Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Förtydligande:
Allt jag skriver om SE förutsätter den teori som cirkulerat de senaste dagarna, dvs att man har fått träff på ett av vapensamlarens vapen och att detta pekar ut SE.
Du skriver att SE kan ha haft ett eget vapen. Visst, men det är en rätt meningslös spekulation eftersom absolut ingenting tyder på att man hittat ett helt annat vapen som går att koppla till SE idag, 20 år efter hans död.
Jag förstår vad som förutsätts, jag är med dig.
Oavsett, ett av vapensamlarens vapen kan ha distribuerats till SE under kvällen, likaledes kan SE haft det i förvar på sitt låsta rum över en lite längre tid, kanske till och med övningsskjutit med det över tid, fullt möjligt och inte orealistiskt.
Ur vapensamlarens synvinkel vore det kanske bättre om vapnet inte förvarades bland övriga legala vapen, eller ens i samma fastighet?
Ett låst rum på Skandia passar kanske bättre, i synnerhet om vapnet skall användas för att mörda någon med, i det läget kan det knappast knytas till vapensamlaren tänker jag.
Hur kommer det sig att vapensamlarens vapen inte har begärts in för provskjutning när till exempel CA .357:a begärdes in, är vapensmlarens .357:a oregistrerat vid tiden för mordet, hur vet man då att det tillhörde vapensamlaren?
Ingenting tyder väl på motsatsen, att man
inte har hittat ett helt annat vapen som kan knytas till SE?