2020-06-09, 09:47
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Läste i fup att polisen hittat honom på motorvägen lerig samma natt som.mordet. kan han haft med sig kroppen och begravt den däri skogen. Är det någon som letat där?

Mycket osannolikt att han skulle hunnit avlägsna huvudet från kroppen, slagit in kroppen tillräckligt bra för att kunna frakta den utan problem gåendes till stationen, på tåget till Ljungskile samt begrava den i trakterna där på ett tillfredsställande sätt utan att dra uppmärksamhet till sig.
Citera
2020-06-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det hade de gjort, men göran tittar inte på repriser
Vad säger ni om G*rans bidrag som vittne.
Det känns ju mer troligt att han inte haft koll på tiden, han tittsde inte på csi just när bråket pågick så varför skulle han inte kunna va halvseg i bollen o inte haft en aning om vad klockan var när han gick ut för att knacka på dörren...snark!

Mjoo.. Ser ju inte jätte bra ut när han ändrar sin tidsuppfattning mellan förhör och vittnesmål, men P*ters vittnesmål igår om att han sett G*ran gå upp för trappen vid 18- tiden väger nog tyngre.
Citera
2020-06-09, 09:50
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Multitrauma
Fysiska skador som tillfogas olika delar av kroppen samtidigt.

Om det är vad du syftar på kan du säkert ha rätt. Men nu pratar vi om ett slag i tinningen med följande medvetslöshet. Det innebär inte alltid total minnesförlust av händelsen

Fysik och psykisk är inte samma sak.
Ska förklara psykisk misshandel exempel under utdragen tid som uppbäx eller äktenskap kan drabba minnet kraftigt.

Ett skag mot huvudet kan lrsaka hjärnskakning och ibland mkt sällsynt skapa rubbningar i hjärnans membran.

Men ofra är fysisk skada med minnesförlus kortvarig. Då går det att träna hjärnan.

Trauman är lite annorlunda. Här är fysisk och psykisk smärta mera perplexa. Återkommande upplevelser av trauma typ kan skapa problem resten av livet. Inte mkt att göra åt tyvärr
Citera
2020-06-09, 09:50
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeada
Mjoo.. Ser ju inte jätte bra ut när han ändrar sin tidsuppfattning mellan förhör och vittnesmål, men P*ters vittnesmål igår om att han sett G*ran gå upp för trappen vid 18- tiden väger nog tyngre.
Jag tycker också det, och vad jag förstått har väl fler grannar hört skriken?
Citera
2020-06-09, 09:52
Medlem
Eftermiddagen kan bli riktigt intressant, 13:00 ska vittnesmål med Fr*drik börja, alltså polisen som pratat en hel del med T i häktet och hört massor med intressanta grejer.
Följs sedan upp med kriminaltekniker M*nica.
Citera
2020-06-09, 09:53
Medlem
Citat:
Jag tycker också det, och vad jag förstått har väl fler grannar hört skriken?

Jo, men om jag inte misstar mig ska inga fler vittna.
Citera
2020-06-09, 09:54
Medlem
askungens avatar
Citat:
Jo, men om jag inte misstar mig ska inga fler vittna.
Så har jag också uppfattat det som.
Citera
2020-06-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Tvekar också en del. Däremot är blodbilden i vardagsrummet försvårande. Att MGM skulle gå fri för att det skulle kunna vara en alternativ gärningsman ser jag som osannolikt. När det kommer till att han haft uppsåt blir bevisningen svag men ser nog ändå att dråp är ett sannolikt utfall.

Om MGM tagit sitt förnuft till fånga och kommit med en förklaring om hur Wilma dött hade han garanterat klarat sig med brott mot griftefriden.
Där faller vi tillbaka igen. Blodbilden är försvårande. Men bevisar blodet att JUST han dödade wilma? Även om han passar in på trolig gärningsman så måste man utgå från bevisningen. Det är inte troligt att det är annan gärningsman mem utifrån bevisningen så står det klart att wilma styckats. Sen hur hon verkligen dött är oklart.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Det hade de gjort, men göran tittar inte på repriser
Vad säger ni om G*rans bidrag som vittne.
Det känns ju mer troligt att han inte haft koll på tiden, han tittsde inte på csi just när bråket pågick så varför skulle han inte kunna va halvseg i bollen o inte haft en aning om vad klockan var när han gick ut för att knacka på dörren...snark!

Han känns väldigt trovärdig. Han har ju åtminstone en klar tidsram
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det har man.. Det var där man hittade jackorna.. blå och orange.
Man har även sökt på platserna där vittnet *mma påstår att han kommit upp från dike, sid 793 i fup.
Har inte läst allt, vems var jackorna
Citera
2020-06-09, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Hahahaha! Nu var du rolig.
Sällan skådat så mycket bevis. Ta nu dina piller och gå och lägg dig igen.
Tack tack. Du var inte mycket till för att diskutera eller argumentera. Men presentera gärna bevisningen som visar på hur wilma dog och om det var han som mördat henne. Kanske missat något.
Tror du blir offensiv av min text
Försvarar inte denna mördare utan resonerar kring hur härt bevisningen håller i rätten
Citera
2020-06-09, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Har inte läst allt, vems var jackorna

Ursäkta, skulle skriva jackan, inte jackorna.
Så vitt jag vet kom det aldrig fram.. Polisen har visat bild på jackan till flertalet anhöriga, men ingen känner igen att T skulle haft en sådan jacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in