2020-06-08, 23:12
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Vilka är BP? Brommapojkarna?
sök på Br*r P*rä
kolla denna video ca 11.50 in
https://www.youtube.com/watch?v=BKvn09kzn1c&list=FLP7ugOHLS9Fwl8tHEhS579g& index=2&t=741s

enligt min tro den som förser AW med vapnet, vapnet stannar kvar i Sverige och den som nu hittats
Senast redigerad av Suckmesideways 2020-06-08 kl. 23:15.
Citera
Medlem
"Spor i jakten på Olof Palmes morder peker mot Sør-Afrika: – Jeg har fått navnet på mannen som skal ha holdt i drapsvåpenet. Han er i live, sier en svensk diplomat til VG."

Jaja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det fanns andra vittnen alldeles i närheten också, runt korsningen och på trottoaren. Visserligen verkar ingen annan än Lisbeth ha uppfattat någon tydlig bild av mördarens ansikte, men det kunde han absolut inte veta när han närmade sig mordplatsen eller när han flydde. Vem som helst av dem som befann sig kring den där korsningen kunde med litet otur ha fått en tydligare bild av hans ansikte, likaså kunde någon ha dykt upp precis bakom mördaren ögonblicken kring mordet eller medan han stod där och väntade. Och han hade inte en chans att veta vem som isåfall kunde ha sett honom, då han återvände. Bara en galning skulle ha tagit en sådan risk, i synnerhet efter att ha skjutit en av landets mäktigaste män mitt i Stockholm.

Teorin om Skandiamannen verkar f ö nästan förutsätta att Lisbeth blev tvingad/hotad att peka ut Chrillan av personer med koppling till själva mördarligan. Det håller inte heller.

Kanske ångrade han sig och ville överlämna sig till polisen. Sen när han märkte att ingen jävel reagerade när han kom tillbaka så höll han käften och låtsades vara vittne istället.

Ett så uselt utförd mord så att det blir genialt. Varenda slump slår in.
Senast redigerad av Kimma7 2020-06-08 kl. 23:16.
Citera
2020-06-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Undrar hur länge det dröjer innan det blir en Hollywood-film av detta ?

Jag hoppas det visar sig vara SE för det är en historia som heter duga !

Jag håller mig dig—vilken story(manus)! 34 års jakt på mördaren är över och så har lösningen hela tiden varit mitt framför näsan. Lite kul är det.
Citera
2020-06-08, 23:14
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Visst, det är möjligt.

Om vi för ett ögonblick antar att SE är mördaren och att han inte såg Palme vid Grand:
1) Han är beväpnad på jobbet
2) Han fattar beslutet att mörda Palme inom några sekunder
3) Han återvänder till brottsplatsen och blir trots detta inte igenkänd
4) Han låter sig intervjuas i TV och provspringer (!) dessutom mördarens flyktväg inför rullande kamera
5) Han vittnar i rättegången mot CP och blir trots detta inte igenkänd

Jag får helt enkelt inte ihop detta. En så iskall person finns helt enkelt inte.

2) "Slumpen gör tjuven".
3) Det hävdar han själv. Behöver inte vara sant.
Citera
2020-06-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tänkte titta på det berömda Skandiamannen springer i tvklippet, men det verkar bortplockat från youtube.

Ja det verkar så. Märkligt.
Citera
2020-06-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Åke J Ek som nämndes i tråden idag, har han varit aktuell i utredningen tidigare?

Jag tänker på att han var med i Stay Behind som väl hade övning i området den kvällen? Han var med i den pistolskytteklubben som var aktuell i polisspåret, så han hade tillgång till pistol eller revolver. Han var nazist sedan 40-talet och hade deltagit i kriget i Finland, så han har dödat människor tidigare. Han var då 65 år gammal, men säkert vältränad eftersom han var militär under stor del av sitt liv.

