2020-06-09, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Finns inget som heter Lindköping i Sverige och sluta babbla om den som vi redan bekräftat som FEL PERSON!

Jaja Linköping då!

Och tagga ner, dampa inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det känns bara rätt skumt att börja gripa folk 16 år efter ett mord utan att ha starka skäl och bevis

Det känns som att man har mer info än vad man vill förmedla, en rättegång kommer bli massiv och komplicerad så här långt efter och man vill definitivt inte förstöra utredningen

Mer info? På 16 år och tusentals topsningar så hinner man att bygga upp en gedigen gärningsmannaprofil.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vilket alltså innebär att det inte behöver vara han utan en släkting till honom eller liknande.

Troligen har man DNA-spårat och försökt ringa in män som passar i deras gärningsmannaprofil. Inte alls säkert att det är rätt person.

rätt så, men om inte detta är rätt person som de gripit nu, så utgår jag från att de plockar in rätt mördare inom några dagar . Finns ingen liknande som du uttrycker det, utan det är i så fall en närstående till den gripne. De har ju säkrat DNA från blod och hår från mördaren
Citera
2020-06-09, 10:59
Medlem
Få se om Jordgubbsflickan har rätt när hen sa att fantombilden var tom väldigt lik MGM:

https://imgur.com/gvMRzQS
Citera
2020-06-09, 11:00
Medlem
Tyvärr cirka 80% sannolikhet att han inte var 21 vid tillfället eftersom han är född 83. Så kommer troligen aldrig häktas.
Citera
2020-06-09, 11:01
Avslutad
På nyheterna på radion säger dom att GM är 40 år...
Citera
2020-06-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SollentunaMicke
den här hetsen kring att vara den förste som hittade ett namn är nästan pervers.
Tänk efter lite innan.
Ja jag vet, försökte under ett år styra galningarna med Jeppe på Berget som överste och andra PK-stollar som bara ville förvirra i tråden. Blir förvånad om vi får veta fakta om anledningen till mordet.

Tror att något gick hemsk fel i överfallet då grabben var en tuffing samt att familjen var ökända med flera tvister i sin verksamhet. Sånt här brukar inte PK-polisen vilja rota i då det kan ses som en skamfläck att en invandrare blev mördad när Sverige ville bygga falskheten att vara en humanitär stormakt.

Vi vet mer idag men min första tanke då boende i Linköping var att detta kommer att mörkas när jag hört om familjens business. Nästan ingen ville prata om det utan bara suckade uppgivet.
Citera
2020-06-09, 11:02
Medlem
Det är väl klart att aldrig Flashback vet vem det är .För att när inte ens polisen gripit honom vet man vem fan det är

Grymt roligt och sjukt att bor kvar i lkpg. Trodde aldrig detta skulle bli löst. Trodde gm var död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Skillnaden är ju att de nu har en misstänkt gärningsman. De har något att gå på. Så ja, det bör de kunna. I USA har de tagit DNA-prov i smyg ibland. Men det kanske man inte får göra här. Dvs. ha span på personen ifråga och DNA-testa något han har rört vid.

Ja precis. Det borde vara en enkel sak att ta DNA-prov i smyg, men i Sverige är det väl integritetskränkande. I vilket fall så har jag för mig att man redan har topsat en hel del personer i Linköping, så varför man går ut med detta är märkligt.
Kanske är det så att topsning är frivillig om man inte är misstänkt. Kanske har denna man sagt nej till att bli topsad och det är därför som han är anhållen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Få se om Jordgubbsflickan har rätt när hen sa att fantombilden var tom väldigt lik MGM:

Hon har också sagt att personen köpte en butterflykniv på en marknad när han var i femårsåldern.

Trams med andra ord.
Citera
Medlem
Vad tror ni om jp i Vreta kloster? Rätt ålder och verkar bo hemma hos föräldrarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

GM var 21 när morden begicks. Läst gammalt inlägg av Jordgubbsflickan där han påstår att GM var över 30 vid morden, slutsats: lyssna inte på jordgubbsflickan som bara trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in