2020-06-09, 11:12
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Interessant at du synes intervjuet var merkelig. Er det noe spesielt du tenker på og som du kan beskrive?

Jeg syntes han forteller for mye detaljer. Som for eks at hun alltid pleide å ha noe søtt i skapet osv. Han høres usikker ut i mine ører. Drar på setningene, mye <ehhh> mellom det han forteller. Og det han sier at det ikke var noe unormalt i luften hverken inne eller ute. Veldig merkelig ting å si. Magefølelsen min sier at han vet mer enn han sier.
Citera
2020-06-09, 11:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg ser svakheter ved teorien.

Om barna ønsket å motta penger og arv for å kunne leve livet som milliardærbarn, burde de ha støttet skilsmisseplanene, bidratt til at AEH fikk mest mulig av formuen, og så ville de kunne motta forskudd på arv fra moren.

Men, om TH hadde overbevist barna om at moren ville få ingenting ("nullet" ville få null) ved en skilsmisse, og at TH truet barna med å gjøre de arveløse om de støttet AEH ved en skilsmisse ... ja da kan de hende at barna ble stående tvilsomme og maktesløse, uten å vite hva de skulle gjøre og hvem de skulle støtte.

Selv om det må ha vært moralsk riktig å støtte AEH ved skilsmisse, så kan det hende at moralen vakler ved trusler om å bli gjort arveløse. Skulle de støtte moren i en kamp som ville føre til at moren ble "fattig resten av livet", og samtidig risikere å bli gjort arveløse og "fattige resten av livet" selv også?

Det jeg skisserte ovenfor forutesetter at TH misbruker pengemakten sin til å detaljstyre både kone og barn. Det kan han godt ha gjort, tror jeg. Uten at jeg kan si nøyaktig hvordan.
Ja, jeg mener begge deler kan være mulig, men at faren malte mørke skyer på himmelen om denne arven som "milliardærbarn" dersom moren vant frem i en rettssak. Da ville store deler av imperiet rakne, og utsiktene til fortsatt berikelse av denne milliardarven være usikre. Hun som svek "alle" for 25-30 år siden, var i ferd med å svike på nytt gjennom å virke å ville torpedere familieimperiet.
Citera
2020-06-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er eldste datter som er prest, ikke hun som har forfattet brevet.

Men prestens taushetsplikt er trukket frem i brevet, som et poeng for hvorfor de ikke ville la seg avlytte.

Ikke det at jeg ser hvordan det er relevant, da de som gjennomgår materialet selvfølgelig selv også har taushetsplikt, så....

Hvordan mener egentlig "barna" at politiet skal vite hva som er relevant for etterforskningen og ikke, uten å faktisk gjennomgå samtalene

Ja.. det måste ju också den äldsta dottern / prästen förstå, att en mordutredning på hennes egen mor kan innebära att alla samtal avlyssnas och att hon får stänga ner verksamheten som lyssnande präst så länge det behövs!
Alternativt att polisen också får lyssna på tröstbehövande människor, de har ju tystnadsplikt.

För mig märkligt att de över huvud taget tar upp en sådan sak när deras mor är försvunnen och
troligen mördad. Hur kan de prioritera en sådan sak?
Citera
2020-06-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Bra artikkel i Dagbladet i morges : https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-du-na-klart-for-forhandel/72544125

Hva slags illeluktende kebabtekstspråk er dette, det er jo enda 'verre' enn i trusselbrevet:

Etter min mening er det minst tre personer bak kommunikasjon: krypto btc #1, krypto btc #2 og epost #1 (ovenstående), det er tydelige skiller mellom hver.

Just det, "kebabspråk" är basen i meddelandet. Inte ointressant.
Citera
2020-06-09, 11:27
Medlem
Citat:
Jeg tror bladmannen fra Drøbak og sopranen kjøpte seg inn i THs holdingselskap, etter siste finanskrise. TH var hardt rammet (som så mange andre) og led av likviditetstørke, og jeg tror at disse to bidro med frisk kapital. Inntrykket jeg har fått.

Man kan fråga sig om inte AEH hade aktier eller del i TH:s finanser ...
Om det är så att han inte tillät henne det, framstår äktenskapsförordet till yttermera visso
som ren mobbing. Vilket det kanske är ändå.
Hon fick 200.000! Inte heller när finanserna blomstrade fick hon mer!?
Ett av barnen skrev att hon var navet i familjen. Inte värt ett öre det heller?
Citera
2020-06-09, 11:27
Medlem
Citat:
Jeg tror bladmannen fra Drøbak og sopranen kjøpte seg inn i THs holdingselskap, etter siste finanskrise. TH var hardt rammet (som så mange andre) og led av likviditetstørke, og jeg tror at disse to bidro med frisk kapital. Inntrykket jeg har fått.

Du tror... men det er jo feil. TH er eneeier i holdingselskap. BB er kun inne med en liten eierpost i et av TH sine mindre selskaper...
Dette er jo veldig enkelt å finne ut av...
Citera
2020-06-09, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Jeg syntes han forteller for mye detaljer. Som for eks at hun alltid pleide å ha noe søtt i skapet osv. Han høres usikker ut i mine ører. Drar på setningene, mye <ehhh> mellom det han forteller. Og det han sier at det ikke var noe unormalt i luften hverken inne eller ute. Veldig merkelig ting å si. Magefølelsen min sier at han vet mer enn han sier.

