kan inte rabbla upp alla fall, haha, men t ex Anders Eklund.
Citera
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Precis, då borde han ha fortsatt att mörda. Men konstigt om han har psykiska problem att man inte lyckats hitta honom tidigare? Rimligen borde han finnas i brottsregistret.
Finns ingenting som tyder på att han måste ha fortsatt mörda, varför säger du så?

Man behöver inte ha psykiska problem för att drabbas av en psykos. Psykosen kan ju vara pga droger.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är inte snubben som jobbade i affären? Jag fick för mig han var lite äldre, men är inte vidare bra på ålder.
En hämnd riktad mot pojkens far, alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Brorsan Fredrik borde ju va frisläppt nu, så bara att ringa och snacka lite med honom. Är det fel Fredrik som är bror så lär ju det framgå
Ja han kommer ju svara en massa okända nummer som ringer.
Citera
2020-06-09, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Brodern greps också imorse.
Ja, men han är inte misstänkt numer.

När Expressen står på gatan utanför huset och sänder TV finns bra en misstänkt. En man född 1983.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Finns det något företag på adressen? Han behöver ju inte bo där han togs.
Han blev tydligen gripen i sin bostad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Läser man DN:s artikel är det helt uppenbart att det inte rör sig om D Ö N. Ni kan släppa honom.

För att?

Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Grattis, jag med

Då är vi flera!

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt_Kirk
Nej. Duvkullen ligger i Johannelund. Jag har själv bott där.

Nej, duvkullen är en egen stadsdel. Det är ett bostadsområde. kolla detaljplanerna från kommunen får du se,..
Citera
Medlem
Den pixlade bild på en snubbe i svart tröja som Expressen har lagt ut måste väl i vanlig ordning gå att spåra och hitta opixlad på facebook el dyl? Hitta en matchning där innan ni outar än den ena än den andra på ren spekulation.

Det är ju liksom inte en körkortsbild med den bakgrunden och Expressen sitter inte på ett arkiv av porträttbilder på okända nobody-snubbar i Linköping så den är rimligen från socmedier...
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-09 kl. 17:02.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjolnir
Sov du under #meToo eller? Paolo Roberto? Det svingas hejvilt i medierna utan att fällande dom avkunnats....
Paolo gick ut själv i nyhetsmorgon 17 timmar efter. Missade du det. Metoo var det massa utpekanden från twitter och skit. Har du nåt riktigt exempel
Citera
2020-06-09, 17:00
Medlem
Anuszebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr M///
Jag har bild från samma tid på DN som ja ej lägger upp innan det är bekräftat.
Han var en enstöring som ej umgicks med klasskompisar och väldigt skum.

Ok, men kan du dementera de andra namnen som lagts ut så att folk kan låta bli att posta om oskyldiga? Otroligt mycket idioti i tråden just nu.
Citera
2020-06-09, 17:00
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Nej, men den tekniken har varit på tapeten i samband med detta fallet. Inget som har gjorts eller åtminstone inte publicerats för offentligheten.

Åhfan, där sjönk tillförlitligheten till fantombilden rätt rejält imo. Inte för att det spelar nån roll längre, endast för internetdetektiver som ändå kommer få svar innan veckans (dagens?) slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in