2020-06-09, 16:29
Medlem
Jag hoppas på lösningen i morgon! 34 år av ett svenskt trauma skulle vara över.

Har de hittat mordvapnet så är det sensationellt! Då kommer de givetvis att kunna ha lösningen. Kommer sitta bänkad i morgon!
Citera
2020-06-09, 16:37
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Tycker det här är rätt ointressant faktiskt. Engströms kan tala sanning om detta och ändå vara GM. Han kan vara oskyldig och ändå ljuga om detta. Kuriöst på det stora hela.

Det man kan undra möjligtvis är väl hur detta skulle peka mot honom som GM. Vad tjänar han på att ljuga här?

Lite samma med samtalet med Bergström ö h t. Varför ringa honom om han är GM?

Jag instämmer. Detta har ingen avgörande betydelse för SE's skuld eller oskuld och på det sättet är det ju ointressant.

Men som du är inne på så ter sig denna "lögn" rätt konstig om man ser SE ur ett gärningsmannaperspektiv.
Citera
2020-06-09, 16:39
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dotterns beskrivning är irrelevant, alla har ett offentligt liv, ett privat liv och ett hemligt liv. Du är naiv om du tror att alla som har en anknytning till hemligtjänster eller sysslar med hemliga saker berättar det för sina barn, det står inte stämplat i pannan på dom vad de sysslar med i lönndom, använd insidan om du tvunget måste stångas med mig, det gör mindre ont.

Vi vet inte vem som stämplade ut SE, inte heller om han pratade med HO, utgångspunkterna för ditt resonemang är antaganden om att HO talar sanning, att han minns rätt.

Vi vet inte om SE hade ett eget vapen eller inte, lånat vapen eller inte, finns gott om olagliga vapen, inte märkligt om ett vapen levererades till SE under kvällen.

Det är väl inte hugget i sten att ett eventuellt mordvapen har återlämnats till vapensamlaren, vad utesluter att det hamnade på annat håll och nu har hittats?

Jag påstår inte att SE är GM.
Förtydligande:
Allt jag skriver om SE förutsätter den teori som cirkulerat de senaste dagarna, dvs att man har fått träff på ett av vapensamlarens vapen och att detta pekar ut SE.

Du skriver att SE kan ha haft ett eget vapen. Visst, men det är en rätt meningslös spekulation eftersom absolut ingenting tyder på att man hittat ett helt annat vapen som går att koppla till SE idag, 20 år efter hans död.
Citera
2020-06-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Oj. Har vi dig att tacka för lösningen på Palme-mordet?

Tack i så fall.

Indirekt ja. Många har drivit olika utpekande men för ca 10 år sedan var vi några som gick samman för att knäcka lögnerna kring CP som lamslog utredningen i mer än 25 år. Vi blev påhoppade från alla håll men höll ut och ihop trots att vi hade olika uppfattningar i annat. Det fick framgång och till slut fanns bara en väg fram. Vad den bli får alla snart bli varse.

De som kan nämnas är en handfull personer i tråden som inte är publika.

De som aktivt sabbat och trollat är desto fler. En sak måste du dock förstå. Bara en bråkdel utspelar sig på nätet eller via media. Det finns en verklighet bakom kulisserna också.

Det var först under Dag när det fortfarande fanns någon CP kramare kvar som man övergav det och det ledde nödvändigt mot den situation vi är i idag att spår som inte prövats på allvar granskas och utredningen sker någorlunda proffsigt.
Citera
2020-06-09, 16:43
Medlem
För de flesta börjar det sjunka in att SE är gärningsmannen men vem/vilka är ansvariga? Agerade han ensam eller finns det personer i hans omgivning som beställde mordet?
Citera
2020-06-09, 16:46
Medlem
Jag tror starkt på Christer Andersson. Hade (åtminstone till för ett par år sedan) ett icke provskjutet vapen registretar på sig som försvann (såldes olagligt till någon på sergels torg enligt honom själv) lagom lägligt till att polisen kom för att hämta det för provskjutning. När han sedan skulle hämtas in för förhör så blåste han skallen av sig när polisen knackade på dörren. Men detta har säkert redan dryftats i tråden. Jag tror i alla fall starkt på denna individ
Citera
2020-06-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hittar inte inlägget boboslacke men ville bara skriva att jag tycker det är viktigt att det finns såna som er som tröskar vidare i viktiga frågor när det är på väg åt fel håll.

Jag känner inte er och kan inte bakgrunden men gissar att det varit en enorm uppförsbacke i OP mordet.

Jag vet att jallai vart och nosat på ubåtarna så ni får gärna ta tag i det härnäst om ni får tråkigt
Det räcker så bra med detta. Samma dödgrävare som kring Palmemordet är aktiva med ubåtshändelser i nutid i vår skärgård.
Vi äger inte våra vatten vare sig då eller nu men det får andra röja i.
Citera
2020-06-09, 16:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Indirekt ja. Många har drivit olika utpekande men för ca 10 år sedan var vi några som gick samman för att knäcka lögnerna kring CP som lamslog utredningen i mer än 25 år. Vi blev påhoppade från alla håll men höll ut och ihop trots att vi hade olika uppfattningar i annat. Det fick framgång och till slut fanns bara en väg fram. Vad den bli får alla snart bli varse.

