De gick tillbaks till 1700-talet om jag fattat rätt. Då är mördaren en svensk. Då var det kanske Anna Lena som var det tilltänkta offret och inte MOhammed som många tidigare spekulerat i. Det sekundära offret blev ju mördat för att de såg vad som hände..
Jag är 83:a och har alla kataloger sparade, har gått igenom studentkatalogen från Berzeliiskolan, hittar ingen IT-linje där... Inte heller hans namn.
Gick även högstadiet där alla elever från Sturefors gick (Ånestadskolan).. Inte heller där finns han...
Du har uppenbarligen aldrig gått i JOHANNELUND så man tar inte fel på Skogslyckegatan och Skogsgatan. Skogsgatan är en lång väg från söderleden ned till brokindsleden.
Skogslyckegatan är en annan väg från Brokindsleden förbi Johannelunds centrum upp mot övre Johannelund i en backe.
Personen var tydlig vilket nummer det hade varit på och hur man skulle ta fel på det nummret och en adress på skogsgatan är för mig en gåta.
Det där var från 2010. Har de inte föreslagit nya förändringar från och med i år? Det är lite luddigt vad som gäller.
Men det finns ett undantag i brottsbalken: mord som har begåtts innan gärningsmannen har fyllt 21 år preskriberas efter 15 år. Det här vill Moderaterna ändra på, och föreslår i en motion att undantaget endast ska gälla mord som har begåtts innan gärningsmannen har fyllt 18 år.
En ändring i lagen angående preskription trädde ikraft den 1 maj i år men den handlar om sexualbrott om jag kommer ihåg rätt. Den stora ändringen angående preskription skedde 2010.