2020-06-09, 10:21
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Dom flesta DNA lab typ Ancestry verkar vara amerikanska. När du lämnar ditt prov samtycker du till att myndigheter kan eftersöka provet i brottmål. Och det kan matchas med dina manliga släktingar på fadernet i eller mödernet om du är man men jag är osäker på om en kvinnlig släktings DNA kan användas om MGM är en man, jag känner till ett mord på en flicka i Italien där det gjorts.
Nej det samtycks ingenting om sådant! På Gedmatch som var den som amerikansk polis använde förut så utnyttjade polisen det olagligt MOT vad som stod på sidan. Sedan dess så får de som laddat upp sitt dna där bestämma själva om polis ska få använda deras dna eller inte.

De andra bolagen som TESTAR SJÄLVA (vilket inte Gedcom gör) så får polis INTE använda infon.
Citera
2020-06-09, 10:22
Medlem
9797s avatar
Bodde i Linköping vid tiden för mordet och har följt tråden sporadiskt under alla är. Detta är verkligen fantastiska nyheter!

Har också ägnat en stund åt att läsa alla inlägg av jordgubbsflickan i tråden och för mig är det uppenbart att hen talar sanning. Hur man kan sitta på sådan information i så många år utan att agera på något sätt kommer jag aldrig förstå. Jag önskar den användaren all olycka i livet framöver. Fy fan.
Citera
2020-06-09, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Enligt Ratsit finns det 1180 män, födda 1983 som är folkbokförda i Linköpings kommun.
Vi ringer alla! Är vi 118 personer i tråden och ringer 10 var är det snabbt avklarat.

Hahaha.

Ps. Jo jag skojar. Vi ska inte ringa 1180 personer.
Ta bort de som är födda efter 19 oktober, och ta bort alla invandrare så får du mindre avsnitt.
Citera
2020-06-09, 10:23
Medlem
Troians avatar
Vad jag kan se finns ingen annan JP född 1983 i Östergötland, förutom han i Linghem.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semikolonn
Märkligt hur alla är säkra på åldern. Jag gissar på den vanliga flashback-psykosen. Leif har sällan så här fel, dessutom lär han få information före de flesta andra. Dessutom säger SVT.se att det är en man i 40-årsåldern. Jag påstår mig inte veta saker, jag ifrågasätter hur alla jävla hysteriska blinda flashback-konspiratoriker är så säkra att gärningsmannen är född 1983.

Eller hur https://via.tt.se/pressmeddelande/en-man-anhallen-for-16-ar-gammalt-dubbelmord-i-linkoping?publisherId=3235540&releaseId=3278305

Åklagaren kanske var onykter när denne skrev 1983
Citera
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Märkligt hur alla är säkra på åldern. Jag gissar på den vanliga flashback-psykosen. Leif har sällan så här fel, dessutom lär han få information före de flesta andra. Dessutom säger SVT.se att det är en man i 40-årsåldern. Jag påstår mig inte veta saker, jag ifrågasätter hur alla jävla hysteriska blinda flashback-konspiratoriker är så säkra att gärningsmannen är född 1983.
Jag tänker såhär att åklagarmyndigheten, som är den myndighet som har släppt informationen om att MGM är född -83 borde ju ha rätt bra koll..
Citera
Medlem
Bor en kandidat i Vreta Kloster utanför Lkpg. Dock med födelsedatum på fel sida 19/10. J*han P.
Citera
2020-06-09, 10:24
Medlem
Denne Jonas Persson det pratas om kan ni släppa då han svarar i mobilen 🤣
Citera
Medlem
Citat:

Åklagarmyndigheten har gått ut med att personen är född 1983!!!
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Dom flesta DNA lab typ Ancestry verkar vara amerikanska. När du lämnar ditt prov samtycker du till att myndigheter kan eftersöka provet i brottmål. Och det kan matchas med dina manliga släktingar på fadernet i eller mödernet om du är man men jag är osäker på om en kvinnlig släktings DNA kan användas om MGM är en man, jag känner till ett mord på en flicka i Italien där det gjorts.

Ja, könet har ingen betydelse. Det är bara om man skall spåra flera hundra år bak i tiden som man använder faders eller moderslinjer. Ett vanligt dna-test kan användas för att bygga upp släktträd med förbindelser till 1600-talet men trädet blir väldigt stort då typ en halv miljon personer.

En vanlig svensk får ungefär 10.000 dna-matchningar på ett test, och om man har norska anor, runt 15000. Detta vid en matchningsgräns på 0.1%. Det är ungefär var hundrade person som gjort dna-test och lagt in i släktforskningsbaser vilket innebär man skulle kunna kartlägga någon miljon om man hade oändligt med tid.
Citera
2020-06-09, 10:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Bodde i Linköping vid tiden för mordet och har följt tråden sporadiskt under alla är. Detta är verkligen fantastiska nyheter!

Har också ägnat en stund åt att läsa alla inlägg av jordgubbsflickan i tråden och för mig är det uppenbart att hen talar sanning. Hur man kan sitta på sådan information i så många år utan att agera på något sätt kommer jag aldrig förstå. Jag önskar den användaren all olycka i livet framöver. Fy fan.
JGF är kanske inte enbart ett vittne s.a.s. Men det kan vi inte spekulera om här.
Citera
2020-06-09, 10:25
Medlem
NormanRosemonts avatar
https://via.tt.se/pressmeddelande/uppdatering-i-arende-om-dubbelmord-i-linkoping-senare-i-dag?publisherId=3235540&releaseId=3278336

Åtgärder pågår för att stärka misstanken eller fria personen. Uppdateringen kommer kl 14 idag.

SÅ SITT NER I BÅTEN. DE KAN HA TAGIT FEL PERSON TYDLGIEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in