Citat:
Ursprungligen postat av
tryffelhund
Det kan man verkligen undra. Hur polisen lyckats missa denna person skall bli väldigt intressant att se. En mega-normal och diskret person hugger sällan ner folk på gångvägen direkt efter frukost. Varenda halvintressant mansperson i åldersspannet i området borde ju ha topsats oavsett kan man tycka. Det känns som polisen missat något...
Polisen kallade en stor mängd personer i den åldern, boende i det området, till förhör. Jag själv, inklusive många av mina barndomsvänner, blev kallad, förundersökningsledaren gick igenom mordet, undrade om jag kunde komma ihåg att jag hade sett eller hört någonting, och sedan frågade han om han fick topsa mig. Han sade att jag inte måste gå med på det, men att det ju är bra för då kan jag avfärdas från utredningen... Iaf, då var jag ung och dum och gick med på det, i dag efter all korruption inom polisen som jag känner till hade jag nog vägrat. Jag var aldrig misstänkt så de hade inte kunnat tvinga mig. Jag stämmer heller inte in på signalementet över huvud taget...
Iaf, det är högst troligt att den här personen också har kallats in tidigare, men att han då har valt att inte bli topsad.