Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Ligger kvar i Telia och Swedbank (än så länge) men har sålt av allt i övrigt av det som inte är riktigt långsiktiga innehav.
Baserar det beslutet enbart på att jag tycker det går för fort, för högt, framförallt utan sunda avbrott/rekyler, att detta omöjligt kan hålla i sig över tid och vetskapen om hur oerhört fort eufori byts mot nattsvart mörker.
Men jag brukar alltid köpa för tidigt och sälja för tidigt så det är inte mycket att gapa om. Missat några fina procent men jag är lika glad för det.
Ställer mig vid sidlinjen, njuter av sommaren och inväntar nya lägre ingångar. Skulle dom aldrig mer infinna sig gläds jag över dina och övriga vettigas framgångar i tråden. Samt för egen del att långsiktiga innehav tuggar på.

Så kan man göra, problemet
jag har med det är att det är väldigt enkelt att dra förhastade slutsatser. När du skriver att det inte finns några avbrott ... ? Sådana har kommit,
Här är en graf med Heiken Ashi istället för candles (för att tydliggöra alla pullbacks):
https://i.imgur.com/Y3v4961.png
OMXS30, 1d
13-15 maj backade t ex OMXS30 runt 7-8% så att det inte finns några tydliga avbrott är något svårt att se då det trots allt inte går att hitta stöd i prisdatan för det. Däremot är det givet att vi har en sådan framför oss (om vi inte redan nu ser början på en sådan, idag backar OMXS30).
Det är annars ganska ofta saker och ting 'är för högt' och 'överköpt'. Skulle man dock gå på något sådant istället för att bara se till trenderna hade man väldigt ofta missat väldigt mycket. Därför ställer jag mig själv mycket tveksamt till att inte ta med någon typ av medelvärden när man tar beslut om entry och exit.