2020-06-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Det er en svært kompetent person involvert på data. Og den finnes ikke i kjernefamilien, så spar oss for dumme konspirasjoner.

For å gjøre det litt enklere å forstå for de som ikke kan noe om datasikkerhet: Du kan ikke plutselig spille fotball på høyt nivå.

Er ikke RU venn med en i familien da? Trodde RU var siktet jeg.
Citera
2020-06-09, 12:19
Medlem
Citat:
Henger ikke på greip. Den som står for kommunikasjon i etterkant er meget kompetent. Å føle seg så trygg på egne datakunnskaper at man kan skjule seg for Kripos er ikke noe du kan bli på 1 år. Vi snakker 21 års fengsel med den minste feil. Å involvere RU for crypto når man allerede har en kompetent person ville vært en meningsløs risiko.

Ikke sikkert det er RU som ble med videre, og er den som har kommunisert i etterkant
Citera
2020-06-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Er ikke RU venn med en i familien da? Trodde RU var siktet jeg.
RU og hans datatrafikk blir overvåket 24/7 så å utsette seg for den minste risiko for å sende meldinger 2 år etter på ville vært komplett idioti. Ingenting å vinne, alt å tape.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-09 kl. 12:29.
Citera
2020-06-09, 12:29
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Precis! Det slog mig första gången jag hörde det, men jag skrev inget om det här. Tänker mest för mig själv. Sen ser jag att nån annan skriver om just det som jag tänkt på. Jag reagerade också på när han pratar om när TH talade om för honom att det hade hänt nåt med Lisbeth. Då blev han orolig. Vet inte om jag hade använt ordet orolig om nån jag känner hade berättat för mig om sin partner. Jag går inte och är orolig för mina vänners fruar och män. Hade nog uttryckt mig på ett annat sätt där. Fast det kan hända att jag överreagerar och märker ord.

Jeg hadde også uttrykt meg anderledes der.
Citera
2020-06-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg hadde også uttrykt meg anderledes der.

Min första reaktion på den mannen var att han kan vara den vännen som har varit behjälplig med att skriva mail och vara med på möte hos advokat och med Green.
Citera
2020-06-09, 12:39
Medlem
Citat:
RU og hans datatrafikk blir overvåket 24/7 så den minste risiko for for å sende dumme meldinger 2 år etter på ville vært komplett idioti.

Ja, men han er vel trolig ikke med det, men kan ha stått for innledende kunnskaper uten å vite hva det kunne føre til. Tydelig at han har litt peiling. Greia med Monero er vel at det faktisk ikke kan spores.

Jeg tror virkelig ikke man skal være så skråsikker på at det er umulig for en smart oppegående fyr med litt halvkriminelle kontakter å finne/lære en måte å sende en kryptert mail eller to. Tilgang på en falsk mailadresse og bruk av krypteringsprogram og en pc som uansett ikke kan linkes til seg. Var jo sendt fra en mail-adresse tilhørende en mann på sørlandet. Og at spor av avsender peker mot Oslo etter hva det har stått. Ingen sitter vel med sin vanlige pc hjemme i stua og holder på med dette.

Men det er interessant å høre ditt synspunkt, absolutt. Så du mener definitivt at den som står bak alt dette må være en ekspert på IT som har særdeles høy kompetanse på det feltet?
Citera
2020-06-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja, men han er vel trolig ikke med det, men kan ha stått for innledende kunnskaper uten å vite hva det kunne føre til. Tydelig at han har litt peiling. Greia med Monero er vel at det faktisk ikke kan spores.

Jeg tror virkelig ikke man skal være så skråsikker på at det er umulig for en smart oppegående fyr med litt halvkriminelle kontakter å finne/lære en måte å sende en kryptert mail eller to. Tilgang på en falsk mailadresse og bruk av krypteringsprogram og en pc som uansett ikke kan linkes til seg. Var jo sendt fra en mail-adresse tilhørende en mann på sørlandet. Og at spor av avsender peker mot Oslo etter hva det har stått. Ingen sitter vel med sin vanlige pc hjemme i stua og holder på med dette.

