2020-06-09, 13:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Det är helt rätt, nord europeisk härkomst sas det enligt DNA som inte alls är 100% vad gäller boende områden eller folkslag.

Och vid närmare läsning om DNA kom bl.a Finland och Baltikum in i bilden där pappan hade lånat stora pengar till sin verksamhet som sedan sattes i konkurs. Trådens multikulti dödade det spåret direkt. Tidigare hade pappan kursat sin butik i Värmland och lämnat en härva efter sig med argt folk utan lön.

Tror det var 6-10 bröder som kom till Sverige och efter att ha öppnat ny butik i STH fick de något slags pris från myndigheten att de var så duktiga! Pappans farbror yttrade sig och trodde att mordet handlade om pengar och mamman till grabben var livrädd innan mordet efter hot mot familjen. Ja, så ser det ut om fakta, som de flesta svenskar hatar, får ligga på bordet i dag.

Och forumkärnan vidhöll att det inte hade något att göra med familjen och skriver om detta än i dag här i tråden! Dessutom hade pappan pressträff i sitt hus dagen efter mordet och la ut ett annat spår som inte hade att göra med familjen. Inte mycket sorgarbete där, tycker jag med MSM i hemmet. Mycket skumt!
Intressant, då bör det finnas en hel brödraskara att välja på, men den begränsas väl av vilka som vid tiden för mordet bodde i trakterna är Linköping
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Pappan till offret säger att han var på möte med polisen för 2 månader sen och de då sagt att de hade bra bevis och att de skulle hitta mördaren.
Har de varit lite osäkra ändå? det kan väl inte ta 2 månader för ett dna-prov?
Känns som det borde vara lite prioriterat ärende.
NFC prioriterar inte dna-undersökningar om ingen är häktad i fallet.
Enorma kötider på den myndigheten
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Finns ju ändå en smal chans att JF är Gm eftersom gripandet skedde 06:30, men tror det är osannolikt
MGM greps 06:30 idag, det är drygt ett dygn senare...
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Ok. Min media (GP) anger 40-årsåldern.

GP är horor och har ingen koll på någonting. 83 är GM född enligt ÅKLAGAREN!!!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Du blandar ihop september och oktober.Är nästan precis 80%.

A tack ! Korrigerar mitt inlägg. Som jag nämnde i mitt inlägg är den faktiska procentsatsen förmdligen högre än eftersom färre personer föds i oktober-december jämfört med resten av året.
Citera
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Det jag menade på att det faktum att han är anhållen borde innebära att han var över 21 år vid tillfället för brottet.
Gripen, ej anhållen.
Citera
2020-06-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baldersballe1
Var kan man hitta infon som kommer vid 14?

https://www.aklagare.se/
Citera
2020-06-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Och att det är höst på bilden....
Men det var ju P1-nyheterna han sände..
Citera
Medlem
5549s avatar
Ni som spekulerar om huruvida någon i tråden är den nu gripne personen bör tänka på regel 1.06. Användarnas anonymitet. Bara ett tips i all välmening.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för ditt svar.

Läste på text-TV i morse att den gripne mannen var skäligen misstänkt. Misstänkte att allt inte var "klappat och klart" s. a. s. Åtminstone inte ännu.

En polis som är utredare på annan ort än Linköping berättade att de med sanorlikhet tagit nytt dna i morse och väntar på svar . Så bara vänta och se
Citera
2020-06-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Gripen, ej anhållen.

Vad snackar du om? HAN är anhållen.
Citera
2020-06-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
En polis som är utredare på annan ort än Linköping berättade att de med sanorlikhet tagit nytt dna i morse och väntar på svar . Så bara vänta och se

DN har nyss gåt utt med informationen om att det matchar med mördarens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in