Har också tänkt på vad han säger, att han Tom och Lisbeth var som vanligt, märkte ingenting ovanligt ute eller inne i huset. Om man tänker hon skulle bli kidnappad så vet dom ingenting om det två dagar innan och då är man som vanligt. Hans ord om när han kom till Slora och dörren öppnas: Det var vel Lisbeth tenker jeg. Målande beskrivning om te med honung som hon visste jag ville ha osv. Nu är det så att man misstänker allt och alla, allt är mystiskt.
Citera
2020-06-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, jeg mener begge deler kan være mulig, men at faren malte mørke skyer på himmelen om denne arven som "milliardærbarn" dersom moren vant frem i en rettssak. Da ville store deler av imperiet rakne, og utsiktene til fortsatt berikelse av denne milliardarven være usikre. Hun som svek "alle" for 25-30 år siden, var i ferd med å svike på nytt gjennom å virke å ville torpedere familieimperiet.

Jeg vet ikke hvorfor barna skulle ønske å "holde imperiet sammen".

Imperiet skal være verdt 1,7 til 1,9 milliarder.

La oss si 1700 millioner. Det gir 1 million til forbruk per år i 1.700 år.

Eller, hvis delt på ti personer, 1 million i forbruk for hver i 170 år.

Her er det mulig å regne på all slags varianter. Hvis AEH fikk 800 millioner ved skilsmisse, og delte summen på fire, seg selv og barna, ville hver av de få 200 millioner, dvs 1 million per år til forbruk i 200 år fremover. (Pengene ville selvfølgelig måtte investeres for å unngå verditap i årene som kommer.)

Så jeg skjønner ikke at barna skal ha noe behov for å "holde imperiet sammen".
Citera
2020-06-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere

Har nå sjekket btc adressene som ble brukt 10.11/13.11, 10.12 og 14.12, alle er koblet til hverandre og alle til slutt til kryptobørsen Binance. Det er politiet som står bak adressene. Jeg skal finne korteste forbindelse mellom alle, og dele det etterhvert.

Veldig interessant - gleder meg til fortsettelsen - og takk for at du deler!

Jeg er fremdeles nysgjerrig på dette med stavemåten i "cee face ae". Hvorfor skulle politiet stave "see" feil på den måten?
Citera
2020-06-09, 11:34
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Har också tänkt på vad han säger, att han Tom och Lisbeth var som vanligt, märkte ingenting ovanligt ute eller inne i huset. Om man tänker hon skulle bli kidnappad så vet dom ingenting om det två dagar innan och då är man som vanligt. Hans ord om när han kom till Slora och dörren öppnas: Det var vel Lisbeth tenker jeg. Målande beskrivning om te med honung som hon visste jag ville ha osv. Nu är det så att man misstänker allt och alla, allt är mystiskt.

Nettopp. Jeg føler han forteller så mye han kan for at alt skal virke som normalt, men så får man heller følelsen av det motsatte.
Citera
2020-06-09, 11:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg vet ikke hvorfor barna skulle ønske å "holde imperiet sammen".

Imperiet skal være verdt 1,7 til 1,9 milliarder.

La oss si 1700 millioner. Det gir 1 million til forbruk per år i 1.700 år.

Eller, hvis delt på ti personer, 1 million i forbruk for hver i 170 år.

Her er det mulig å regne på all slags varianter. Hvis AEH fikk 800 millioner ved skilsmisse, og delte summen på fire, seg selv og barna, ville hver av de få 200 millioner, dvs 1 million per år til forbruk i 200 år fremover. (Pengene ville selvfølgelig måtte investeres for å unngå verditap i årene som kommer.)

Så jeg skjønner ikke at barna skal ha noe behov for å "holde imperiet sammen".
Motivet er sammensatt og dreier seg neppe om bare penger. Utroskap, sjalusi, svik er ingredienser som trolig sammen med det "å ta ned risikoen" for et stort økonomisk tap var med på å gi grobunn for hat og bitterhet, som til slutt ble for mye å bære for denne virkelighetsfjerne familien.

Helt utrolig, men fullt mulig.
Citera
2020-06-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 år siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bror er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.

Etter dette kan bitterheten ha blitt så stor at TH har fått barna til å vende seg vekk fra sin mor, og økenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen før dette heller, men det gikk fra dårlig til verre.

Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om å ville skilles, og attpåtil krevde mer penger av TH, innså han og de andre at noe måtte gjøres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de måtte selge unna store deler av livsverket for å få råd.

Alt dette og sikker mye mer opp gjennom årene, tror jeg har fått en samlet familie til å stå bak en slik plan.

Det høres utrolig ut, men hvis man ser på tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.

Men äldsta dottern som är präst, som lyssnar på människors tragedier och dagligen konfronteras med "gott och ont" ..hur länge ska hon i så fall orka tiga?

Var det hennes man som drog iväg till sitt hemland mitt i allt (Australien?) ...
Kan det, i så fall, varit därför ...att han inte klarade av att stanna och hålla tyst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in