Tänkte också på det, men det kan vara så att Linköping är första gången man går till USA för att lägga in DNA. Fick för mig att Billdal var ett nationellt register.
Billdal var ju träff via anhörig DNA, de topsade hans son i samband med att han greps för brott.
Tänkte också på det, men det kan vara så att Linköping är första gången man går till USA för att lägga in DNA. Fick för mig att Billdal var ett nationellt register.
Billdal var väl polisens egna register, inget kommersiellt?
Kollar på SVT nu. Visste inte att polis haft hans DNA hela tiden.
I usa tog dom ju en mördare med hjälp av släktforskning för några år sedan. Han var Polis minns jag.
Jag vet inte, men tror nog att han kan ha gripits innan toppning, för att undvika att han avviker eller tar livet av sig.
Möjligt. Om man nu hade begärt in honom till topsning. Om man då redan är rätt säkra på detta släktspår. Då vet han ju om att han är fast och polisiärt vore de ju extremt illa om han tog livet av sig. Förstöra bevis är väl mindre troligt efter så här lång tid. Han lär ju varken ha kvar kniv eller de kläder han hade på sig då.
Där blev det träff i ett släktregister? Här har de använt DNA för att gräva sig fram till rätt gren i släktträdet. Som de gjorde med EAR/ONS i USA.