Men det er interessant å høre ditt synspunkt, absolutt. Så du mener definitivt at den som står bak alt dette må være en ekspert på IT som har særdeles høy kompetanse på det feltet?
Poenget mitt er at denne "innledende" kompetansen er helt unødvendig hvis det finnes en annen dataekspert!

Helt riktig at det ikke krever særdeles høy kompetanse for å utføre, men for å føle seg trygg på at man ikke legger igjen fellende spor så kreves det særdeles høy kompetanse. Som sagt, vi snakker livet ødelagt ved den minste tabbe.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-09 kl. 12:50.
Citera
2020-06-09, 12:43
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
At ingen av barna eller faren neppe på egen hånd ønsket å frarøve et annet søsken/barna sin mor dersom dette ikke var ønsket, mener jeg styrker teorien om at alle 4 står bak. Også dette med at kun den ene datteren var nevnt i trusselbrevet viser at dette ble gjort i fellesskap i en slags pakt.

At disse trolig også gikk sammen og kalte moren et økenavn som allerede "tilintetgjort" lenge før denne planen var satt ut i livet, vitner om et særdeles ondskapsfullt komplott mot den stakkars mora som ikke ble levnet en sjanse til å slippe levende ut av ekteskapet.

Beklager å måtte si det, men dette begynner å bli spinnvilt.

Barna er offer i saken. Intet annet. De må ha det ekstremt vanskelig.
Citera
2020-06-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Motivet er sammensatt og dreier seg neppe om bare penger. Utroskap, sjalusi, svik er ingredienser som trolig sammen med det "å ta ned risikoen" for et stort økonomisk tap var med på å gi grobunn for hat og bitterhet, som til slutt ble for mye å bære for denne virkelighetsfjerne familien.

Helt utrolig, men fullt mulig.
Sett Mordet på Orientekspressen?
Citera
2020-06-09, 12:48
Medlem
Angående RU...
Han tror jeg er svært lite involvert i saken.
Lite logisk at han på et kryptoforum på Face, etter at AEH saken er kjent, velger å skrive om krypto og kriminelle handlinger.
Innlegget som man referer til i media er fra februar 2019. Så for meg virker det lite sannsynlig at hvis du er involvert i Norges mest omtalte kriminalsak velger å gjøre noe sånt.

Applaus til goingsomewhere for gravingen angående krypto! Mektig imponert!
Citera
2020-06-09, 12:49
Medlem
Citat:
Poenget mitt er at denne "innledende" kompetansen er helt unødvendig hvis det finnes en annen dataekspert!

Helt riktig at det ikke krever særdeles høy kompetanse for å utføre, men for å føle seg trygg på at man ikke legger igjen fellende spor så kreves det særdeles høy kompetanse. Som sagt, vi snakker livet ødelagt ved den minste tabbe.

Det er sant. Enig i det.

Så må vi også ta høyde for at GM kan være en person som tenkelig ikke bryr seg veldig hardt hvis livet blir ødelagt også. For det kan ikke utelukkes at GM fra før mente livet var ødelagt og at det kan være en veldig viktig del av motivet med ugjerningen som har rammet en hel familie veldig hardt.

I et slikt henseende er det ikke sikkert at GM var så utrolig redd for risikoen. Mange personer sliter jo psykisk og dreper andre før de dreper seg selv osv. Her må vi ta høyde for alle svar tenker jeg.
Citera
2020-06-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Beklager å måtte si det, men dette begynner å bli spinnvilt.

Barna er offer i saken. Intet annet. De må ha det ekstremt vanskelig.

Interessant det du påstår. Har du innside-informasjon som gjør at du kan påstå dette så tydelig som du gjør?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in