2020-06-09, 08:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akronym.anonym
Ingen boendes i Linköping som hört eller sett något gripande under dagen? Är så spänd att jag spricker över detta.

Eller annan del av Östergötland. Jag har en känsla av att så är fallet, och att det därför han kunnat flyga under radarn alla dessa år.
Citera
2020-06-09, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Så GM bor i Linköping, född någon gång mellan 1 januari-19 oktober 1983. Bara att rota helt enkelt. Hur många sådana män finns det i Linköping?
Det föddes 1359 personer i Linköping det året. Så nånstans 1100 stycken under den perioden, varav i runda slängar 550 män. Faktumet att han bor kvar i kommunen fortfarande bode minska den siffran ganska rejält ytterligare.

Källa: https://www.linkoping.se/kommun-och-politik/fakta-om-linkoping/statistik/linkoping-i-siffror/befolkningsforandringar/fodda-och-doda/
Plus enkel överslagsräkning (uppskattning).
Citera
2020-06-09, 08:51
Medlem
Fast nu blir jag orolig.. varför bara skäligen misstänkt?

Med Anna Lindhs mördare hade dem ju DNA-träff innan han greps, och även om de var inne i Pku-registret försökte de ju få fram DNA innan från sopor och så vidare.

Tänk om det är fel?
Citera
2020-06-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Preskriptionstid på mord är borttaget idag.

Inte om gärningsmannen är under 21 vid brottstillfället.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
år 2004 skedde mordet och MG född 1983. 2004-1983=21 år

Kan handla om månader till preskription.

Billdalavåldtäkten höll också på bli preskriberad. Var väl knappt 1 år kvar.

Läste att ifall man är under 21 vid tillfället av mord så har det preskriptions tid.
Citera
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Fast nu blir jag orolig.. varför bara skäligen misstänkt?

Med Anna Lindhs mördare hade dem ju DNA-träff innan han greps, och även om de var inne i Pku-registret försökte de ju få fram DNA innan från sopor och så vidare.

Tänk om det är fel?

Det ändras förhoppningsvis till sannolika skäl efter resultatet på topsningen blir klar
Citera
2020-06-09, 08:53
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Äntligen verkar detta bli löst. Men ändå HELT Galet om han har bott i Linköping alla dessa åren? Är lite smått energisk och förväntansfull just nu. Vilken av alla teorier tror ni stämmer? Han var alltså 21 år när detta hände.

Jag tror inte på psykos utan jag tror att det var ett planerat dåd.

Planerat dåd på vem?
Citera
2020-06-09, 08:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Någon måste ju veta idag. Det är ju antagligen någons vän, pappa, man, son, kollega? Någon kollega som saknas på jobbet idag och är i samma ålder??
Citera
Medlem
Kan bli en vecka att minnas. Starkt jobbat av Staaf o Co. Oerhört viktigt att detta går till fällande dom då ett barn miste livet.. motivet ska bli oerhört intressant att få ta del av. Om det kommer fram..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Preskriptionstid på mord är borttaget idag.

Nu är de så att lagboken säger att man inte ska dömas till maxstraff om man är under 21 år vid tiden för brottet..
Senast redigerad av Arcabo 2020-06-09 kl. 08:57. Anledning: Stavfel
Citera
Medlem
I princip alla som bodde i centrum då topsades. Jag tror det är en bondson, ensamt barn som bodde och bor strax utanför Linköping. Ingen kan ha misstänkt nåt utom möjligen föräldrar som i så fall vet och mörkar. Alla andra hade anmält misstanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Hade du inte vart förbannad på släktforskning om du var i hans kläder? Det hade jag.
Men visst lånad tid jag håller med, han måste ju vetat att denna dagen skulle komma.

Ja han kan inte haft många nätter med god sömn under senare tid, medveten om att han efterlämnat dna-spår och medveten om dna-forskningens framsteg.

Citat:
Ursprungligen postat av Schoutbynacht
Efter så pass lång tid kan det nog vara bra att bygga upp en trovärdig motivbild också.

Ja en klar motivbild skadar ju inte men lär inte vara nödvändigt om träffen är säker och klart konklusiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in