2020-06-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det er sant. Enig i det.

Så må vi også ta høyde for at GM kan være en person som tenkelig ikke bryr seg veldig hardt hvis livet blir ødelagt også. For det kan ikke utelukkes at GM fra før mente livet var ødelagt og at det kan være en veldig viktig del av motivet med ugjerningen som har rammet en hel familie veldig hardt.

I et slikt henseende er det ikke sikkert at GM var så utrolig redd for risikoen. Mange personer sliter jo psykisk og dreper andre før de dreper seg selv osv. Her må vi ta høyde for alle svar tenker jeg.
Godt poeng, men en slik person ville nok avslørt seg enten via tekniske/elektroniske spor eller plapring.
Citera
2020-06-09, 12:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Interessant det du påstår. Har du innside-informasjon som gjør at du kan påstå dette så tydelig som du gjør?

Nei, jeg har ikke det. Jeg skriver dette fordi det blir for spinnvilt. Jeg har ikke dette inntrykket. Så ja, det er min subjektive oppfatning.
Citera
2020-06-09, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Poenget mitt er at denne "innledende" kompetansen er helt unødvendig hvis det finnes en annen dataekspert!

Helt riktig at det ikke krever særdeles høy kompetanse for å utføre, men for å føle seg trygg på at man ikke legger igjen fellende spor så kreves det særdeles høy kompetanse. Og det er nettopp det som er tilfelle så langt.
Kan egentlig ikke skjønne at TH ville risikere noe som helst med kryptovaluta da han må ha skjønt at politiet raskt ville spore opp linken til RU, og da holder det jo ikke å si at det bare var en "dørselger" som maste på ham og ikke omvendt... man kommer sporenstreks under lupen, det burde TH ha skjønt. Men kanskje det har rakna litt for TH på sine eldre dager... For å bli styrtrik så har han selvfølgelig tatt en del sjanser/risiko opp igjennom årene, noen er heldige+dyktige (som TH), andre er uheldige+dyktige/udyktige. Har man blitt styrtrik, så blir man kanskje litt fartsblind på sine eldre dager... kanskje det ligger noe her?
Citera
2020-06-09, 12:59
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Beklager å måtte si det, men dette begynner å bli spinnvilt.

Barna er offer i saken. Intet annet. De må ha det ekstremt vanskelig.
Det er nettopp det denne saken er:SPINNVILL.

Barna har det nok ikke ekstremt vanskelig fordi de er ofre, men fordi «masterplanen» deres sprekker. Å bli trodd er forutsetningen for å lykkes, når de ikke blir trodd, mislykkes plottet totalt.

Dersom Presten har et snev av gudstro igjen, bør hun fortelle alt hun vet om saken etter min mening.
Citera
2020-06-09, 13:01
Medlem
Citat:
Beklager å måtte si det, men dette begynner å bli spinnvilt.

Barna er offer i saken. Intet annet. De må ha det ekstremt vanskelig.

Tydeligvis ikke vanskeligere enn at de gikk på jobb....hvertfall presten og Tom...
Citera
2020-06-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, jeg mener begge deler kan være mulig, men at faren malte mørke skyer på himmelen om denne arven som "milliardærbarn" dersom moren vant frem i en rettssak. Da ville store deler av imperiet rakne, og utsiktene til fortsatt berikelse av denne milliardarven være usikre. Hun som svek "alle" for 25-30 år siden, var i ferd med å svike på nytt gjennom å virke å ville torpedere familieimperiet.

