2020-06-09, 10:48
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Ja, jag funderar på samma?
Det enda jag fått fram om straffet är att det inte kan utdömas maxstraff (livstid) om gärningsmannen är under 21 vid brottstillfället. Så dömd lär han väl bli? 16-18 år är väl inte helt orimligt såvida de inte anser att han hade en psykisk störning vid tillfället.

Rättspsykiatrisk vård ligger väl också i korten...? Även om det förstås gått 16 år och det därmed blir vanskligt att bedöma hans tillstånd då.

Men vilken kall jävel som bott kvar där... eller en äkta galning!
Citera
2020-06-09, 10:49
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det låter mycket märkligt i mina öron att de isf inte kunde vänta en eller två dagar till de visste.
ponera nu att det inte är den här personen - vilka problem de då har skapat sig liksom.
låter inte alls seriöst.

Vad för problem har de då skapat sig?

Det är väl jättebra att polisen inte chansar med att GM hittar på något om han blir förvarnad. Nackdelen är väl att en och annan oskyldig kan hamna i klämm i en dag eller två.
Citera
2020-06-09, 10:49
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Tror man på användaren i fråga så han hen vetat om identiteten på GM i många, många år.

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1017310&threadid=156 529&page=4

Avataren jordgubbsflickan verkar 100%.
Se man på. Ytterligare en psyksjuk individ som begått fruktansvärda brott när han "mått dåligt". Förstört andras liv. Minnesförlust.
2017-2018 redan....finns det någon polis som kanske kan notera och förhoppningsvis lägga in lite ledande frågor i ett förhör ?
Citera
2020-06-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Bara jag som har en dålig känsla av att det inte är rätt person? Om nu DNA matchar varför är han anhållen som skäligen misstänkt? Borde inte en DNA-match garantera en fällande dom?

Vet vi om de har topsat honom själv eller är det bara släktingar som man har gått på? Hade man topsat honom borde han vara misstänkt på sannolika skäl. Men frågan är varför polisen går ut på det här sättet om de inte är ganska säkra på att det är rätt man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Pratar ni om en JP född 83 finns det en i Linghem, utanför Lindköping

Han svarade tydligen i telefon så det är inte han.

Någon skrev Axel. Men inte mer än så.
Citera
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Bara jag som har en dålig känsla av att det inte är rätt person? Om nu DNA matchar varför är han anhållen som skäligen misstänkt? Borde inte en DNA-match garantera en fällande dom?

Kan det ha att göra med att polisen i detta fall använt sig av ny metod för att spåra förövaren? Metoden kanske inte kan användas till grund för starkare misstanke rent juridisk?
Citera
2020-06-09, 10:51
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Då MGM är född 1983 är 40 år inte en precis rätt ålder.

Sorry, gick lite dåligt med huvudräkningen. För tidigt än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Avataren jordgubbsflickan verkar 100%.
Se man på. Ytterligare en psyksjuk individ som begått fruktansvärda brott när han "mått dåligt". Förstört andras liv. Minnesförlust.
2017-2018 redan....finns det någon polis som kanske kan notera och förhoppningsvis lägga in lite ledande frågor i ett förhör ?

Kan vara att media fått reda på det i förhand men att man från polisens sida inte hade tänkt gå ut med det förrän matchningen i DNA är gjord.
Citera
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeYoNdTruth
Finns det visst, precis rätt ålder dessutom. Initialer R.F
https://www.hitta.se/skogslyckegatan+13+linköping/personer/2

MGM är född -83. Så nej, det är inte rätt ålder.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Han kanske har en brorsa. Om inte så kan det ju bara vara han.

Problemet är att om de har sökt på faderns sida så kan de finnas okända barn som inte fadern känner till själv.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Den nu gripne är med all sannolikhet inte topsad tidigare
dvs man har ingen säker träff på honom utan enbart ringat in en person med hjälp av DNA spårning av släktingar. Det kan alltså vara någon närstående till den nu gripne . därav är han enbart skäligen misstänkt
Men utgår från att han topsades direkt när de plockade in honom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Psykos?

Fast han har ju agerat som någon med psykos sällan gör. Han försökte ju kasta bort bevis bl.a. under flykten, är det något man i affekt tänker på verkligen om man inte ens vet vad man gör?

Frågan är vad motivet var. Jag har hela tiden trott på hämndspåret. Att GM på något vis hade blivitvlurad av Ammourifamiljen. Jag trodde däremot inte att GM var uppväxt i Linköpingstrakten, även om jag inte uteslöt det. Jag funderade även på ifall GM agerade i samförstånd med någon annan, alternativt på något vis var lejd mördare.

Jag är dock säker på att om man inte är helt från vettet, så vet man mycket väl att man har begått ett grovt brott. Möjligtvis känns det oskyldigt jämfört med det man har läst om och sett på nyheterna. Ändå inser man nog snabbt att man ligger risigt till. Att dumpa bevis på vägen från brottsplatsen kan man säkert göra även i ett tillstånd av "affekt".

Var GM för ung vid morden för att dömas nu, så kan det mycket väl bli det som leder till att lagarna ändras. Folk lär inte bli glada. Trots allt är ju GM av allt att döma svensk och ett av brottsoffren MENA-invandrare.

Det här blir intressant att få veta mer om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in