Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Vad hände med det dagliga motionspasset då? Du var fri att strosa runt i solen en timma, om nån tog tid, några minuter till om ingen kollade. Sen kunde du gå och handla mat, hämta upp paket, köpa Alvedon, köpa hundmat, tvätta kläder, lämna blod, gå på banken och på posten, och sen köpa lite vin från din off-licence. Och var hunden nödig igen på kvällen gissar jag att du fick gå utanför dörren för att den skulle få uträtta sina behov. Eller var du tvungen installera en hundtoalett i hallen?
Nej, du var inte fri att göra flera resor likt det du försöker konstruera.
Det viktigaste som jag försöker kommunicera (med komplett misslyckat resultat) är att folk stannade hemma. Folk gick inte ut. Det var tomt på gatorna. Det var tomt på vägar. Allt var stängt. Alla var hemma.
Du förstår fortfarande inte utan vill istället försöka konstruera någon dum variant som beskriver hur man om möjligt skulle kunna bryta mot alla regler om man nu var dum i huvudet nog att vilja göra det. Du är helt enkelt så urbota dum i huvudet att du tror att någon tänkte:
"Haha, nu skall jag lura dem, jag går 10 minuter ned till affären och köper mjölk, och sedan när jag kommit hem går jag ner en gång till och köper ett paket morötter! Och sedan går jag tillbaka och köper ett sexpack öl. Haha, vad smart jag är!"
Du verkar inte helt frisk i huvudet, faktiskt.