2020-06-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Om de har rätt kille nu så var han 20 år när morden skedde. Ja, han var ju 20 oavsett. Då blir det alltså inget åtal?
Varför blir det inget åtal om personen är under 21? Vad jag fattar så blir det åtal men ett kortare straff?!
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Blonderad jo visst, men blond hör väl inte till vanligheten nej. DNA sade nordeuropé, därför undrar jag.

Med tanke på få dna-träffar i släktforskningen så skulle jag nog gissa på baltikum. Det är färre där som gjort DNA-test och därför måste man gå längre bak i tiden till de som har ättlingar som flyttat utomlands till t.ex. USA eller Sverige. De flesta från baltikum har ungefär samma gener som svenskar, men dna-träden går ihop först på 1600-1700-talet.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta att någon till slut skulle gripas som misstänkt för dubbelmordet trodde jag aldrig skulle kunna ske.

Jag är verkligen glad över att jag hade fel. Skall bli mycket intressant att se vad som nu kommer att hända. Har inte läst tråden med alla nya inlägg efter att en MGM har blivit gripen. Hur säkert är det att det är den nu gripne mannen?

Det är inte alls 100% säkert att det är rätt person.
Citera
2020-06-09, 13:20
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahatma97
A*e*

Varför tror du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Möjligt jag snurrar till det, men om brottet begicks före 19/10 borde han ju varit 20 år (därmed straffrabatterad) eftersom en person född 19/10 (eller efter) 1983 ÄR 20 år fram till 19/10 2004?

Det är således ca 80% risk att personen INTE var 21 år vid brottet och därmed inte kan dömas lika hårt.
80% av befolkningen har fyllt år den 19 oktober. Om GM gjort det var han 21 år när morden begicks.
Citera
Medlem
Hur länge kan man använda DNA-teknik via blod, en gammal intorkad blockfläck på 20 år fortfarande helt ok att hitta spår eller hur fungerar det? Sorry om dum fråga men kemi är inte min starka sida.
Citera
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeketeKutya
Lite mer överskådeligt:
https://www.birthday.se/sok?where=Skogslyckegatan+13+Linköping&yf=35&yt=50

De skall ha gripit någon i 40-års åldern. Verkar finnas ett par att välja på där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisHannah
Enligt Aftonbladets intervju med pappan verkar polisen ha varit ganska säkra:
"Nu på morgonen klockan halv åtta ringde polisen. De sade att det finns ny information, att de har tagit den som de misstänker har dödat min son och Anna-Lena Svensson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb06l3/mohammeds-pappa-vi-ar-ledsna-och-glada-samtidigt
Reagerade även jag på det säkra uttalandet av pappan.
Misstänker att han har fått en preliminär rapport och att utredarna är rätt säkra på sin sak i ärendet
Citera
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Varför blir det inget åtal om personen är under 21? Vad jag fattar så blir det åtal men ett kortare straff?!

Var personen under 21, blir STRAFFET preskriberat. Brottet kan lösas, men inget straff utdelas.

Har som sagt var avhandlats i hundratals inlägg idag.
Citera
2020-06-09, 13:21
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingvader
Bj*rn kr*nsell

@kron*****reative på

Instagram med butterflyknivar..

Ålder stämmer ej.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingvader
Bj*rn kr*nsell

@kronsellcreative på

Instagram med butterflyknivar..

Född 84. Går bort.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Bara vänta och se. Jag tror han är adopterad.

Nej du. Det här äcklet är nordbo. Bara att inse. Du gör inte någon förutom svenskhatande massmedia en tjänst precis genom att försöka förvränga etniciteten på GM. Det är illa nog att detta överhuvudtaget någonsin inträffade. Ge inte vampyr-media som runkar till fall som dessa eftersom det är rena smörgåsbordet för dem att få spy ut sin anti-vita galla ännu mer vatten på kvarn.

Håll enbart käft om du inte har något bättre än detta att säga, idiot.

Om de nu har tagit rätt psykfall så är det ju verkligen en iskall jävel som bott kvar alla dessa år i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in