Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Psykos?
Fast han har ju agerat som någon med psykos sällan gör. Han försökte ju kasta bort bevis bl.a. under flykten, är det något man i affekt tänker på verkligen om man inte ens vet vad man gör?
Frågan är vad motivet var. Jag har hela tiden trott på hämndspåret. Att GM på något vis hade blivitvlurad av Ammourifamiljen. Jag trodde däremot inte att GM var uppväxt i Linköpingstrakten, även om jag inte uteslöt det. Jag funderade även på ifall GM agerade i samförstånd med någon annan, alternativt på något vis var lejd mördare.
Jag är dock säker på att om man inte är helt från vettet, så vet man mycket väl att man har begått ett grovt brott. Möjligtvis känns det oskyldigt jämfört med det man har läst om och sett på nyheterna. Ändå inser man nog snabbt att man ligger risigt till. Att dumpa bevis på vägen från brottsplatsen kan man säkert göra även i ett tillstånd av "affekt".
Var GM för ung vid morden för att dömas nu, så kan det mycket väl bli det som leder till att lagarna ändras. Folk lär inte bli glada. Trots allt är ju GM av allt att döma svensk och ett av brottsoffren MENA-invandrare.
Det här blir intressant att få veta mer om.