De som aktivt sabbat och trollat är desto fler. En sak måste du dock förstå. Bara en bråkdel utspelar sig på nätet eller via media. Det finns en verklighet bakom kulisserna också.

Det var först under Dag när det fortfarande fanns någon CP kramare kvar som man övergav det och det ledde nödvändigt mot den situation vi är i idag att spår som inte prövats på allvar granskas och utredningen sker någorlunda proffsigt.
Du kanske kan förtydliga:
ligger du indirekt bakom alla tänkbara lösningar som KP kan komma med, och i synnerhet om han pekar ut SE som GM?
Citera
2020-06-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke

Nu pratar du i nattmössan igen. Det var Georgt mfl som löste mordet och såg till att revolvern hittades. Allt filterjournalisten skrivit om har tagits från deras teorier och Sven Aners brev o bok.
Citera
2020-06-09, 16:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Förtydligande:
Allt jag skriver om SE förutsätter den teori som cirkulerat de senaste dagarna, dvs att man har fått träff på ett av vapensamlarens vapen och att detta pekar ut SE.

Du skriver att SE kan ha haft ett eget vapen. Visst, men det är en rätt meningslös spekulation eftersom absolut ingenting tyder på att man hittat ett helt annat vapen som går att koppla till SE idag, 20 år efter hans död.

Jag förstår vad som förutsätts, jag är med dig.

Oavsett, ett av vapensamlarens vapen kan ha distribuerats till SE under kvällen, likaledes kan SE haft det i förvar på sitt låsta rum över en lite längre tid, kanske till och med övningsskjutit med det över tid, fullt möjligt och inte orealistiskt.

Ur vapensamlarens synvinkel vore det kanske bättre om vapnet inte förvarades bland övriga legala vapen, eller ens i samma fastighet?

Ett låst rum på Skandia passar kanske bättre, i synnerhet om vapnet skall användas för att mörda någon med, i det läget kan det knappast knytas till vapensamlaren tänker jag.

Hur kommer det sig att vapensamlarens vapen inte har begärts in för provskjutning när till exempel CA .357:a begärdes in, är vapensmlarens .357:a oregistrerat vid tiden för mordet, hur vet man då att det tillhörde vapensamlaren?

Ingenting tyder väl på motsatsen, att man inte har hittat ett helt annat vapen som kan knytas till SE?
Citera
2020-06-09, 16:59
Moderator
farbror_barbros avatar
Fråga:
Jag uppfattade i gårdagens Aktuellt att reporten Karin från VB talade om att flera vapen från vapensamlarens samling testats och att ägarna inte fått dem tillbaka. Detta menade hon talade för att de var relevanta. Men varför skulle PU behålla flera vapen? De kan ju inte gärna ha matchat mer än ett till kulorna!
Citera
2020-06-09, 17:01
Medlem
Jag fortsatt fullkomligt vägrar att acceptera Stig Engström såsom Olof Palmes dräpare utan närmast helt solid teknisk bevisning.
Vad som KP måste presentera OM han skall saluföra Stig Engström som GM ter sig närmast omänskligt.

Kopplingen till vapnet måste vara otvetydig.
Dessutom måste hela den vankelmodiga indiciekedjan rörandes Skandiamannen rätas ut och kompletteras med flera punkter.
All stödbevisning för att Stig Engström skall vara dräparen måste dessutom offentliggöras.

Redan Engströms koppling till eventuellt mordvapen måste vara extremt svår.För mig så räcker det inte ens om SEs fingeravtryck finns på kolven.Det är fortfarande mera rimligt att anta att dessa har satts när Engström var på ett av sina flertaliga vänskapliga besök hos vapensamlaren.

Det torde vara mindre än 17 timmar kvar tills KP spiller bönorna.
För hans yrkesheders skull,och för hans goda rykte..så hoppas jag att han inser hur oerhört mycket solid fakta han måste presentera imorgon för att Stig Engström skall kunna antas vara liktydig med Olof Palmes dräpare.

Om det någon gång varit tid att bekänna färg är nu.Jag vidhåller fortfarande att Christer Andersson är den klart mest sannolike mördaren i det material vi har vid hand.Ingenting har hänt sedan KPs intervju 18 Februari så som jag uppfattar det som på något sätt kan kullkasta detta.

Därför vidhåller jag att jag tror att Christer Andersson kommer att presenteras såsom Olof Palmes mördare imorgon.Har jag fel om detta,så kräver jag otvetydig bevisning för att annan GM är den riktige.

Med mindre än så kan och skall man inte låta sig nöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in