2020-06-09, 14:59
Medlem
Flying.Swines avatar
SLUTA terrorisera folk på den adress som förekommit i tråden! INGEN på den adressen har anknytning till någon man född -83. Jag gick igenom ALLA som kunde passa in som vara storebror, syster eller förälder till mgm och det finns INGEN i det huset som har koppling till detta på det sättet.

Folk som jävlas med oskyldiga borde bli av med sin anonymitet på FB och omhändertas av polis!

För dom som inte fattar hur dna funkar så kan mgm ha hur många systrar som helst, dessa kan inte vara skyldiga till brottet för det ser man genom just dna-test. Han har däremot bara en helbror och det är därför de tog in både honom och hans bror för att se vem av de två som matchade 100%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Släktforskaren fick snabbt fram släktingar. De flesta dock från USA. Den gemensamma nämnaren var att alla hade anknytning till Tyskland. På grund av sekretessen i Tyskland kunde de inte gå vidare den vägen.

GM måste väl ha ett tyskt efternamn?
Nä, GM måste inte ha ett tyskt efternamn.

GM har släktkopplingar till Tyskland, långt tillbaka. Det är allt.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Släktforskaren fick snabbt fram släktingar. De flesta dock från USA. Den gemensamma nämnaren var att alla hade anknytning till Tyskland. På grund av sekretessen i Tyskland kunde de inte gå vidare den vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Enligt artikeln från DN och den vårdcentral som fick ta hand om ett skärsår samma dag som dubbelmordet har den misstänkte en tysk koppling. Ingen av de som blivit utpekade här under dagen har något annat än rent svenska namn.

Ett villospår de fick släppa.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriHox
Är bröderna tvillingar eller är det bara jag som läste fel nånstans. Har för mig att båda är födda 83.
Nej! Det är den yngre av bröderna som är GM.
Citera
Medlem
Jag har suttit och pratat med spaningsledaren Jan Staaf om det här i några timmar. Blev visad skåpen med utredningsmaterial. Det första man gjorde i utredningen var att sätta samman en gärnigsmannaprofilgrupp. Killen ifråga hade inga droger eller alkohol i blodet, rökte och åt allergimedicin.
Man dammsög varenda psykinrättning i landet efter misstänkta gärningsmän.

Sen hade jag en politiskt väldigt grovt kriminell kompis som när vi satt ensamma och drack öl en kväll sade sig veta vem det här var. Han hade kommit hem till någon med en blodig jacka och motivet var att han mådde dåligt och hade sökt hjälp utan att få det. Killen i fråga skulle vara från Linköping och umgicks med folk från politiskt extrema miljöer där man kanke aldrig går till polisen om någonting. Att han bott kvar här och flugit under radarn säger väl mest att det är slumpen som har varit på hans sida. Först inga vittnen och sen undvikit att bli topsad. Ingen mästerskurk direkt utan en vanlig svenne som hade dålig fantasi, och inte flydde utomlands för någon gång lär nog ha räknat med att åka dit. Jan berättade att de hade ett hatbrottsspår och att gärningsmannen skulle varit nazist. Det var ju några nazister som åkte runt och krossade fönster på myndighetsbyggnader vid den här tiden. Men den här killen borde ha varit på den andra skalan av det extrema om det är han som min kompis pratade om.

Oavsett. Jäkligt gött att han åkte dit och ska bli spännande att läsa vem han är. Jag var på platsen samma dag det hade hänt och har blivit topsad (så det var inte jag) då jag studerade på en skola i närheten.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisHannah
tack. Got it!!

Vart ska man söka på 87
Citera
2020-06-09, 15:00
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vad heter N*yqvists bror?

I en dödsannons som dyker upp när man Googlar D*niel så står även namnet F*edrik & Ang*lica. Kan F*edrik vara brodern?

Född -81 och skriven i Sturefors en bit utanför Linköping.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Citat:
Enligt artikeln från DN och den vårdcentral som fick ta hand om ett skärsår samma dag som dubbelmordet har den misstänkte en tysk koppling. Ingen av de som blivit utpekade här under dagen har något annat än rent svenska namn.

Exakt. Fast man kan ju ha tysk koppling men ändå ha svenskt namn. Om deras mamma var tysk till exempel? Eller mormor?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan
RF skulle isf vara storebror, som, om det stämmer att man hämtade en person på Skogslyckegatan 13, just är denne storebror.

Då finns två namn f. -83 som kan passa in.
Vem är den andra f. förutom a*am?
Citera
Medlem
Citat:

Öhhh? Måste?!
Citera
Medlem
Citat:

Ingen som utpekats idag behöver vara GM. Det är bara lösa spekulationer. En skrev till och med bara ett förnamn.
Så det kan vara ett tyskt efternamn eller nåt liknande.
Citera
2020-06-09, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gud vad jag undrar VARFÖR han gjorde det. Hoppas han erkänner och ger en förklaring.

Psykos och/eller Rasism. Annars är det ju definitivt en gåta. Sen undrar man ju hur pass sanningsenlig GM:s egna förklaring kommer att vara.

Sådana här fall när de ger sig på barn och djurplågeri är det värsta. Sånt som får en att bara vilja blunda och glömma bort samhället helt. Total ångest och demoralisering. Man vill liksom bara sluta läsa nyheter. Man vill bara kasta ut datorhelvetet ur fönstret. Man önskar att man aldrig föddes. Jag vet att många är glada att GM är fast nu, men vilken skillnad gör det egentligen när det som hänt redan har hänt? Skadan är ju redan redan skedd. Traumat försvinner ändå inte. En ung pojke och en kvinna miste livet helt i onödan. Det går ju inte att göra ogjort. Sen sitter kräket och gömmer sig i 16 år som om ingenting hänt. Kvar på samma ort. Det är det värsta. Hur fan är man funtad då?

Allt känns bara så jävla onödigt. Jag önskar att jag bodde så långt bort från civilisationen som möjligt och aldrig behövde veta hur jävla vidrig omvärlden är. Åt helvete med det här. Jag vill inte veta något om någonting längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in