Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Köpt position: OMXS30 (TURBO L OMX AVA 1033, ca 13.5x hävstång)
Pris: 124,15
Anledning:
- OMXS30 stöter på en lägre support efter ett snabbt ryck nedåt
- Tysken (DAX) går sidledes för dagen, mycket pekar på en "sidledes-dag" samtidigt som OMXS30 går under -0.70%
- De amerikanska indexterminerna är till stor del upp för hela dagen (endast Nasdaq laggar efter)
- RSI14 på 5 min slår mot botten på ca 25-27 (lägst för dagen), vanligtvis sker en studs uppåt när så är fallet
Vi får se om OMXS30 drar sig upp mot snittet eller om man mot slutet av dagen får dra på sig dumstruten. :)
Följ inte gärna mina köp, de flesta som jag skriver här är förknippade med väldigt hög risk.
Såld position @ 103.69
P&L: -24%
Orsak:
- Det ser ut som att det är på gång i sk björnflagga på 30 min för OMXS30, en sådan vill jag inte rida med ned, ett sådant scenario kommer OMXS30 stanna på bortåt -2% för dagen (kort: risk/vinst för stor)
- Detta kan vara starten på en lokal nedgång, sådana kan sluta på -5-8%
- Det mesta är rött idag, sannolikheten för att OMXS30 går från -1.8% till +1% eller liknande uppfattas som mycket låg
- Ibland får man ta förluster och söka nya ingångar
Det gick inte vägen denna gång. Var på tok för säker på att vi skulle se en tidig uppgång idag då RSI14 för OMXS30 gått ned till bättre nivåer samtidigt som USA-börserna rusade mm.
Istället var det idag som det riktiga köpläget uppstod när OMXS30 och dess RSI14 på 1h (timme) gick under 30 samtidigt som både support och EMA21 på 4h stöttes på.
Så kan det gå när man väger in för mycket för datan på 5 min. :)