2020-06-09, 10:18
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaceN
Alltså .. vad är det frågan om.

Tyskarna kan inte genomföra en länk?????
Är de totalt tappade bakom en soptunna?

Dra en teamviewer till hans dator. Installera ett program och koppla upp fanskapet.
In med en tolk i salen och kör på. Hur svårt får det va!
Jag frågade också om detta, sr-reporten sa att det bara är inom Sverige det görs. Men jag lyssnade på rättegången med L*na W*sström och där hade man länk från England pga corona (kanske även andra omständigheter) men klart son f*n att tyska polisen kan ordna detta och speciellt under rådande omständigheter. Sjukt! Ska de brevväxla för motfrågor då?!
Citera
2020-06-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civic
Detta har säkert tagits upp i nån form innan.
Det är oklarheter vilket program vittne G egentligen sett, tycker jag.

I FUP står det "...G hade sett Navy CSI som går mellan kl. 20 till 20.30 varje kväll...

Som jag ser det är "Navy CSI" inte samma sak som CSI-varianterna, det finns inget som heter Navy CSI. Navy CSI skulle i så fall vara NCIS, originaltitel Nacy CIS, helt annorlunda upplägg med just marinpoliser, andra skådisar och sändningstider.

Men nu sägs det bara "CSI" i dagens förhör i rättegången. Inget om Navy, som G sagt i FUP. Å andra sidan verkar G inte ifrågasätta när det nämns som CSI idag. Han kanske inte har bättre koll på namnen, men det borde klargöras bättre.

Blir nästan mörkrädd över att vi här sitter och skriver en massa och en snubbe sitter i rättegång för mord på en liten tös som borde leva.

Är ju brist på total kompetens om man inte ser det du precis skrivit. Varför i hela fridens namn nämns inte det för. Det är ju svinviktig information!
Citera
Medlem
Efter snabb googling hittade jag detta:

3:an - NCIS LA 00.00
NCIS 01.00

4:an - CSI 00.00

6:an - NCIS LA 17.00

8:an - NCIS 21.00
NCIS 00.00

Vet dock inte om det stämmer 100% men det är vad jag kunde hitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Ni från Uddevalla i denna tråd..

Jag och min sambo är i tankarna kring att ordna barnvakt i helgen. Vi har cirka fem timmar enkel resa till Uddevalla och jag har inte kunnat släppa detta sen jag satte mig in i fallet. Jag vill leta, jag vill gå omkring och leta på alla tänkbara ställen.. Därför funderar vi som nämnt att ordna barnvakt och åka i helgen.
Kanske är onödigt, kanske ser otroligt konstigt ut att gå omkring och kolla in i skrymslen och vrår. Men.. Jag känner mig så otillräcklig på något vis och kommer förmodligen inte kunna släppa detta, oavsett dom för GM om inte W hittas.
Vet ni om människor forfarande är ute och letar? Alltså helt frivilligt. Utan organisation eller myndighet.

En annan fråga, sett att det några gånger tidigare lyfts i tråden. Kan han ha lagt henne i någon form av ventilation. Antingen på ett tak, berg eller dylikt. "Vandrade" runt igår i Uddevalla i vanlig ordning på Google maps. Kom till ett område som såg ut som ett slags klubbhus. Tror det hette Thordéngården.
Där står en container med klotter på. Bokstäverna:
D. W. H
Jag i min vilda fantasi läste direkt död W hittad. Har man sökt i det området?

Citerar mig själv.. För det kändes nödvändigt. Och frågan kvarstår, om man sökt vid Thordéngården? Flummigt kanske. Och vild fantasi förstås 🤷‍♀️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jag frågade också om detta, sr-reporten sa att det bara är inom Sverige det görs. Men jag lyssnade på rättegången med L*na W*sström och där hade man länk från England pga corona (kanske även andra omständigheter) men klart son f*n att tyska polisen kan ordna detta och speciellt under rådande omständigheter. Sjukt! Ska de brevväxla för motfrågor då?!

Jag svarade typ samma sak i SR's chat som jag gjorde här.
Det är ju genant att de inte löser en sån sak mot en sån här stor rättegång. Det borde va löst igår liksom!
Citera
2020-06-09, 10:22
Medlem
askungens avatar
Citat:
Jag svarade typ samma sak i SR's chat som jag gjorde här.
Det är ju genant att de inte löser en sån sak mot en sån här stor rättegång. Det borde va löst igår liksom!
Haha såg det
Ja men eller hur, de har ju dessutom ett antal dagar på sig att förbereda detta!
Citera
2020-06-09, 10:27
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Där faller vi tillbaka igen. Blodbilden är försvårande. Men bevisar blodet att JUST han dödade wilma? Även om han passar in på trolig gärningsman så måste man utgå från bevisningen. Det är inte troligt att det är annan gärningsman mem utifrån bevisningen så står det klart att wilma styckats. Sen hur hon verkligen dött är oklart.

Blodbilden visar att Wilma blivit allvarligt tilltygad i lägenheten. Det finns inga indikationer på att någon annan än MGM varit i lägenheten förutom de korta episoder då anhöriga varit på besök. Att MGM då inte har en förklaring till vad som skett utan att han hävdar att Wilma lämnat lägenheten utan att något handgemäng någonsin utspelat sig är ju bara dumt. Är säker på att han bara dömts för hantering av kroppen om han lyckats hitta en alternativ förklaring till hur Wilma skadat sig/förlorat livet. Han har ju fått ta del av all bevisning; hur kan han vara dum nog att inte hitta på något bättre än att förneka all kännedom?!
Citera
2020-06-09, 10:29
Medlem
Citat:
Blir nästan mörkrädd över att vi här sitter och skriver en massa och en snubbe sitter i rättegång för mord på en liten tös som borde leva.

Är ju brist på total kompetens om man inte ser det du precis skrivit. Varför i hela fridens namn nämns inte det för. Det är ju svinviktig information!

Ja, nu har försvaret lämnat in TV-tablån som bevismaterial - men är det rätt program och tid i det.

G borde frågats ut vad serien handlar om, marinpolis eller forensiker. Vilka skådisar. Jag visste inte ens att det fanns en NCIS LA till och med.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Definitivt.. förstår inte hur sjuk i huvet man kan va för att bara sitta o neka totalt.

Ska inte han höras igen? Känns som att han inte blev ställd mot väggen över huvudtaget i tidigare förhör.

Rena rama blöjförhöret. Jag skulle vilja haft mera kraft.
Citera
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Definitivt.. förstår inte hur sjuk i huvet man kan va för att bara sitta o neka totalt.

Ska inte han höras igen? Känns som att han inte blev ställd mot väggen över huvudtaget i tidigare förhör.

Väldigt sannolikt kommer han att höras igen, men tycker ändå åklagaren gick alltför försiktigt fram under första förhöret. Det gäller att få domaren att luta mot fällande redan från början, då har hen med sig det genom hela förhandlingen, hur opartiska de än försöker vara.
Citera
2020-06-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ja, nu har försvaret lämnat in TV-tablån som bevismaterial - men är det rätt program och tid i det.

G borde frågats ut vad serien handlar om, marinpolis eller forensiker. Vilka skådisar. Jag visste inte ens att det fanns en NCIS LA till och med.

In o lämna det tipset till polisen, BUMS.
Dömd blir han på nått sätt.. men det kommer mest troligt överklagas och då måste alla kort upp på bordet ... och tyskarna måste lära sig hur man gör en länk! *garvar frustrerande*
Citera
2020-06-09, 10:30
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Hahaha seriöst, tv tablå
Vad är detta....NAVY CSI????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in