Han har ikke noe imperiet i det hele tatt. Han har stor eierskap (70%) i Elkraft men ikke noe aktiv rolle, og det er lett å selge seg unna. Og hans eiendomsaktiviteter kan man ikke kalle for et imperiet på en måte som f.e. Olav Thon, eller Ivar Tollefsen. Det ville heller ikke være noe problem i det hele tatt å selge unna noen 100 mill kr i sitt eierskap i Elkraft, men såklart ville TH aldri gjort det, aldri i sitt levende liv.
Citera
2020-06-09, 13:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Han har ikke noe imperiet i det hele tatt. Han har stor eierskap (70%) i Elkraft men ikke noe aktiv rolle, og det er lett å selge seg unna. Og hans eiendomsaktiviteter kan man ikke kalle for et imperiet på en måte som f.e. Olav Thon, eller Ivar Tollefsen. Det ville heller ikke være noe problem i det hele tatt å selge unna noen 100 mill kr i sitt eierskap i Elkraft, men såklart ville TH aldri gjort det, aldri i sitt levende liv.
Der er du inne på kjernen her...
Citera
2020-06-09, 13:05
Medlem
Citat:
Nei, jeg har ikke det. Jeg skriver dette fordi det blir for spinnvilt. Jeg har ikke dette inntrykket. Så ja, det er min subjektive oppfatning.

Jeg forstår deg og jeg støtter din tankegang, men det er ikke å stikke under en stol at drap ofte begås av nær relasjon, nær familie. La det være sagt. Jeg er helt enig i at det er spinnvilt med hypotese om involvering som består av mange familiemedlemmer.

Jeg har lest brevet fra den ene datteren og støtter alt hun sier. Jeg opplever henne som ærlig og oppriktig i brevet og hun støtter sin far veldig sterkt. Jeg føler sterkt med henne.

Men enkeltvis må alle i nær relasjon i en slik sak finne seg i å være oppe på "mistenkt"-tavla inntil de med sikkerhet kan utelukkes fra saken.

Det er utrolige karakteristikker som er lagt på TH her inne. Med påstand om personlighet som psykopat og narsissisme og mange andre ting. Av folk som tydeligvis aldri har møtt han.
Slik påstander mener jeg er forkastelige. Tenk om TH er uskyldig. Dette må alle tenke på .
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-09 kl. 13:08.
Citera
2020-06-09, 13:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Saken blir garantert løst etter min mening. Det er ikke lenger et spørsmål om at, men når.

Menneskelige faktorer gjør at dersom man til stadighet blir fortalt at man er inkompetent, vil hver og en av de som jobber med saken yte det lille ekstra for å motbevise dette.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-09 kl. 13:20. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-06-09, 13:19
Medlem
Angående RU igjen...
Her er post som er skrevet på forum:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1146892242152695&id=899069456 934976&anchor_composer=false
Citera
2020-06-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Poenget mitt er at denne "innledende" kompetansen er helt unødvendig hvis det finnes en annen dataekspert!

Helt riktig at det ikke krever særdeles høy kompetanse for å utføre, men for å føle seg trygg på at man ikke legger igjen fellende spor så kreves det særdeles høy kompetanse. Som sagt, vi snakker livet ødelagt ved den minste tabbe.

100 prosent enig. Det er en av grunnene til at jeg nærmest kan utelukke TH som både konstruktør og utførende av dette opplegget.
Det gir ingen mening å lage et slikt opplegg for å villede politiet, og man må være meget kompetent på informasjonsteknologi for å kunne utføre dette.
Planen har fungert, man hentet ut et offer, man forlangte penger, og man fikk penger.
Like realistisk at dette er en reell bortføring som at det ikke er det.
Eneste grunn jeg kan se til å utelukke dette som en bortføring(som nok har endt med dødsfall) er at man har et håp/ønske om at TH skal være GM.
Citera
2020-06-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Angående RU igjen...
Her er post som er skrevet på forum:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1146892242152695&id=899069456 934976&anchor_composer=false

Det er skrevet i februar 2019. På det tidspunkt er det, så vidt jeg forstår, ikke offentliggjort at der er crypto med i 'kidnapningen', kun at der er kommunikeret på en digital kommunikationsplatform, så det er vel muligt, at RU ikke ved, at der crypto inde i spillet, og at han indirekte har en rolle. Men måske har han en mistanke, eller han har drøftet det generelt med nogen. Alt andet ville jo være for dumt.
Senast redigerad av colli 2020-06-09 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in