Citat:
Ursprungligen postat av
doktor-miller
Jag tycker att tråden förstörs av några stycken här som bara hackar på varandra och tjafsar. Läser man Fup, speciellt i de första förhören innan SD kunde justera det mesta så framgår många intressanta saker. Tex att SD många gånger säger till PS under förhören att han ljugit för LW och sagt att det inte skulle bli någon USA-resa pga att han hade problem att få semester, ekonomi var dålig pga HD:s flytt mm, för att han ville berätta för HD först gällande den fortsatta relationen med LW, det skulle han göra på flyget. JAG TROR att LW på något sätt fick nys om resan Några dagar innan och hotade att avslöja innan de åkte. Därför försökte han att tysta henne redan (natten för bakhållet) men planen gick fel och paniken steg hos SD. Han erkänner ju att de hade kontakt även den 12 gällande att hon varit och tittat till Cachen under rättegången men när åklagaren frågar när han fick veta det blir han nervös och börjar svamla och säger ”antingen lördag söndag eller på måndagen nej oj måndagen fanns hon ju inte” . Hur de kommunicerade kan han inte komma ihåg och åklagaren menar att det är märkligt att denna konversation inte finns någonstans. Den 14 var sista chansen för honom annars kund LW sabotera både resan och förhållandet med drömkvinnan. Detta är vad jag TROR ha hänt. Tar gärna emot analytiska synpunkter på detta men inga otrevligheter please.
Så intressant!
Det har ju varit mycket diskussioner i tråden om detta med när Lena fick nys om USA- resan och om Norgeresan skulle vara typ någon slags hämnd från hennes sida. Sedan tror jag att tråden tappade bort diskussionen. Som du påpekar tar bråken alltför mycket plats om nonsens och fokus flyttas bort.
Det är verkligen intressant att veta när i tid Lena fick veta om resan. Jag tror att det kan ligga något i din teori.
Det velades ju länge om HD skulle åka eller inte. Att hon slutligen bestämde sig för att åka kan ju ha fått Lena att bestämma sig för att "dra vidare" och att SD nu skulle få betala det pris han så väl förtjänade av att ha utnyttjat och låtit Lena tro att de skulle bli de två. I själva verket hade han både ätit av kakan och behållit den. Utåt sett levde SD och HD det perfekta familjelivet, allt på Lenas bekostnad. Hon skulle varken synas eller höras, och geo- touren skulle det perfekta paret synas och ta cred för, trots att Lena arbetat väldigt mycket för den.
Kanske SD briserade när det blev klart att HD skulle följa med och Lena skulle avslöja hela den falska fasaden, för HD och andra?
Kanske detta avstamp fick Lena må bättre? Att hon nu kände att hon kunde gå lite vidare?
SD behövde "bli av" med detta hot?