2020-06-09, 14:30
Medlem
AHAHAHHAHA

Folk som säger sveriges strategi visst var bra nu när dödstalen går ner.
Misslyckandet har liksom redan skett fattar ni inte det? Det totala haveriet har redan skett.
Vi kan sluta dö from imorgon och aldrig mer ha någon död i corona. Det spelar ingen roll. FHM och regeringen har redan stått för det största haveriet i svensk nutidshistoria och måste naturligtvis avsättas pga ren inkompetens
Citera
2020-06-09, 14:32
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, du var inte fri att göra flera resor likt det du försöker konstruera.

Det viktigaste som jag försöker kommunicera (med komplett misslyckat resultat) är att folk stannade hemma. Folk gick inte ut. Det var tomt på gatorna. Det var tomt på vägar. Allt var stängt. Alla var hemma.

Du förstår fortfarande inte utan vill istället försöka konstruera någon dum variant som beskriver hur man om möjligt skulle kunna bryta mot alla regler om man nu var dum i huvudet nog att vilja göra det. Du är helt enkelt så urbota dum i huvudet att du tror att någon tänkte:

"Haha, nu skall jag lura dem, jag går 10 minuter ned till affären och köper mjölk, och sedan när jag kommit hem går jag ner en gång till och köper ett paket morötter! Och sedan går jag tillbaka och köper ett sexpack öl. Haha, vad smart jag är!"

Du verkar inte helt frisk i huvudet, faktiskt.
Jag pratade inte om resor. Jag antog att många hade dessa ställen runt hörnet.
Citera
2020-06-09, 14:33
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, du var inte fri att göra flera resor likt det du försöker konstruera.

Det viktigaste som jag försöker kommunicera (med komplett misslyckat resultat) är att folk stannade hemma. Folk gick inte ut. Det var tomt på gatorna. Det var tomt på vägar. Allt var stängt. Alla var hemma.

Du förstår fortfarande inte utan vill istället försöka konstruera någon dum variant som beskriver hur man om möjligt skulle kunna bryta mot alla regler om man nu var dum i huvudet nog att vilja göra det. Du är helt enkelt så urbota dum i huvudet att du tror att någon tänkte:

"Haha, nu skall jag lura dem, jag går 10 minuter ned till affären och köper mjölk, och sedan när jag kommit hem går jag ner en gång till och köper ett paket morötter! Och sedan går jag tillbaka och köper ett sexpack öl. Haha, vad smart jag är!"

Du verkar inte helt frisk i huvudet, faktiskt.
Jag pratade inte om resor. Jag antog att många hade dessa ställen runt hörnet. Och faktum kvarstår att du gav en missvisande bild. Kan du inte bara erkänna att du hade fel?
Citera
Medlem
Problemet är att det var helgdag på lördag så vi har eftersläpning (gud vad jag börjar hata det ordet&#128580 på måndag och tisdag.
Imorgon kommer vi nog ligga på 80+

Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag kollade igenom siffrorna på worldometer och det ser som det är den lägsta tisdags-siffran sedan tisdagen 24e mars (13 dödsfall).

Bra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
AHAHAHHAHA

Folk som säger sveriges strategi visst var bra nu när dödstalen går ner.
Misslyckandet har liksom redan skett fattar ni inte det? Det totala haveriet har redan skett.
Vi kan sluta dö from imorgon och aldrig mer ha någon död i corona. Det spelar ingen roll. FHM och regeringen har redan stått för det största haveriet i svensk nutidshistoria och måste naturligtvis avsättas pga ren inkompetens

Har inte sett en enda postare som nödvändigtvis säger att den svenska strategin är bra, framförallt räknat i människoliv. Det jag däremot ser är människor som ifrågasätter behovet av lockdown.
Tror faktiskt Tegnell av alla människor faktiskt var inne på någonting vettigt i veckan. Man skulle ha landat i någonting mellan lockdown och vår strategi.
Citera
2020-06-09, 14:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag pratade inte om resor. Jag antog att många hade dessa ställen runt hörnet. Och faktum kvarstår att du gav en missvisande bild. Kan du inte bara erkänna att du hade fel?
Nej, jag gav inte en missvisande bild. Jag har återgivit EXAKT det som skedde.
Folk stannade hemma i enlighet med de regler som satts upp. OM man inte gjorde det så fick man böter. Du förstår fortfarande inte?

Troll.
Citera
2020-06-09, 14:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Har inte sett en enda postare som nödvändigtvis säger att den svenska strategin är bra, framförallt räknat i människoliv.

Du kan omöjligtvis ha läst många inlägg i tråden.
Citera
2020-06-09, 14:36
Medlem
WTF. 57% i Bergamo har utvecklat antikroppar. Detta med lockdown.
Citera
2020-06-09, 14:37
Medlem
Otroligs avatar
Lite överraskad att tisdagssiffran var så låg, men det kanske har att göra med att andra regioner rapporterar mer nu och de har andra rutiner.
Citera
2020-06-09, 14:38
Medlem
De hade gjort en stor antikropps-testning i Bergamo nu och hela 57% hade antikroppar. Det är den högsta siffran jag sett för antikroppstester på ett så stor befolkning (1,1 miljoner innevånare, 10.000 testade).
Citera
2020-06-09, 14:39
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrewz
Problemet är att det var helgdag på lördag så vi har eftersläpning (gud vad jag börjar hata det ordet&#128580 på måndag och tisdag.
Imorgon kommer vi nog ligga på 80+
Jag tror inte det är någon vidare skillnad på en vanlig lördag och en lördag som är helgdag (nationaldagen).

Men visst, det hoppar och släpar, och igår måndag gick det upp jämfört med föregående måndag.

Jag hatar också ordet eftersläpning, särskilt när Tegnell använder det för att bortförklara allt möjligt.
Citera
2020-06-09, 14:40
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Väldigt vad dom friserar siffror nu. Det förstår väl alla att +23 nya döda inte speglar verkligheten. Bygger man på berget med eftersläpningar eller är det slöheten i regionerna som gör att man inte gitter rapportera rätt?

Det man kan fråga sig är: vad hände för 3 veckor sen som vi ser effekterna av nu?

Det enda jag lyckades hitta är detta,

2020-05-13 Attendo inför munskydd som komplement till övriga skyddsåtgärder
https://www.attendo.se/nyheter/2020/attendo-infor-munskydd-som-komplement-till-ovriga-skyddsatgarder/

det är ändå 24 000 anställda,

så bör väl vara en fasligt hög siffra brukare som berörs?

Kanske ändå har det bidragit till lägre smittspridning.

EDIT: och därmed färre avlidna nu. Med ett kortare sjukdomsförlopp än 25 dagar minskar även antal avlidna säg 7-10 dagar tillbaka från nu.
Senast redigerad av gloffgloff 2020-06-09 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in