2020-06-09, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Jag är avstängd här med mitt andra konto och får egentligen inte posta här men jag tar en för laget och stänger av mig på detta konto också (Osjälviskt alltså). Namnet på storebrodern är Gustav Ehrsson. Helt otroligt att ni inte lyckats lista ut det. Kolla hans adress och en adress som nämnts i tråden.
Finns ingen Ehrsson född 1983 i linköping
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Jag är avstängd här med mitt andra konto och får egentligen inte posta här men jag tar en för laget och stänger av mig på detta konto också (Osjälviskt alltså). Namnet på storebrodern är Gustav Ehrsson. Helt otroligt att ni inte lyckats lista ut det. Kolla hans adress och en adress som nämnts i tråden.

han har ingen bror som är 37 vad jag kan se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Det namnet har nämnts.

Det har nämnts en jävla massa personer.
Känns som folk hittar på namn för skojs skull.
Citera
2020-06-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Jag misstänker att Sjölund gjort något olagligt i detta fall och i så fall hade ju polisen själva kunna ha löst det för länge sedan om de också sysslat med olagliga metoder.

Det är nåt som behöver utredas om Sjölund ENDAST använt de som frivilligt klickat för att låta sitt dna användas i såna här syften eller om han använt hela databasen.

Läs DN artikeln de hade ett samarbete med dna firman, de visste att det var polisen som frågade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
FEL gata enligt vad Dr Rock säger.

Edit:
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Jag vet att en person talade om ett gripande i morse på en annan gata som eventuellt kan ha med saken att göra. Därför frågar jag Dr Rock hur han fått uppgiften om att det ska vara Skogsgatan.

Han får gärna utveckla varför hans uppgifter stämmer.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag fick ett mail från MyHeritage för ett tag sedan då det i USA visat sig att polisen där olagligt hade tagit sig in på databasen. Man sade sig ha skärpt sekretessen men kunde tillåta insyn efter ansökan om det gällde allvarliga brott.
Jag tror jag godkände att de fick gör det.
Precis, efter flera såna händelser i USA så började både FTDNA och Gedmatch som var aktuella i det här fallet blockera polis såvida inte de som testat sig klickat för att polis får använda deras dna.

Från FTDNA:
Law Enforcement Matching (LEM)

On a case-by-case basis, FamilyTreeDNA grants law enforcement and, in some cases, third parties working with law enforcement permission to upload a genetic file in an effort to help identify the remains of a deceased individual or a perpetrator of a homicide, abduction, or sexual assault. Permission is only granted after the required documentation is submitted, reviewed, and approved. (See Law Enforcement Guide.)

If you are opted in to Law Enforcement Matching, you will only show up in the matches list of a law enforcement user account if ALL of the following requirements are met:

You are a DNA relative of the DNA file uploaded to the law enforcement user account
Both you and the law enforcement user account have the same matching levels selected
Note: If a law enforcement user account meets the above requirements, the information accessible to them will be identical to the information you’ve made accessible to your other matches.
Citera
2020-06-09, 15:18
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
fast nu är det lillebrorsan som är mördaren
Citera
2020-06-09, 15:18
Medlem
baldersballe1s avatar
Citat:
Jag är avstängd här med mitt andra konto och får egentligen inte posta här men jag tar en för laget och stänger av mig på detta konto också (Osjälviskt alltså). Namnet på storebrodern är G***** Ehr**on. Helt otroligt att ni inte lyckats lista ut det. Kolla hans adress och en adress som nämnts i tråden.

1. Använd asterisker när du skriver ut namn!

2. Han är redan framlagd som potentiell storebror sedan typ 80 sidor.
Citera
2020-06-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
FEL gata enligt vad Dr Rock säger.

Edit:
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

Jag vet att en person talade om ett gripande i morse på en annan gata som eventuellt kan ha med saken att göra. Därför frågar jag Dr Rock hur han fått uppgiften om att det ska vara Skogsgatan.

Ja rätt adress är Skogsgatan 87 och rätt person är D Ö N
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Finns ingen Ehrsson född 1983 i linköping

Finns öht ingen med den speciella stavning f-83 i hela Sverige, vad jag kan se.

Men lillebror kan ju ha bytt namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Han får gärna utveckla varför hans uppgifter stämmer.
Absolut.

Det som däremot är säkert är att namnet på den gatan verkar stämma bra in med allt som redan kommunicerats av polis och åklagare.
Citera
2020-06-09, 15:20
Medlem
sluta outta namn, vi har väntat i 16 år, vi kan vänta några timmar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in