2020-06-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ikke annet enn at jeg tror det ville være smart å gjøre det. Jeg kjenner selvfølgelig ikke alle detaljer i denne delen av saken. Men jeg kjenner en person som tidligere har jobbet i Kripos, avdeling for datakriminalitet og de gutta der er SMARTE. De betaler ikke feil beløp ved et uhell.

Hvorfor ?
Citera
2020-06-08, 20:38
Medlem
Citat:
Les første innlegget mitt igjen. Politiet vil anta at det haster for kidnappere og når det da ikke skjer noen kontakt på noen dager må det være fristende for politiet å prøve å initiere kontakt.

Ja. Og jeg tenker at alt hastet i starten der. Alt burde hastet for TH også. Viktigst av alt burde være å overføre alle pengene umiddelbart, siden slike transaksjoner tar tid, og så få henne hjem. Men neida, TH var mest opptatt av ikke å kommunisere eller betale. Hvis han er uskyldig er han uansett innmari gneten, og AEFH var ikke så viktig for ham.
Citera
2020-06-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja. Og jeg tenker at alt hastet i starten der. Alt burde hastet for TH også. Viktigst av alt burde være å overføre alle pengene umiddelbart, siden slike transaksjoner tar tid, og så få henne hjem. Men neida, TH var mest opptatt av ikke å kommunisere eller betale. Hvis han er uskyldig er han uansett innmari gneten, og AEFH var ikke så viktig for ham.
Veldig dumt å betale også da?
Hvis en betaler, tenk hvor mange andre milliardærer som kommer til å bli kidnappet? Det er vel en grunn til at dem rådes til å ikke betale?
I tillegg tenk om han betalte og hun ikke ble sluppet fri.. (hvis hun allerede var død også?)
Citera
Medlem
Du er passe dum hvis du overfører penger uten livsbevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Interessant at du deler dette her og nå, men hvorfor i alle dager har du ikke sagt fra om du fikk en tilståelse? Det er da vel alltid riktigst å si fra når noen har vært med på å utføre noe slikt?

En slik samtale hadde hatt null verdi den gang, og jeg ville vel mer kalt det en indirekte tilståelse.
Vil også påstå dette er en farlig person. Holdt på med torpedovirksomhet.

Det var uansett andre som dro han inn i saken likevel.
Citera
2020-06-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollsic
Enig, dette er det jeg og tenker. GM skrev trusler om drap dersom politiet ble kontaktet, og planen var også hele tiden at de skulle kontaktes. Perfekt å kunne legge skylden på de angivelige kidnapperne for å ha drept AEH.

Det var fel att TH sände pengar igen, efter det att de bev offentligt att polisen var inkopplad.

Han skulle ha flyttat hemifrån och betalat en gång innan polisen blev kontaktad offentligt.
Om brevskrivaren då inte svarar borde han absolut inte skicka mer pengar förrän livstecken
från AE visades.

Att polisen skickat pengar får de stå för, om det var för att se om GM var med ..
Men GM räknade nog med att polisen kan skicka pengar för att lura GM i en fälla -
Bättre hade varit att låta TH skriva en fråga om AE fortfarande är i livet, och om
livstecken kan visas, i så fall skicka mer pengar.
TH skulle också ha skrivit en "garanti" för att om bara AE kom hem igen, skulle GM få
tid på sig att försvinna ut bilden.
Citera
2020-06-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
En slik samtale hadde hatt null verdi den gang, og jeg ville vel mer kalt det en indirekte tilståelse.
Vil også påstå dette er en farlig person. Holdt på med torpedovirksomhet.

Det var uansett andre som dro han inn i saken likevel.
Hvem er han?
Citera
2020-06-08, 20:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det har vært separate intervjuer på ulike tidspunkt med de ulike mediene.
Journalister som er forberedte og stiller de riktige spørsmålene får frem mer info.
Jayce, jeg har fått signaler om at det er økt optimisme i etterforskningen de siste dagene. Har du plukket opp noe tilsvarende?
Jeg lurer også på om du har noe inntrykk av hvilke plasser politiet ser for seg å ransake som neste steg.
Citera
2020-06-08, 20:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Du er passe dum hvis du overfører penger uten livsbevis.
Det har jo TH gjort i denne saken. 10 mill NOK.
Men han burde vært interessert i kommunikasjon fra starten av. Det var eneste link til AE, dersom han trodde på kidnappingen.
Citera
2020-06-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Veldig dumt å betale også da?
Hvis en betaler, tenk hvor mange andre milliardærer som kommer til å bli kidnappet? Det er vel en grunn til at dem rådes til å ikke betale?
I tillegg tenk om han betalte og hun ikke ble sluppet fri.. (hvis hun allerede var død også?)

Han skulle ha betalat meddetsamma! All tid som går får GM att tro att TH har kontaktat
polisen eller privata detektiver.

I det läget funderar nog inte TH på hur många andra milliardärer som kan bli utsatta.
Citera
2020-06-08, 20:46
Medlem
Citat:
Det har jo TH gjort i denne saken. 10 mill NOK.
Men han burde vært interessert i kommunikasjon fra starten av. Det var eneste link til AE, dersom han trodde på kidnappingen.
Det kom ikke med, men det var svar til en som mente alt burde blitt betalt med en gang.
Citera
2020-06-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Han skulle ha betalat meddetsamma! All tid som går får GM att tro att TH har kontaktat
polisen eller privata detektiver.

I det läget funderar nog inte TH på hur många andra milliardärer som kan bli utsatta.
1. Han visste vel ikke hvordan/kan ikke bitcoin.
2. Han liker vel pengene sine godt nok til å betale SÅ mye.
3. Han visste allerede at hun var død?
4. Hvis han hadde betalt med en gang så kunne jo AE si hvem/peke ut gjerningsmennene, så de taper jo på å slippe henne ut.

Jeg finner ingen gode argumenter for at han skulle betalt med en gang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in