Kan det vara så att Åke J Ek var ute på övning med Stay Behind, han har sin revolver med sig och ser att statsministern är ute och promenerar och tar tillfället i akt?
Du snurrar till det lite men ändå. I samband med att Spaningsgrupperna Barbrogruppen och Leongruppen nämndes av Olle F utbröt spekulationer kring vem Leon kunde syfta på. En kandidat var då Åke Leonard Ek som tidigare använt kodnamnet Leon och som ryktades rekrytera till en grupp som stalkade sossar.
Citera
2020-06-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Man förväntar sig inte heller att en mördare som försvann uppe på åsen ska kunna återge detaljerad information från brottsplatsen under tiden som han sprang.
SE spåret är ren idioti.
Inte om SE är dekorinamannen och den som smugglade vapnet in i Skandiahusets garage. Minns AK svar på frågan om varför hennes förhör blev hemligstämplat
Citera
2020-06-08, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av leading
I egentlig menning, hur usel svensk polis var.

Det kan ha varit så att SE kom till mordplatsen, låååååååångt senare, och därför kan hävda vissa detaljer.
Men att polisen hade fort kunnat gå igenom SEs märkliga historia, och se tydliga och misstänksamma hål i sin teori,
Men antagligen är det för att det var just OP som mördades, så började man titta åt "troliga alternativ". Och att glömma att syna SE är överhuvudtaget dagisnivå.

Polisen kan i stort sett börja betala tillbaka alla bortslösade skattepengar från åren 1986 - 2016. Det är bara att börja ...

Varför inte till 2020?
Citera
2020-06-08, 23:16
Medlem
Om man verkligen har ett åtal på gång mot en nu levande gärningsman, borde inte denne vid det här laget redan vara frihetsberövad ? Eller ?
Citera
2020-06-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
VI TAR DET EN GÅNG TILL...

Jag fattar noll av de senare turerna.

Skandiamannen tycks ju har blivit het som gärningsmän. MEN, har var väl kvar på brottsplatsen o påstod sig vara ett vittne?

Finns ju flera oberoende vittnen som sett skytten springa iväg från skottplatsen o då inte springa in på Skandiamannens arbetsplats utan springa åt ett helt annat håll.

Jag får inte ovan att gå ihop.

(Personligen bryr jag mig i denna tråd inte ett skvatt om vem som var skytten. Det som irriterar är alla retards tycks envisas med att vara totala idioter.)
Det kan ju vara så att du förstått det många andra vägrat att förstå.
Citera
2020-06-08, 23:18
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Jag tror på följande teori som också presenterades i SVT och i ”Den osannolika mördaren”

1. SE ser att Palme är på väg till bion.
2. SE är grandmannen.
3 SE får kalla fötter—ångrar sig
4 SE lämnar Skandiahuset för att ta bussen hem.
5 SE får återigen syn på Palme
6 Resten är historia
7 KP har hittat mordvapnet hos vapensamlaren som umgicks med SE- Fallet löst!
Det måste vara praktiskt att bara ignorera de vittnesmål och tekniska bevis som faktiskt finns.
(1) Väktaren ALG vittnar om att SE kom tillbaka 20:10 (möjligen 20:20), således innan LOP ens lämnat bostaden.
(2) Om SE är Grandmannen så har vi teknisk bevisning i form av stämpelklocka att SE befann sig inne på Skandia runt 23:19-23:20. Det innebär att han måste ha skyndat tillbaka redan innan LOP korsar Sveavägen, annars hinner han inte. Oavsett så måste han stressa rejält för att hinna, något han enligt dig inte har någon anledning till eftersom han fått kalla fötter.
(4) Innan han lämnar Skandia efter att ha varit på väg att skjuta statsministern så småpratar han lite om semestern med väktaren HO på vägen ut. Om vi skall tro HO så tar detta ett par minuter och SE hinner inte till Dekorima, däremot hinner han ut ganska lagom för att höra det andra skottet.

Till sist hoppar du över den springande punkten: hur kommer det sig att SE har en av vapensamlarens 357-or på sig den här fredagkvällen? Men visst, om PU har hittat en taxichaufför som körde ett bud från Täby till Luntmakargatan samma kväll... då är jag med.
Senast redigerad av farbror_barbro 2020-06-08 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in